an
door annemarie brandsen Jan 3, 2016 om 19:34
Geldzaken & recht

Bestolen op het werk

ik ben op 2 momenten bestolen op het werk van geld waarbij de eerste keer een handtas is gesloopt door waarschijnlijk een collega ( die ik geen collega noem)
het enige wat ik krijg te horen eigen schuld neem dan geen portomonnee mee ( id- verplicht maar kan niet mee) eerste keer €70,- en vandaag 03-01-2016 €120,- terwijl deze nu op het kantoor geplaats was wegens het nog steeds niet voorzien van een kluisje.

nu wil ik de geleden schade verhalen op hun bedrijfsverzekering

wat zou ik nu kunnen doen

13903 16 Rapporteer

getty
door getty - Jan 3, 2016 om 19:40
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom zoveel geld meenemen naar je werk? alleen je id en een paar euro is toch ook prima?

ik denk dat je er niet zoveel mee kan. Wat voor een soort werk doe je? Dit ivm wel of niet beheerd zijn van je spullen.

an
door annemarie brandsen Jan 3, 2016 om 19:47
Antwoorden / 1 Vragen

1 ik heb toch het recht  om contant geld in "mijn eigen portomonnee " te hebben: 2 zelfs id en losse euro's worden gejat
ik werk in de housekeeping

getty
door getty Jan 3, 2016 om 19:52
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ja maar ontzettend dom is het wel als je al een keer bestolen bent en de kluisjes er nog niet zijn.

an
door annemarie brandsen Jan 3, 2016 om 19:54
Antwoorden / 1 Vragen

dit vraag ik toch niet werkgever zorgt niet voor kluis daardoor in beheering aan de manager gegeven die is dus nalatig geweest

tijger1
door tijger1 - Jan 3, 2016 om 19:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stop in het vervolg uw ID en wat geld in uw zak van broek, jas of vest.

an
door annemarie brandsen Jan 3, 2016 om 19:47
Antwoorden / 1 Vragen

dat kan niet wegens het uniform en 1 ik heb toch het recht om contant geld in "mijn eigen portomonnee " te hebben: 2 zelfs id en losse euro's worden gejat

door 14peter - Jan 3, 2016 om 19:48
567 Antwoorden / 2 Vragen

Wat heeft de id verplichting te maken met die bedragen die u noemt?

an
door annemarie brandsen Jan 3, 2016 om 19:49
Antwoorden / 1 Vragen

omdat je verplicht op straat bent je ID bij te hebben maar zelf deze wordt gestolen of beschadigd en door het uniform kan je niks meenemen

door 14peter Jan 4, 2016 om 14:09
567 Antwoorden / 2 Vragen

Maar uw id heeft niets te maken met de bedragen die u noemt. U legitimeerd zich toch niet met geld?

getty
door getty - Jan 3, 2016 om 19:54
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik denk dat je claim kansloos is, maar als  je wil, kan je je werkgever aansprakelijk stellen voor de schade middels een officiële brief. Het is aan hem om daarop te reageren. Maar als hij weigert kun je verder niet zoveel ben ik bang.

ph
door philip36 - Jan 3, 2016 om 20:12
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is toch niet te bewijzen, dus niks te verhalen.
Of heeft u die manager laten zien wat u allemaal in uw handtas had?
Hoe zit het met de collega's, hebben die ook deze problemen?

tijger1
door tijger1 - Jan 3, 2016 om 20:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Housekeeping met een uniform? Bent u kamermeisje of zo? Koop een portemonnee aan een kettinkje wat u om uw nek hangt. Dan zal uw mobiel ook niet veilig zijn, neem ik aan.

tijger1
door tijger1 - Jan 3, 2016 om 20:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die manager is ook niet aangesteld om op de spullen van de medewerkers te passen en zal ook wel eens van zijn plek af moeten.

Afgezien daarvan kunt u nooit bewijzen wat er in die tas zat. En een bedrijfsverzekering is daar niet voor.

alfatrion
door alfatrion - Jan 3, 2016 om 22:26
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Dat hangt af van de details. In het algemeen heeft de werkgever de verplichting om zich als een goed werkgever te gedragen. Meer specifiek heeft de werkgever de verplichting om zondanige maatregelen te treffen en aanwijzingen te verstrekken als redelijkwijs nodig is om te voorkomen dat werknemers schade lijden in de uitoefening van hun arbeid. Onduidelijk is of de werkgever hierin te kortgeschoten is. Als dat wel zo is dan kan de werkgever aansprakelijk gehouden worden. Hiermee kun je dan naar de rechter.

emcede
door emcede - Jan 3, 2016 om 22:38
960 Antwoorden / 4 Vragen

Of je hiermee naar de verzekering van de werkgever kunt staat er helemaal buiten. Jij bepaalt niet of zij iets willen melden aan hun verzekering. Vertel eens iets uitgebreider wat er gebeurd is. Er is geld gestolen, je hebt het over een kantoor en 'in beheer gegeven bij de manager'. Hoe kan het dan toch gestolen zijn? Heb je daadwerkelijk aan de manager gevraagd om op je geld/tas te passen en is hier ook bevestigend op geantwoord?

Tip: gebruik hoofdletters en punten in je tekst. Leest veel prettiger voor de mensen die je van een antwoord willen voorzien.

h.
door h.terpstra - Jan 3, 2016 om 22:58
202 Antwoorden / 1 Vragen

Getty 19.40 h.

Dit is een stoot onder de gordel. Wat is veel geld.
Werkte destijd als techneut.  Goed betaald.  Wist niet of ik 's avonds thuis kon komen. Dus had ik veel geld op zak.
Ik weet het minimale bedrag nog. Mijn zwangere vrouw naar het ziekenhuis gebracht. Ik mocht niet met haar mee.
Eerst 320 florijnen betalen. Ik had het op zak en zeg tegen die non.; Heb ik niet en stuur maar een rekening en hol achter mijn vrouw aan.
Maar ik ben nimmer bestolen omdat ik broekzakken heb.
Antwoord aan Annemarie. Stop geld in je BH. ( Als ik ga schaatsen heb ik wel geld bij me, maar geen beurs.)
Ga met je werkgever praten over de schade.  Los het soepel op. Voor 190= euro de sfeer verpesten, dat is het niet waard.Sterkte. H.

me
door mein33 - Jan 4, 2016 om 11:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@annemarie brandsen,

Als ik uw probleem zo beschouw en uw antwoorden op de gegeven reacties lees, dan gaat u er vanuit dat u naar uw werk moet kunnen meenemen wat u wil. Helaas is de werkelijk anders.
Aangezien er nu reeds twee maal iets van u is gestolen en u daar geen lering uit heeft getrokken vraagt u zelf om problemen.
Uiteraard moet een ieder van andermans spullen afblijven, maar de gevangenissen zitten niet voor niets vol met personen die dat jammergenoeg niet konden.
De "dief" weet dat er bij u iets te halen valt en zal ook na deze tweede maal zijn/haar slag proberen te slaan.
Zolang u uw spullen onbeheerd achterlaat bent u zelf verantwoordelijk voor de gevolgen van de diefstal van uw geld en/of goederen.
De enige remedie om diefstal op de werkplek te voorkomen is "niets" van waarde mee te nemen, alleen de hoogstnodige bescheiden mee te nemen en deze altijd onder uw beheer te houden en dit "kan niet" bestaat niet.

mathijs_b
door mathijs_b - Jan 4, 2016 om 11:51
641 Antwoorden / 77 Vragen

Een ezel stoot zich geen twee maal aan dezelfde steen. Inderdaad, laat uw geld niet onbeheerd ergens achter.
Een kleine portemonnee met daarin geld en ook de ID kaart kunt u altijd "op het lijf" dragen. In uw tas zitten dan alleen, voor dieven, oninteressante dingen.
Na één diefstal-poging laten ze u dan met rust. Nu was er de eerste keer een buit, dus komt de dief terug.

ma
door marleenvanh - Jan 4, 2016 om 12:46
452 Antwoorden / 1 Vragen

U noemt hem/haar in eerste instantie dus wel collega, maar okee.... hiermee geeft u aan wel een idee te hebben wie de dader is. U zegt ook 'nog steeds geen kluisje'. Is daar al meerdere keren om gevraagd, door u (én wellicht oook anderen)? Zo ja, was dat toegezegd en is die toezegging niet gehouden? In dat geval heeft u (en die eventuele anderen) wellicht een zaak tegen uw werkgever wegens nalatigheid. Al vraag ook ik mij af: Waarom -bij herhaling- zo veel contact geld mee? Al moet men natuurlijk gewoon met zijn/haar GORE POTEN van een ander zijn spullen en geld afblijven! Zijn er meerdere gedupeerden en heeft u allen het idee dat het één en dezelfde dader is, dan zou ik eens goed nadenken of deze persoon door u gezamenlijk niet in de val te lokken is.

kriekra
door kriekra - Jan 4, 2016 om 13:06
204 Antwoorden / 64 Vragen

Ik denk niet dat de verzekering een dergelijke schade dekt.
Is er met uw werkgever te praten over het plaatsen van een bewakingscamera? Als de dief dan nog eens toe slaat, dan staat het op camera.

il
door iljaha - Jan 4, 2016 om 13:51
179 Antwoorden / 3 Vragen

"Daar heb je haar weer met haar tasje." Dat zeggen ze over mij op het werk. Spullen van waarde nooit zonder toezicht achterlaten.

Cookies
door Cookies - Jan 4, 2016 om 13:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@krieka: een bewakingscamera mag in zo'n geval alleen geplaatst worden als het personeel daarvan op de hoogte is gesteld.