mi
door micrayes Jan 20, 2009 om 19:12
Geldzaken & recht

Bestuurslid V.V.E.

Kan iemand een vast bestuurslid in een vereniging van eigenaren worden ,als hij GEEN eigenaar is, maar wel gebruiker( huurder ) van een appartement .Of mag hij alleen maar vrijwillergers werk doen voor de vereniging.

765 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 20, 2009 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook als vrijwilliger mag je niet in het bestuur zitten. Het gaat om de Vereniging van Eigenaars, niet van bewoners. Ga je als huurder vrijwillig als concierge optreden, dan is daar niets mis mee. Maar ga je "bemoeien" met de VvE, dan gaat dat niet.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2009 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee hij kan geen bestuurslid zijn in de zin van de wet,  hij kan dus wel gevraags worden door het bestuur na goedkeuring van de leden om vrijwilliger te worden.

Groet Valerius

ve
door verwijderd - Jan 20, 2009 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Marcel 75 en Valerius voor u antwoord , ik had zelf ook al zo een vermoeden , maar ons bestuur beweerd ,dat het dus wel kan.Ze zegen dat het in de ondersplitsings akte staat,( Het bestuur berust bij een of meer bestuurders, die al dan niet uit eigenaars, door de vergadering worden benoemd) Ik ben hier echt niet blij mee, want op deze manier wordt je als eigenaar, door een huurder ( een naar ,ruzie makend persoon ) de les gelezen .Het betreft hier een VVE van een Recreatie Park met eigen stukjes grond , en de geen die NIET gekocht heeft, speelt hier nu de baas.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2009 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even een aanvulling de administratie kan dus wel door een buitenstaande persoon gebeuren mits dit een betaalde kracht is meestal zijn dit makelaars die dit dus doen.

dus alleen administratie geen stemrecht.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2009 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Micrayes,

Ik leefde in de veronderstelling dat het ging om een splitsing in appartementsrechten, maar het blijkt een variant daarop te zijn. In dat geval is het inderdaad toegestaan dat niet eigenaren zitting hebben in het bestuur, mits de statuten van de vereniging dit toelaat. Als beperking kan daar bijvoorbeeld staan dat bestuurders eigenaar zijn van een chalet of een gebruiksrecht hebben. Onder die laatsten vallen bijvoorbeeld huurders.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2009 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Statuten ???, ik weet niet of we die wel hebben , ik weet alleen van een splitsings-eigendoms- akte ,  en een huishoudelijk regelement , en wat ik ook raar vindt is dat de bestuurs leden voor onbepaalde tijd kunnen blijven zitten ,en niet voor een bepaald termijn , dus dat wordt voor een hoop mensen , op het park een hele lange lijdens weg.