Na
door Najv May 12, 2016 om 16:02
Geldzaken & recht

Betaal al 15 jaar ook alleen rente en geen aflossing waar kan ik me aanmelden

Afgesloten bij Brofinca ( dsb) overgenomen door de Nederlandse voorschotbank, 15 jaar alleen rente betaald en nog niets afgelost. Waar jan ik me aanmelden

3464 8 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - May 12, 2016 om 16:09
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Sinterklaas...
Die gaat zoveel geld in jouw schoentje doen dat je niet alleen de rente van je lening kunt betalen, maar ook dat je nog af kunt lossen, de normale gang van zaken dus, en óók nog dat je drie keer per jaar op vakantie kunt gaan...

Nou lijkt je dat wat?

Allemacht wat een dom gezever...

Als je een lening aangaat en je betaald alleen de rente af dan komt er toch nooit een eind aan..
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?

Ma
door Mat Matheij May 13, 2016 om 20:45
986 Antwoorden / 3 Vragen

Allez Gompy niet zo negatief. Er blijken nogal wat mensen niet te kunnen rekenen en in het verleden zijn er heel wat verkeerd voorgelicht (opgelicht). Aflossingsvrije hypotheek, Spaar (?) Hypotheek, Woekerhypotheek (Uiteindelijk Dexia). Daar zijn toch heel wat mensen ingetrapt. Ik hoor nog geen Finata maar dat komt uit de pre periode van het geheel van Banken land. Dat is een pretpark voor Banken.

zoekster1
door zoekster1 May 14, 2016 om 11:24
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Jij bent zo slim. Maar je moet niet vergeten dat er heel wat mensen op deze aardbol rondlopen die niet  gezegend zijn met een goed/gezond verstand. In de uitzending van Kassa zag ik bijv. dat een man die op een sociale werkplaats werkte zich aan zo'n lening had gewaagd. Tja, wat kun je van mensen die op een sociale werkplaats werken verwachten qua inzicht in financiele producten? Ik vind zelf dat bij dit soort leningen mensen tegen zichzelf moeten worden beschermd en dat er een verplichte aflossing moet worden geëist. Ze weten vaak niet waar ze aan beginnen en eenmaal in de diepe put komen ze er niet meer uit. Sommige hebben al bijna het dubbele bedrag van de lening aan rente betaalt. Een persoon hier had 14 jaar geleden 16.000 euro geleend en heeft inmiddels 27.000 euro aan rente betaald en nog geen cent afgelost. Dat is toch buiten proporties?

Cookies
door Cookies May 14, 2016 om 11:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Quote: k vind zelf dat bij dit soort leningen mensen tegen zichzelf moeten worden beschermd en dat er een verplichte aflossing moet worden geëist. Unquote.

Dat mag helemaal niet want dan worden ze weer gediscrimineerd. Hij wist overigens wel de maatschappelijk werkster te vinden toen hij een lening wilde (die dus blijkbaar ook de ballen verstand had/heeft van financiële zaken), maar hij wist haar niet meer te vinden voor advies wat hij moest doen om de kredietsom te verminderen?
Al die jaren NIEMAND om advies te vragen? Sorry, maar daar geloof ik niet in.

Enfin, vanavond weer aandacht aan die crowdfunding actie, probleem zal voor hun wel opgelost zijn.

zoekster1
door zoekster1 May 14, 2016 om 11:52
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Je hoeft het toch niet alleen voor domme mensen te doen? Voor niemand leningen zonder aflossingsverplichting.

Cookies
door Cookies May 14, 2016 om 12:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

O, bedoelde je het zo. Het DK helemaal niet meer aanbieden. Misschien een optie, alhoewel je natuurlijk meer dan voldoende gebruikers hebt die daar prima mee weten om te gaan. Dan wordt het zoiets als: de goeden moeten onder de kwaden lijden. Oftewel: alles maar weer aanpassen aan de 'zwakkeren' in deze samenleving. Persoonlijk heb ik daar veel moeite mee.

tijger1
door tijger1 May 14, 2016 om 16:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat stel van de tv, ---zullen nu hun schuld wel kwijt zijn----,hebben toen die € 30.000 plus nadien nog € 3.000 geleend om al lopende schulden van € 25.000 "af te lossen".

Maatschappelijk werk was mijns inziens ook achterlijk.

Cookies
door Cookies May 14, 2016 om 16:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zelfs Kassa vermeldt het rekeningnr. waar je op kunt storten. Tegenwoordig dus ook al een goede doelen club blijkbaar. Ja, dat van die maatschappelijk werkster schreef ik ook. Die had er duidelijk geen kaas van gegeten. Geeft niet, maar erken dat dan en verwijs naar een financieel deskundiger persoon.

tijger1
door tijger1 - May 12, 2016 om 16:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waar wilt u zich dan voor aanmelden? Of denkt u dat men voor u ook een crowdfunding actie start?

Ga meer per maand betalen, dan lost u wat af.

edrick3
door edrick3 - May 12, 2016 om 16:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, als je niets aflost wordt de schuld natuurlijk niet lager en blijf je rente betalen.
Je zult dus meer moeten gaan betalen per maand, wil je ook aflossen.

Maar je bedoelt waarschijnlijk de info nav de uitzending van eventjes geleden.
Kun je HIER nakijken/lezen.

aurora1
door aurora1 - May 12, 2016 om 23:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met verwijzing naar @edrick3, als u zich bij die stichting wilt aanmelden, dan kost het in ieder geval 25 euro voor alleen al het uw dossier in behandeling nemen. Later kunnen er nog meer kosten bijkomen die vooraf niet te overzien zijn. U komt daarmee overigens niet van die lening af, dus zult u toch - met rente - terug moeten betalen.
Beter (het enige) is dus maandelijks (veel) meer aflossen dan alleen de rente. Dus kijk bijv. eens naar uw vakantiegeld, eventueel een baantje erbij nemen, huishoudboekje gebruiken om te zien waarop u eventueel kunt bezuinigen qua uitgaven etc.

me
door mein33 - May 13, 2016 om 18:16
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Betaal al 15 jaar alleen maar rente !!!!!!!!!!!!!

Dan heeft u 15 jaar lang verzuimd om ook maar iets af te lossen op de lening en als u dat ook niet van plan bent te gaan doen dan betaald u tot St. Juttemus alleen maar rente.
Ga het bedrag welke u nu maandelijks betaald verhogen zodat u, naast de rente die u betaald, ook de lening gaat aflossen.
Dat is de enige manier om ooit eens een keer van die lening af te komen.

U aanmelden bij de "stichting" die u zgn. gaat verlossen van de hoge rente die u betaald is alleen maar weggegooid geld, de oprichters van deze stichting hebben reeds vele soortgelijke stichtingen op gezet en leven van de inkomsten daarvan een zeer comfortabel rijkelui's leventje.
De bijdrage(n) aan de stichting kan beter worden gebruikt als aflossing op de lening.

Ma
door Mat Matheij - May 13, 2016 om 20:33
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer U -zo lijkt dat- alleen rente heeft betaald en niets zou hebben afgelost dan blijft het verschuldigde hetzelfde. Dat kan echter niemand beter beoordelen dan U zelf. Neem het geldende bedrag en de rente zeg 12%. Vermenigvuldig het oorspronkelijke bedrag met de rente en ziedaar wat U alleen al aan rente kwijt bent. Deel dat door 12. Dan komt U aan het alleen aan rente verschuldigde. Op maandbasis. Is het afgeloste hoger dan zou het bedrag minder moeten worden.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 13, 2016 om 21:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ga net als een aantal andere mensen met dit onderwerp de schuldsanering in. Ben je met 5 jaar klaar.

Laat de maatschappij meebetalen aan uw probleem.
Diewilik

Ma
door Mat Matheij May 13, 2016 om 23:45
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dacht zelfs bij afdoende draagkracht drie jaar. Moet dan inderdaad via het schuldsaneringstraject gaan waarvoor niet iedereen in aanmerking komt. Het geheel wordt naar ik meen door de rechter bepaald. Mvrgr.

me
door mein33 May 14, 2016 om 10:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@diewilik,

Hopelijk heeft uw advies een sarcastische bedoeling.
Gelukkig voor de maatschappij, waar u overigens ook deel van uitmaakt, is het niet zo eenvoudig als u doet voorkomen.
Alleen en lening hebben die je, dom genoeg, niet aflost is geen reden om voor een schuldsaneringstraject in aanmerking te komen.
Als dat zo zou zijn dan zou iedereen wel kunnen stoppen met aflossen van z'n lening en de schuldsanering ingaan.
Dat zou de "maatschapij" wel eens niet kunnen en/of willen opbrengen.

vr.gr.  mein33 :-))

Gerry1969
door Gerry1969 May 14, 2016 om 13:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beste Mein33.
Al een paar weken wordt het forum overspoeld door mensen die geen idee hebben waar ze aan zijn begonnen qua lening.  Een aantal geeft aan in de schuldsanering te zitten of te komen.
Wat ik vind is dat de schuldsanering een goede oplossing is voor mensen die geen keuze hadden met de lening. Maar er zijn er bij die 30.000 -  50.000 hebben geleend, waarvoor zou dat gebruikt zijn? Als het voor luxe is hoeft de schuldsanering je niet te accepteren, dat is mijn persoonlijke mening. Als mensen dus een auto, boot, caravan of vakantie hebben geleend en nu jaren later merken dat ze niets aflossen is dat hun probleem. Nogmaals dat is mijn visie en ik snap dat niet iedereen zich daarin kan vinden.
Diewilik

ro
door ronny530 May 14, 2016 om 13:58
2788 Antwoorden / 41 Vragen

@diewilik, ik deel uw mening wat schuldsanering betreft volkomen omdat deze vorm van krediet voornamelijk voor luxe goederen is bedoeld. Om voor een wettelijk saneringstraject in aanmerking te komen moet iemand buiten schuld in de financiele problemen zijn geraakt door verlies van werk o.i.d. danwel andere redenen maar nooit omdat er willens en wetens torenhoge leningen aan zijn gegaan om de levensstandaard op te krikken.

me
door mein33 May 14, 2016 om 15:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@diewilik,

Ik kan mij heel erg goed vinden in uw visie en deel deze met u.
Als er geklaagd wordt dat 15 jaar alleen maar rente is betaald en men wordt pas na 15 jaar wakker geschud doordat het onderwerp toevallig op de Tv. wordt behandeld, dan heeft men geen enkele reden om te gaan klagen, maar is het niet meer dan normaal dat men eens gaat aflossen of weer verder gaat met slapen.

ra
door raarmaarwaar May 14, 2016 om 23:21
41 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe dan ook, woekerrente berekend door banken is abnormaal. Zeker nadat overheid (dus samenlenleving, ik en ook ook jullie) 10 tallen miljarden hebben 'gratis gegeven' aan banken om ze overiend te houden. Vraag aan jullie is, wat is er als iemand individueel geholpen kan worden met een heel heel veel weinig bedragje? Tenslotte maken wij ook van de samenleving deel ook uit. En dus niet alleen de banken.

ro
door ronny530 - May 14, 2016 om 11:35
2788 Antwoorden / 41 Vragen

Het blijft een hot issue, iedereen die dacht tegen lage maandlasten een superhoog bedrag te kunnen lenen is er willens en wetens zonder de voorwaarden te lezen ingestonken. Toen deze leenvorm populair was stonden met name de radio/tvgidsen vol met reclames van deze aanbieders dus gaan die ook niet vrij uit. Nu een bedrijfje leners tegen vergoeding bij wil staan zijn ze in één keer allemaal misleid en willen uiteraard niet meer aan de verplichtingen voldoen. Daar komt nog bij dat het een consumptief crediet betreft die aan luxe goederen wordt besteed.

me
door mein33 May 14, 2016 om 11:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ronny530,

En dat hulp aanbiedende bedrijfje, overigens een "stichting" betreffend, heeft al zeer veel "stichtingen in het leven geroepen met als doel de, voor alles en wat zich gedupeerd voelende medelander,  met raad en daad bij te staan.
Het echte doel van degenen die achter deze "stichtingen" zitten is om aan hen die zich benadeeld voelen te verdienen en zo een riant leven te leiden.
Zij die hier intrappan zijn gergarandeerd hun donatie kwijt en krijgen daar helemaal niets voor terug.
Zij kunnen hun donatie beter gebruiken om een klein stukje van hun lening af te lossen.

vr.gr.  mein33  ;-))

Cookies
door Cookies May 14, 2016 om 16:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ronny530, die reclames heb ik ook gezien en ook de enorme bedragen die ik bij Wehkamp kon 'krijgen' voor kopen op afbetaling. Ik heb daar nooit gebruik van gemaakt, ondanks het overspoeld worden. Dat mensen daaraan beginnen, is eigen verantwoordelijkheid.

tijger1
door tijger1 May 14, 2016 om 23:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een donatie wordt gevraagd aan mensen die die stichting "willen steunen".  Mensen die zich aanmelden, in de hoop dat hun problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen, betalen om te beginnen inschrijfgeld. Ik zou ook wel eens willen horen waar dat geld aan besteed is. Van die ene weten dat het 40.000 gulden was om zijn huis in te richten. Ga verdikkeme naar de kringloop. En wat moest die voormalige televisie presentatrice met € 65.000?

aurora1
door aurora1 May 15, 2016 om 00:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben net zo benieuwd naar waar dat geld overal dan voor geleend is. Inrichting huis, inderdaad niet te geloven. Van die voormalig presentatrice begrijp ik het ook niet. In 2004 een schadevergoeding van de werkgever en in 2008 een vertrekregeling, aldus Wikipedia.
Iedereen met dezelfde verontwaardigde houding alsof het aan anderen ligt dat ze geleend hebben, te veel geleend hebben en niet genoeg per maand betalen. Je hoort niemand vertellen dat hij/zij vakantiegeld, eindejaarsuitkering, extra baantjes etc. aan het afbetalen besteedt.