pilot267
door pilot267 Jan 12, 2004 om 10:48
Geldzaken & recht

Betalen sportclub

Sinds begin november 2003 is mijn zoon door het bestuur van zijn sportclub uitgesloten om met zijn team deel te nemen aan de competitie voor de rest van het seizoen 2003/2004 en ' verbannen' naar een 'studententeam' binnen de club.Voor het competitie team had ik in september 2003 de volledige jaarcontributie betaald , dat tweemaal zoveel is als de contributie van het studententeam waar hij nu in speelt.Het bestuur heeft nu het volgende bepaald : mocht het gedrag van mijn zoon aan het eind van het seizoen in hun ogen goed geweest zijn dan wordt dan pas bekeken of het verschil in contributie terugbetaald wordt. Is het bestuur daartoe wel of niet gerechtigd is mijn vraag dus.
Ter info : contributie wordt betaald voor het krijgen van trainingen. Het competitieteam traint twee maal per week.Het studenten team traint een maal per week ( en dat ook nog niet consequent), vandaar het verschil in contributie.

217 2 Rapporteer

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:27
207 Antwoorden / 4 Vragen

Vraag de statuten van de vereniging op en kijk wat er over de contributie is bepaald. Waarschijnlijk betreft dit een zaak waarin de statuten niet voorzien en het bestuur alle vrijheid heeft. Waarom zijn ze uitgesloten van de competitie? Als dit wangedrag is of frequent verzuim, en als gevolg daarvan door de voetbalbond wordt geschorst ben je het geld warschijnlijk kwijt. Het bestuur heeft de bondsbijdrage per lid al vooruitbetaald. Zij kunnen in beroep tegen de uitsluiting van de competitie. Als ze dat doen en de uitsluiting was te wijten aan enkelen en niet aan het gehele team, dan krijgen ze een klein deel van de bondsbijdrage terug. Dat wordt dan verrekend met de contributie van het nieuwe seizoen. Vandaar waarschijnlijk de toezegging om dit pas aan het eind van het seizoen te bezien.

peterkm
door peterkm - Apr 16, 2004 om 12:27
76 Antwoorden / 0 Vragen

Hello.
Het lastige is hier dat er aantal zaken door elkaar spelen. Aangezien een heel team hier uitgesloten is het van belang om te weten waarom. Immers wangedrag kan de club reputatie schade opleveren en dan is zo'n maatregel wellicht (vanuit de club uit) wenselijk. Als het om een andere reden gaat is het noodzakelijk deze reden te weten. Contributie is een bijdrage voor o.a. training, maar ook andere zaken, aan het begin van seizoen bent u akkoord gegaan. Door een omstandigheid heeft de club besloten de verwachtte situatie te moeten aanpassen. Het verschil in contributie kan dus hoogst waarschijnlijk niet worden bedongen, echter als uw zoon niet de aanleiding was zou het de club wel sieren enige compensatie te geven. Als ook bij het nieuwe team niet alles naar wens gaat komt het beroemde billijkheid en redelijkheid om de hoek zetten. Als uw 35 weken lang 1 training mag verwachten en zeg 10 maal vind deze niet plaats (30%!) dan lijkt uitleg van de club mij heel logisch.
Ik adviseer om het bestuur duidelijk heid te vragen en zonodig namens uw zoon (als deze minderjarig is) bij de leden vergadering dit laatste aan de kaart te stellen.