di
door dijkenmj Dec 3, 2008 om 21:45
Geldzaken & recht

Betaling aan Installatiestunter

Goedenavond,

Onlangs heb ik een CV bestelt begin november van ruim 800 euro bij de INstallatiestunter in Ter Apel. De betaling heb ik gelijk overgeschreven na de (geautomatiseerde) orderbevestiging. Na lang wachten kwam er niks, dus een beetje rond bellen. Blijkt nu dat volgens de info van het KVK dat het bedrijf is gestopt. En dat ze geen bekend adres meer hebben van de eigenaar.

Heeft er iemand een idee hoe ik nu mijn geld terug kan krijgen??

Alvast bedankt voor jullie info.

1578 12 Rapporteer

ridder_1
door ridder_1 - Dec 3, 2008 om 22:12
376 Antwoorden / 8 Vragen

Dikke pech is aanwezig.

Probeer te achterhalen wat het (woon)adres van deze persoon is via de kvk, internet, gouden gids, etc. Probeer iemand in ter Apel te vinden die deze zaak kent want de gemeente ter Apel is niet groot. Bel gewoon iemand op in deze plaats en met wat geluk hoort u meer. bv. politie, buurman, cafe, andere winkel op sanitair gebied, etc.

Doe aangifte bij de politie in ter Apel of in uw eigen woonplaats wegens oplichting, fraude en/of bedriegelijke bankbreuk, vraag nadrukkelijk om een proces verbaal van deze aangifte. Laat u niet afschepen door de politieambtenaar (hij moet veel werk hiervoor doen ;)) met de kreet dat het hier om een privaatrechtelijke zaak gaat. Oplichting en fraude is een strafbaar feit. Kortom: zorg dat u een dossier aanlegd met alle informatie.

Is de Installatiestunter een BV dan heeft u pech als de zaak failliet gaat. Is het een particulier, firma of Com. vennoot (CV) dan is de eigenaar/beheerder hoofdelijk aansprakelijk voor de schuld en kunt u dit verhoogd met de wettelijke rente en incassokosten via de kantonrechter terugvorderen. Heeft hij voorlopig geen geld laat dan de vordering tijdig (binnen 5 jaar) stuiten en kunt u de vordering - mits aan bepaalde voorwaarden voldaan - terugvorderen gedurende max. 30 jaar. Probeer in dit geval de curator die het faillisement uitvoert te achterhalen via de Kvk of regionale rechtbank zodat u tijdig uw vordering kunt indienen.

Succes, ik denk dat u een lange weg heeft te gaan.

Ridder

kiran
door kiran - Dec 3, 2008 om 22:16
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@dijkenmj

http://www.installatiestunter.nl/catalog/contact_us.php

Heb nog iets gevonden, kijk er even naar ....

Succes!

di
door dijkenmj - Dec 3, 2008 om 22:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, ik heb ook contact gezocht via mail en het contactformulier beide geen reactie. Het nummer is niet meer in gebruik.

Overigens is de zaak niet failliet, maar gewoon gestopt.

kiran
door kiran - Dec 3, 2008 om 22:30
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@dijkenmj

Dan gaat het inderdaad speuren worden ... of zelf naar het adres gaan. Ik vrees eigenlijk met grote vrezen.

U kunt de klacht ook neerleggen bij Consuwijzer voor meer info, zou u dat bv per mail doen, krijgt u binnen één week, antwoord/advies.

Klacht indienen - Consuwijzer

Wens u succes, is vervelende situatie.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 4, 2008 om 19:08
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag dijkenmj,

De installatiestunter was een VOF. Dit is een vennootschap onder firma.

Aansprakelijkheid

Een eigenschap van een vof is dat de vennoten hoofdelijk aansprakelijk
zijn voor gemaakte schulden. Dit vloeit voort uit het feit dat de vof
geen zelfstandig rechtssubject is, geen zgn. rechtspersoon. De vof is
een overeenkomst tussen de vennoten.

Je kunt je schade op (één van) de vennoten verhalen middels een incassobureau, incl. kosten en wettelijke rente.

Zelf naspeuren waar ze zitten is het goedkoopste.

Hardware ERror MAN.

ge
door gerrike - Dec 17, 2008 om 20:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie dat het bedrijf gestopt is, niet failliet. Dat biedt perspectief! Ik zou inderdaad aangifte doen zoals hierboven staat. Het adres moet toch te vinden zijn? Of is het al heel lang geleden? Normaliter wordt zoiets wel lang bewaard!

me
door melkmeisje - Dec 17, 2008 om 21:16
20 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dijkemj

spijtig voor jou dat het zo gegaan is je ziet maar weer  alleen dan betalen als de diensten zijn geleverd naar tevredenheid, ik zou ook op zoek gaan naar die man en een plezierige vacantie wensen

probeer het maar eens

hyperion1
door hyperion1 - Dec 17, 2008 om 21:44
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Dijkenmj,

Als u even op het kvk gaat zoeken in het handelsregister (uitgebreid zoeken) op handelsnaam en plaats en daarbij invult dat u wilt zoeken op actieve en vervallen bedrijfsnamen, dan vind u een adres op de Agostraat (zelf nr. maar zoeken) in Ter Apel.

Hopelijk kunt u hier verder mee en een claim bij deze persoon indienen.

Suc6,

Hyperion

dw
door dwali - Jan 14, 2009 om 17:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb zelf ook de nodige ellende gehad met de installatiestunter uit Ter Apel..

Als U mij uw emailadres geeft kan ik evt. meer (prive) info geven..

gr.dwali

mi
door miraltje - Jan 14, 2009 om 18:19
462 Antwoorden / 0 Vragen

volgens de website is het .......VOF, maar in het kopje "WIE ZIJN WIJ" is het ......BV

dat is is naar mijn mening vreemd.

of gestopt met de vof  en vrolijk door met de bv

maw eerst de markt verzieken met prijzen onder de verkoop-prijs en ellende voor de klant.

daarna gewoon doorstarten met de zelfde naam maar dan onder een  bv.

kenwel2
door kenwel2 - Jan 14, 2009 om 21:09
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo dijkenmj: op hun site de volgende tekst aangetroffen, die boekdelen (kan) spreken, helaas:

"De echte stunters dragen geen stropdas met een streepjespak, maar doen wel beide duimen omhoog. Toi, toi , toi, voor de consument"

Wat een tekst......!! Zegt toch genoeg...lees het eens een paar keer!! vooral dat streepjespak....en..diit dan:Toi,toi,toi

Ook het vermelde telefoonnummer heb ik eens gebeld, blijkt niet (meer) in gebruik te zijn.

Ik zou zeggen, bundel de krachten, met meerdere 'slachtoffers' van dit 'bedrijf'  verzamel zoveel mogelijk gegevens, en probeer adresgegevens te achterhalen! Vervolgens gaat u naar de politie, en doet u aangifte van fraude en oplichting, die klaarblijkelijk nog volop aan de gang is, B.V of V.O.F maakt niet uit, als u maar aan kunt tonen, dat het om dezelfde persoon/personen gaat. Hier is een oplichter aan de gang...zeer hoogstvermoedelijk!!

Ik wens u erg veel sterkte, en hoop dat u alsnog uw geld ooit nog terugziet, want het is nogal wat! 800 euro, en helemaal niets, noppes! u bent er ingeluisd, betaal NOOIT meer vooraf.....

Succes, Gr. KW

di
door dijkenmj - Jan 15, 2009 om 16:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Dwali,

Graag! Je kunt ons mailen op [emailadres verwijderd - redactie]. Dit was overigens de reactie van consuwijzer:

Hartelijk dank voor uw email van 3 december jl.
In uw email schrijft u dat u begin november een CV besteld hebt via internet waarvoor u direct een bedrag hebt overgemaakt. Aangezien er niets geleverd is bent u gaan rond bellen. Volgens de KvK zou het bedrijf gestopt zijn. U vraagt nu aan ons hoe u uw geld terug kunt krijgen.

Wij kunnen u het volgende informeren.
De website van het bedrijf lijkt nog steeds actief. Via de site www.sidn.nl kunt u domein registratie gegevens vinden als adresgegevens en naam van de eigenaar. Dit doet u door het knopje uitgebreid zoeken aan te vinken bij zoeken naar domeinnaamgegevens.

Wij raden u aan de ondernemer een aangetekende brief te sturen waarin u nakoming van de overeenkomst eist. Stel in uw brief een termijn waarbinnen zij alsnog dienen te leveren. Geef aan dat indien zij niet aan de verplichtingen uit de overeenkomst voldoen u zich genoodzaakt ziet de overeenkomst te ontbinden waarbij u uw geld terug eist.

Mocht u geen gehoor krijgen op uw schrijven is het zaak na te gaan of de ondernemer aangesloten is bij de Branche organisatie UNETO-VNI. Als het bedrijf is aangesloten kunt u de zaak voor een bindende uitspraak voorleggen bij de onafhankelijke geschillencommissie. Zie voor verdere gegevens en procedure www.geschillencommissie.nl

Als u van mening bent dat hier mogelijk sprake is van oplichting kunt u tevens aangifte doen bij de Politie.