rubentjuuh
door rubentjuuh Jan 9, 2008 om 20:06
Geldzaken & recht

Betaling niet willen voldoen.

Zondag 16 juli 2007

Aan een bekende heb ik spullen verkocht ter waarde van € 38,-. Hij had even geen geld in huis, en vroeg of hij het die avond kon overmaken via internetbankieren. Nu bijna een maand later heb ik het geld nog niet. Ik heb veel contact gehad met diegene, maar die kwam steeds aan met smoesjes. Nu heb ik deze persoon vriendelijk verzocht om voor aanstaande zondag de betaling te voldoen. Wat kan ik gaan beginnen als hij maar niet wilt betalen?

597 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 9, 2008 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Rubentjuuh,

een direct antwoord: u kunt helemaal niets beginnen, indien hij niet wil betalen!!

Fijne 'bekende' heeft u trouwens.....

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jan 9, 2008 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels is hij natuurlijk nog wel een bekende van mij, maar nadat deze heeft betaald hoef ik wat mij betreft geen contact meer met deze persoon.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2008 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

dreigen met een incasso firma...
www.directincasso.nl doet het ook voor particulieren.. maar slechts €38,- zullen de kosten relatief hoog zijn, en of ze het doen, maar dreigen mag, en de online aangeboden voorwaarden bijvoegen dat U dit wilt en dat deze persoon dan nog duurder uit is.....
Proberen kan.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2008 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niets als u niets in huis heeft dat maar enigszins likjkt op een overeenkomst. (behoudens diegene er steeds aan herinneren en het beste ooknog als er ander gezelschap bij is.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2008 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt alleen maar blij zijn dat het om 'slechts' 38 Euro gaat.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2008 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

4711 noem mij een incassobureau dat voor € 38,00 aan de slag gaat en zonder enig bewijsstuk!

ve
door verwijderd - Jan 9, 2008 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag ruben,

Vraagje: heb je op een of andere manier harde bewijzen dat je spullen aan hem hebt verkocht (bijvoorbeeld in de vorm van getuigen of een handtekening)?

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2008 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel getuigen, die heb ik. De goederen die ik dus verkocht heb aan persoon zijn er niet meer, het ging om vuurwerk... en dat is nu dus in rook opgegaan.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2008 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag ruben,

Als je wel getuigen hebt, ligt deze zaak vrij simpel. Je kunt dan een incassobureau inschakelen dat voor particulieren werkt en werkt op basis van no cure no pay. Het maakt dan niet uit dat het maar een klein bedrag is. De kosten van de incasso staan immers op het conto van het incassobureau.

Mijn advies is dus: neem kontakt op met

Incassobureau óók voor particulieren: DirectIncasso

Het komt geregeld voor dat particulieren (de gewone consument dus) niet bij een incasso-bureau terecht kunnen als ze een vordering op een andere particulier of firma hebben. Bij onderstaand incasso-bureau kunnen ze dan wél terecht. Dit incasso-bureau werkt op basis van no cure no pay tot aan een maximum van € 750,-. Daarboven betaal je maar € 29,50 en altijd na overleg andere kosten. Wel is het zo dat als dit incassobureau er bij de debiteur niet in slaagt (maar dat komt bijna niet voor) het verschuldigde bedrag te innen, je dossierkosten dient te betalen a raison van € 31,50 per geval.

Als tussenoplossing bieden zij ook de Laatste Sommatie Service aan. Een brief namens de klant geschreven door DirectIncasso, waarin zij de debiteur sommeren het bedrag alsnog over te maken zonder tussenkomst van het incassobureau. Grote kans dat de debiteur alsnog de ernst van de situatie dan inziet en de mogelijkheid aangrijpt om buiten het incassobureau om te betalen (in 85% van de gevallen lukt dat).

Contactgegevens DirectIncasso

DirectIncasso

Postbus 95
6800 AB
Arnhem

Bezoekadres:
Nieuwe Stationsstraat 10
6811 KS Arnhem

Algemeen tel: +31 (0) 26 - 3724 404
Fax: +31 (0) 26 - 3723 360
Intake contactpersoon +31 (0) 26 - 3724 508 (dhr. Zweers)
Email:
info@nedincasso.nl

http://www.directincasso.nl/

Overige
KvK Handelsregister 09 14 63 32
BTW nummer NL 8139.70.209.B01

Sukses, groeten, Read3.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2008 om 08:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

read@ ook hier helaas, noem mij een incassobureau dat aan de slag gaat zonder bewijsstuk. En ik beschik inmiddels over tenminste één voorbeeld dat het door jou genoemde incassobureau alleen maar optreedt als ze ook zeker zijn van resultaat en NIET voor een zo klein bedrag. (Ik had iemand verwezen)

ve
door verwijderd - Jan 10, 2008 om 09:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, read een incassobureau inschakelen voor het luttele bedrag van 38 euro?? Kosten daarvan zijn op zijn minst 30 euro, 'winst' dus 8 euro (als je tijd en energie niet mee rekent).

Zie het als een wijze levensles die je krijgt voor de som van 38 euro.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2008 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gerrit,

Je schrijft: read@ ook hier helaas, noem mij een incassobureau dat aan de slag gaat zonder bewijsstuk.

Daarom heb ik eerst gevraagd of de TS bewijs had (je moet dus wel het hele draadje lezen voordat je zoiets opschrijft)

Het andere aspekt zal ik telefonisch navragen. Als dat werkelijk zo is, dan is dat een kwalijke zaak en voor mij voldoende om niet meer naar dit bureau te verwijzen.

Met collegiale groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2008 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Ruben,

Ga er met een paar potige kennissen naar toe, lieft kaalgeschoren en in zwarte kleding. Zeg hem dat er andere methoden zijn om het geld te krijgen. Noem en-passant even die tip van het Direct-incassobureau en dat die kosten er nog bovenop komen en het dan meer dan 100,- wordt.
Misschien kan hem dat op andere gedachten brengen.

Zo niet, dan is het jammer. NIET GAAN MEPPEN, want dan trek je altijd aan het kortste eind als hij daarvan aangifte doet.

Bedenk dat nu maar om 38,- gaat en dat kan, als je nog jong bent veel lijken, maar dat wordt waarschijnlijk minder als je ouder wordt. B.v. door inflatie/geldontwaarding en/of doordat je zelf meer of makkelijker geld gaat verdienen.

Je kunt het ook beschouwen als lesgeld, dat je niet iedereen kunt vertrouwen. Daar heb je je hele leven wat aan.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2008 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag gerrit,

Je schrijft: En ik beschik inmiddels over tenminste één voorbeeld dat het door jou genoemde incassobureau alleen maar optreedt als ze ook zeker zijn van resultaat en NIET voor een zo klein bedrag.

Ik heb zojuist uitvoerig telefonisch kontakt gehad met het incassobureau en zijn kwalificeren jouw informatie als pertinent onjuist. Zij nemen elke zaak aan, ongeacht de hoogte van het bedrag. Het enige criterium is dat er hard bewijs moet zijn voor de vordering.

Nogmaals met collegiale groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2008 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo read@ ondanks HEEL hard bewijs heeft het genoemde bureau in de door mij aangegeven casus te kennen gegeven niets te willen doen. Het belang was te klein. (ca € 250,00, quod non, het was echt niet anders, wat ze dan zelf ook zeggen. (Ik zou dat dan wel zwart-willen hebben opdat ik dan nogmaals (daarnaar) kan verwijzen. Met groet retour.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2008 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gerrit,

Ik zal de handelwijze van dit bureau goed in de gaten houden. Komen er meer signalen zoals die jij aangeeft, dan zal ik niet meer verwijzen naar dit bureau.

Met collegiale groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2008 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Read en collega experts,

Als mede dankzij ons zij meer werk krijgen zullen ze de voorwaarden vermoedelijk langzaam aanpassen, want vooral startende zijn vaak bereid om dit soort lage claims te behandelen.

Wel mag iedereen zelf een Incasso bureau starten en er zijn geen eisen, dus www.readincasso.nl is niet verboden!

Iemand die een eigen bureautje heeft gestart omdat de bestaande duur en niet zo netjes waren!
Ik doe het alleen voor de eigen firma die ik eind vorig jaar juist heb verkocht!
Maar je mag dus zelf je eigen claims behandelen alsof het een bekende firma is, en alle dreigbrieven mag je altijd overnemen!

ve
door verwijderd - Jan 11, 2008 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Okido read@ ik blijf benieuwd want je ziet dat (als jij dat al niet deed) ik ook vaak naar dat bureau verwijs (ook al omdat daar in ieder geval geen aanleiding is om "boevengedrag" te veronderstellen.