pietla
door pietla Feb 5, 2012 om 14:24
Geldzaken & recht

Bewindvoering

Ik sta nu een jaar onder bewindvoering bij Mozaiek bewindvoeringen. Echter merk ik op dat de communicatie erg matig verloopt en ik heb het idee dat hun werkzaamheden niet goed worden uitgevoerd.

Ik heb verschillende malen gevraagd om opheldering over wat zij tot nu toe hebben gedaan en of de WSNP al is aangevraagd en hoe dit verder gaat verlopen. Hier krijg ik helaas geen antwoord op.

Ik heb het kantoor meerdere malen gebeld en ik zou worden teruggebeld, echter is dit tot 5 keer aan toe niet gebeurd. Ik heb het idee dat ik te maken heb met een malafide bewindvoerder, kunt u mij vertellen wat ik kan doen?

Ik ben het meer dan zat om van het kastje naar de muur te worden gestuurd en dat ik geen opheldering krijg in de stand van zaken.

7308 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 5, 2012 om 14:44
16842 Antwoorden / 108 Vragen

op www.bewindvoerders.net staan niet zulke fijne ervaringen met Mozaiek bewindvoeringen, maar die zijn uit 2010. Jouw klachten worden daarin ook verhaald wat zou betekenen dat de handelwijze niet is veranderd.

vladja
door vladja - Feb 5, 2012 om 14:55
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 5 feb 2012, 14:44]op www.bewindvoerders.net staan niet zulke fijne ervaringen met Mozaiek bewindvoeringen, maar die zijn uit 2010. Jouw klachten worden daarin ook verhaald wat zou betekenen dat de handelwijze niet is veranderd.

Dat het niet lekker loopt was vraagsteller zelf al achter. Die zit niet te springen om deze kwek kwek kwek oude info. Maar wat is nu jouw antwoord op de gestelde vraag:

wat kan ik doen?

Daar gaat het om! Niet om ge-ouwe-neel!

Vladja

pietla
door pietla - Feb 5, 2012 om 15:05
12 Antwoorden / 4 Vragen

Zou het misschien iets zijn om de handen bij elkaar te nemen en om stappen te gaan ondernemen? Volgens mij is het niet alleen Mozaiek die de zaken niet serieus neemt, maar zijn er nog veel meer van dit soort bewindvoerders actief.

Wellicht een idee om de politiek hierover te benaderen? Misschien is het een idee om een wet bij elkaar te maken die malafide bewindvoerders keihard aanpakt. Je hebt vaak te maken met mensen die om redenen in de schuld zijn gekomen. Al deze mensen willen verandering en verbetering in hun leven. Dan kun je het toch niet maken om deze mensen nog dieper naar beneden te werken? Een x aantal van deze mensen raken hierdoor wellicht in een depressie of gaan het criminele pad op?

Deze mensen zouden beschermd moeten worden en geholpen! Waar komt de naam beschermingsbewind vandaag, wie heeft dit verzonnen en waar is dit hele gebeuren op gebasseerd?

getty
door getty - Feb 5, 2012 om 16:10
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U kunt eventueel een verzoek bij de rechtbank indienen om een andere bewindvoerder toegewezen te krijgen.

getty
door getty - Feb 5, 2012 om 16:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dat het niet lekker loopt was vraagsteller zelf al achter. Die zit niet te springen om deze kwek kwek kwek oude info. Maar wat is nu jouw antwoord op de gestelde vraag:

wat kan ik doen?

Daar gaat het om! Niet om ge-ouwe-neel!

Vladja

Volgens mij is dit ook geen antwoord naar TS.

re
door remco22 - Aug 15, 2013 om 15:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo je zou kunnen overwegen om door de rechtbank de kantonrechter een andere bewindvoerder aan te laten wijzen,en mozaiek te laten ontslaan voor jouw werkzaamheden.

wel adviseer ik je om van te voren je huiswerk even te doen dat je dan wel bij een goede bewindvoerder terrecht komt als je die gevonden hebt kan je daar even contact mee leggen om te vragen of hun eventueel het dossier van mozaiek willen overnemen.

als hun dat willen zou je dat kenbaar kunnen maken in je brief die je naar de kanntonrechter moet sturen om van bewindvoerder te verranderen.

onderbouw die brief goed met je bevindingen in jouw dossier dan moet het op die manier lukken om bij mozaiek weg te komen

veel succes

mvg

tijger1
door tijger1 - Aug 15, 2013 om 15:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@remco22

Het topic is al anderhalf jaar oud.

ik
door ikkuh78 - Oct 2, 2013 om 22:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik zit nu vanaf 2011 bij mozaiek bewindvoeringen venlo. Wij ervaren dezelfde problemen onbeschoft gedrag als ik van een gesprek met hun afkom ben ik gewoon depressief. Al zeker n half jaar geen kinderbijslag gehad terwijl mijn kinderen met gaten in de kleren lopen maar dat boeit hun allemaal niet!!! IK HEB HET ER HELEMAAL MEE GEHAD!! Ze hebben totaal geen gevoel die mensen die daar werken. Wij moeten zelf ook constant om overzichten vragen en als ik dan al lees wat allemaal die anderen hier met mozaiek hebben meegemaakt ben ik bang dat dit nog steeds niet veranderd is.
Ik wil ook heeeeel graag weg bij hun zo snel mogelijk maar weet ook niet precies hoe ik dit aan moet pakken.

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2013 om 22:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wend u zich tot de kantonrechter met het verzoek tot een nieuwe bewindvoerder. Ga bijvoorbeeld langs het Juridisch Loket, zie Google voor de adressen, zij zullen u helpen met het schrijven van een brief.

ik
door ikkuh78 - Oct 3, 2013 om 12:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik ga er zeker werk van maken! Een juridisch loket is vast een goed begin dank je tijger1!!! Ik snap zowiezo niet dat mozaiek nog bestaat als ik de verhalen allemaal lees... Dank je peter!!!

pietla
door pietla - Oct 3, 2013 om 14:17
12 Antwoorden / 4 Vragen

Sinds enige tijd heb ik een nieuwe bewindvoerder en inderdaad is het zo dat Mozaiek bewindvoeringen er 1 grote puinhoop van hebben gemaakt en niets hebben gedaan om het 1 en ander op te lossen. Ik verzoek mensen dan ook om vooral NIET met Mozaiek in zee te gaan, tenzij je het lekker vind om genaait te worden.

Ik heb zeer goede ervaringen met bewindvoerder [edit - redactie]. Mozaiek heeft er 3 jaar over gedaan voor de WSNP aangevraagd werd en [edit - redactie]. had dit binnen 2 maanden geregeld.

Het duurt even voordat de rechter een toekenning geeft om te wisselen van bewindvoerder en dit zal ongeveer 3 maanden gaan duren. Je kan een verzoek doen tot het wisselen van bewindvoerder bij de rechtbank, sector kanton. Onderbouw wel duidelijk de problemen die er zijn en wat de reden is om te wisselen van bewindvoerder en naar welke bewindvoerder je toe wil gaan.

Kijk eens via google naar bewindvoerders en zoek ook met name de klachten op om te voorkomen dat je weer te maken krijgt met een verkeerde bewindvoerder. Ook zou het eigenlijk wettelijk vastgesteld moeten worden dat malafide bureaus geen kans meer krijgen, maar ja........ wie ben ik?

Heel veel suc6 en sterkte gewenst,
Peter