an
door angela van cuijk Feb 19, 2016 om 04:35
Geldzaken & recht

Bewindwil er van af maar krijg gen geeld voor advokaat

ik heb al heel lang een beiwnd omdat de insteling vondt waar ik toen woonde zij het nie goed vindt terwijl ze was het wel  en nu heb bewind en krijg niezoveel week geld 40 euro terwijl ik ook iederdag met bus ga en dingen voor mijn verzorging en zo moet kopen ik red hier niemee en als keer wat leuks wil doen krijg ik ook geen extra geld moet heel veel pertalen voor hem per maand terwijl mijn moeder gewoon gratis doet wil gewoon dat zij weer beheert en krijg geen advokaat omdat hij mij geld beheert slim spelletje van hem grstis kijg ook nie te veel spaargeld heb ik wil ergewoon van af met een goede advokaat hoe moet ik er zo aan komen ?groetjes angela

3649 4 Rapporteer

marita567
door marita567 - Feb 19, 2016 om 07:16
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Angela Van Cuijk,

Dit kunt u doen ,

Om van een beschermingsbewind af te komen, moet een schriftelijk verzoek bij de kantonrechter worden ingediend. In de brief kunt u aangeven waarom u ervan af wilt en waarom u denkt dat u zelf uw geld weer kunt beheren. De kans is groot dat u opgeroepen wordt om met de kantonrechter te praten over uw verzoek. Uw bewindvoerder zal ook om zijn mening gevraagd worden. Hierna beslist de kantonrechter of het beschermingsbewind wordt opgeheven of niet

bron : www.ouderenbondombudsman.nl

zoekster1
door zoekster1 - Feb 19, 2016 om 09:42
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het advies van Marita567 is uitstekend, het beste kunt u voor extra hulp bij het juridisch loket langsgaan. Bijv. voor hulp bij het schrijven van de brief. Daar kunt u ook terecht voor andere vragen.

klik HIER voor de adressen en openingstijden.

ko
door korenbloem2000 - Feb 19, 2016 om 12:25
33 Antwoorden / Vragen

Uw eigen bijdrage voor bewindvoering kunt u waarschijnlijk via bijzondere bijstand terug vragen.

do
door don45 - Feb 19, 2016 om 13:25
57 Antwoorden / 21 Vragen

gewoon een brief naar de kantonrechter.
stuur deze naar de rechtbank die het bewind heeft ingesteld met het verzoek aan de kantonrechter het bewind op te heffen.
hiervoor zijn wel kosten aan de rechtbank verschuldigd.  (griffiekosten)
de kantonrechter gaat de zaak bekijken en kan het bewind opheffen.