zoekster
door zoekster Oct 15, 2015 om 15:23
Geldzaken & recht

Bijna iedere dag een storing ING

Vanmorgen maakte ik via IDeal een betaling over aan een webwinkel. Meestal krijg je meteen een orderbevestiging. Nu niet. Ging op onderzoek uit. Blijkt ING een storing te hebben. Laatst ook al dat euvel. Toen stuitte ik op het volgende

klik HIER

Bijna iedere dag heeft ING een storing! Dat is toch absurd voor een bank? Hoe zit dat bij andere banken, hebben die ook zoveel storingen en hebben jullie daar last van?

Nog steeds geen orderbevestiging overigens van de webwinkel. Mijn geld zal wel ergens tussen wal en schip zijn geraakt. Het is wel afgeschreven.

Baal van ING.

2154 21 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 15, 2015 om 16:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ach, ze hebben er allemaal wel last van.

ABNAMRO: klik
RABO: klik
enz.

door 14peter - Oct 15, 2015 om 17:00
567 Antwoorden / 2 Vragen

U stelt dat er bijna iedere dag storing is, maar klopt dat wel? Er wordt er wel bijna iedere dag één gemeld, maar hoeveel daarvan liggen er daadwerkelijk aan ing? Hoe vaak zullen mensen achter tot de conclusie gekomen zijn dat het bijvoorbeeld aan hun eigen computer ligt om maar iets te noemen?

En dan word er bijna iedere dag een storing gemeld, maar hoe vaak heeft u daar echt zelf iets van gemerkt? Is het dan echt elke keer zo dat als er wat mis gaat u net voornemens was een transactie te doen?

Cookies
door Cookies - Oct 15, 2015 om 17:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Idd lijken (???) storingen vaker bij ING voor te komen dan bij andere banken.

Wat mij verschrikkelijk stoort, is het feit dat ze niet eens de moeite nemen het op Facebook of Twitter te zetten. Wel reclame zooi, promoties enz., maar storingen willen ze blijkbaar zo min mogelijk ruchtbaarheid aan geven!

KLIK

Cookies
door Cookies - Oct 15, 2015 om 17:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Denk, stuur even een pissige mail over het (zo lang mogelijk) 'dood zwijgen' van storingen (niet de 1e keer dat ik dit constateer), zie ik dat je niet eens meer kunt mailen!

Alleen nog bellen, Twitter, Facebook en chatten.

Cookies
door Cookies - Oct 15, 2015 om 17:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tip: kijk in het vervolg bij ideal betalingen eerst even hier KLIK

door 1953 - Oct 15, 2015 om 17:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Merk nauwelijks iets van een storing of stortingen bij de ING!

door 14peter - Oct 15, 2015 om 18:30
567 Antwoorden / 2 Vragen

Trouwens nog een vraag; waaruit blijkt dat het aan ING ligt dat u van de verkopende partij geen orderbevestiging hebt gekregen?

tijger1
door tijger1 - Oct 15, 2015 om 19:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb ook ING, maar ik kan mij niet heugen dat ik last heb gehad van een storing. Is dan misschien zeer plaatselijk die dagelijkse storingen.

Cookies
door Cookies - Oct 15, 2015 om 21:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=14peter schreef op donderdag 15 okt 2015, 18:30]Trouwens nog een vraag; waaruit blijkt dat het aan ING ligt dat u van de verkopende partij geen orderbevestiging hebt gekregen?

Er was een storing met ideal bij ING! Hoe duidelijk wil je het hebben?

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 15, 2015 om 21:19
7197 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zal wel tussen de storingen door gebruik gemaakt hebben van ING want nooit iets daarvan gemerkt, ook van iDEAL geen last gehad.

pi
door pieterwolters - Oct 15, 2015 om 22:06
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 15 okt 2015, 19:49]Ik heb ook ING, maar ik kan mij niet heugen dat ik last heb gehad van een storing. Is dan misschien zeer plaatselijk die dagelijkse storingen.

Of onkunde van sommige consumenten.... Verkeerd password invoeren of zo en dan gaan klagen dat de site het niet doet. Ik heb eens een tijdje meegedraaid op de klantenservice van een internetprovider namens de leverancier van het call center platform en je wilt niet weten wat een zaken daar gemeld worden. En het is natuurlijk nooooiiiiitttt de schuld van de consument.....

zoekster
door zoekster - Oct 15, 2015 om 23:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het heeft helemaal niets met een verkeerd password te maken, wat een lariekoek van pieterwolters, maar die heeft wat tegen consumenten geloof ik. Ik ken echt mijn eigen wachtwoord wel. Ik kon helemaal niet op de inlogsite van ING komen, daar liep het al vast. Die storingen duren meestal een (paar) uur. Vanmorgen meldden veel meer mensen dat ze een storing ervoeren via hun facebook account op die storingen site.

Bedankt voor de link carola.83! ik zal dat voortaan in de gaten houden. Ik doe vrij veel ideal betalingen, dus dan merk je het waarschijnlijk eerder.

Met de webshop is het goedgekomen. Zij hebben aangegeven de betaling inmiddels te hebben ontvangen. Dit keer werd ik toen ik de Ideal betaling deed niet teruggeleid naar de webshop, wat meestal het geval is, maar terug naar Ideal waar ik opnieuw kon betalen. Dat heb ik niet gedaan. Ik had al eens gelezen dat zoiets vaak tot dubbele betalingen leidde.

Ik blijf het vreemd vinden dat er zo vaak storingen optreden op een site van de bank.

Overigens kwam ik toen ik wilde inloggen op de Kassasite ook eerst twee keer bij een zogenaamde technische storing uit. Het is zeker Zo'n Dag.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 16, 2015 om 15:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat is dan zeker plaatselijk, ik log elke dag in nog geen storing geweest in de tijd dat ik dat ik daar gebruik van maakt.

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2015 om 15:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Overigens kwam ik toen ik wilde inloggen op de Kassasite ook eerst twee keer bij een zogenaamde technische storing uit. Het is zeker Zo'n Dag......
En dat was vandaag ook weer het geval. Tja...

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2015 om 12:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 15 okt 2015, 17:36]Merk nauwelijks iets van een storing of stortingen bij de ING!

Ik krijg ook weinig stortingen. ;-)

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2015 om 12:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik krijg gelukkig regelmatig stortingen. :-))

zoekster
door zoekster - Oct 17, 2015 om 13:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Van stortingen krijg ik eigenlijk nooit genoeg, van storingen daarentegen wel. Gek eigenlijk dat 1 letter je zo gelukkig kan maken.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 17, 2015 om 16:52
7197 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 17 okt 2015, 13:49]Van stortingen krijg ik eigenlijk nooit genoeg, van storingen daarentegen wel. Gek eigenlijk dat 1 letter je zo gelukkig kan maken.
Zelfs een punt. :-))

van leyden
door van leyden - Oct 19, 2015 om 22:10
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Hoi zoekster.

Heb geeneens een password.
Alleen zo n apparaat voor je pasje.

Voor de volledigheid, heb nog nooit storing gehad (abn)
Kan natuurlijk ook best dat de meesten niets van een storing zullen merken.
Ik betaal alles automatisch, soms kijk ik wel een week niet.

van leyden
door van leyden - Oct 19, 2015 om 22:18
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Consumenten hebben weinig omkijken naar hun bankzaken tegenwoordig.
Ik hoef geen vinger meer uit te steken om de rekeningen te betalen, dus de noodzaak om je rekening te checken of te gebruiken wordt dan ook minder.
Soms nog een acceptgirootje, that s it.

Nou ja, ben niet de enige denk ik.

to
door tondh - Oct 20, 2015 om 16:40
9 Antwoorden / 0 Vragen

Heb nooit storingen. Alleen altijd onderhoud op de meest domme tijden zoals op de zaterdagavond.