Lo
door LoveOrJustLeave Dec 31, 2015 om 14:42
Geldzaken & recht

Binnen 15 minuten twee keer door zelfde flitser geflitst, mag dat?

Ik werk voor een koeriersdienst en nou is een van de chauffeurs in december tijdens de kerstdrukte geflitst. Op zich zijn eigen schuld, maar nou werd hij op hetzelfde punt door dezelfde flitser nogmaals geregistreerd voor nagenoeg dezelfde snelheid en binnen een kwartier.
Mag dit?? Alvast bedankt!

11963 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 31, 2015 om 14:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja hoor. Dan is de betreffende persoon er dus nogmaals met een te hoge snelheid langs gereden.
Je moet je aan de maximumsnelheid houden óók als je voor een koeriersdienst werkzaam bent.

me
door mein33 - Dec 31, 2015 om 14:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dat u/hij voor een koeriersdienst werkt  doet niet terzake, evenmin dat het om Kerstdrukte ging.
Ook een koerier dient zich aan de spelregels te houden.
Bij tweemaal de spelregels overtreden is de tijd die daar tussen zit niet van belang, maar het is wel tweemaal betalen.

Cookies
door Cookies - Dec 31, 2015 om 14:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom zou het niet mogen? Hij heeft toch 2x te hard gereden? Zonde van het geld.

hansje klein
door hansje klein - Dec 31, 2015 om 15:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Zolang een koerier(ster) géén blauwlicht en géén sirene heeft........is hij/zij een normale verkeersdeelnemer!

me
door mein33 Dec 31, 2015 om 15:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@hänschen klein,

Met een beetje verbeeldingskracht zie ik toch die "blauwe" lampen en hoor die claxon toch duidelijk als er een gehaaste, te hard rijdende en de spelregels overtredende koerier aankomt. ;-))

hansje klein
door hansje klein Dec 31, 2015 om 16:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Mein33

Mogelijk is hij/zij aan het uitproberen hoe hard je aan die flitspaal voorbij moet scheuren, om sneller dan het (flits-)licht te zijn? Mijn laatste blitz-foto was uit Duitsland. Duur, maar ik heb tenminste de zwart-wit foto nog als herinnering!

snah
door snah - Dec 31, 2015 om 15:28
654 Antwoorden / 61 Vragen

hansje klein
De meeste pakketbezorgers zijn geen normale verkeersdeelnemers , zij denken dat zij alles mogen .

Door rood rijden , te hard rijden , voorrang nemen en bij het bezorgen de doorgang blokkeren terwijl er parkeerruimte is .

me
door mein33 Dec 31, 2015 om 15:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@snah,

Wat een vooroordelen, u kunt toch niet alle koeriers over één kam  scheren ?
Er zal toch vast wel één uitzondering op de regel zijn, althans dat hoop ik. ;-))

gerbera
door gerbera - Dec 31, 2015 om 15:45
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Stom natuurlijk als je weet dat daar een flitspaal staat. Of wilde deze een knappe foto van zijn voertuig hebben ?? Kan ook zijn dat deze aan zijn baas wilde laten zien hoe "hard" hij werkt. Natuurlijk kan dat, al was hij 20x geflitst door dezelfde paal dan had hij 20x te hard gereden.

hansje klein
door hansje klein - Dec 31, 2015 om 15:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen
hansje klein
door hansje klein Dec 31, 2015 om 17:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

CENSUUR?

Hier werden onlangs twee reacties van MEIN33 resp. HANSJE KLEIN verwijderd. MAG dat? Kan dit? Zomaar? Ook nog op oudejaarsavond...........erg on-sympatiek lieve redactie!

me
door mein33 Dec 31, 2015 om 17:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@hänschen klein,

Mag dat ?   Ja, dat mag !!
Kan dit ?    Ja, dit kan !!
Zomaar ?  Niet zomaar, er zal best een geldige reden voor zijn aangezien wij het niet hadden over het tweemaal flitsen door dezelfde flitser, maar wel over het rijgedrag van koeriers in het algemeen.
Maar er wordt hier naar mijn idee wel met twee- misschien wel drie- maten gemeten, bijv. @ h.terpstra mag panelleden beledigen door te schrijven dat zij nog minder herseninhoud hebben als een garnaal, zonder dat dit verwijdert wordt.

hansje klein
door hansje klein Dec 31, 2015 om 18:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@MEIN33.

Dit superieure gedrag schijnt bij sommige fora te horen.........

Zijn er duidelijke spelregels? Nee!

Gaat het over het beschermen van personen? Nee! Dat was hier niet aan de orde!

Het is een kwalijke regeltjesgeest vanuit een regentenhouding, zonder Rücksicht te nemen op de mensen en wensen van diegenen die fora uiteindelijk als vrijwilligers dragen.........

M.a.w. sommige critische deelnemers worden niet gepruimd....wèg ermee!

Treiteren? Wie treitert wie en waarom?

r.kemperman
door r.kemperman - Dec 31, 2015 om 20:31
423 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt alleen in bezwaar gaan als u twee boetes heeft gekregen voor hetzelfde feit op dezelfde tijd op dezelfde locatie. In 15 minuten kon u uw gedrag aanpassen

hutch
door hutch - Dec 31, 2015 om 20:44
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik geef de anderen allemaal gelijk. En of hij nu een koerier is of niet.... en of het nu druk is of niet..... hij had, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, géén vrijstelling. Daarom dienen die boetes gewoon betaald te worden.

En al wordt hij elke 5 minuten op dezelfde plaats geflitst. Er is geen wet waarin staat dat er minimaal een bepaalde tijd tussen deze overtredingen moet zitten.

door 1953 - Jan 2, 2016 om 01:18
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja, twee separate overtredingen op zich. Niks mis mee. Alleen een ezel stoot zich twee keer aan dezelfde steen en een beetje dom!

hutch
door hutch Jan 2, 2016 om 09:06
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@1953: 'Een ezel stoot zich in het gemeen geen tweemaal aan dezelfde steen'.

no
door northface - Jan 2, 2016 om 12:06
11 Antwoorden / 4 Vragen

natuurlijk mag dat, zou wat zijn zeg, je wordt geflitst omdat je te snel rijdt en daarna een vrijbrief hebben om wel te snel mogen rijden, het moet niet gekker worden.

pi
door pieterwolters - Jan 2, 2016 om 12:07
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou hoogstens een punt hebben als op dezelfde weg 2 flitsers op bijvoorbeeld 100 meter van elkaar staan. Dan kan je het nog als 1 overtreding zien. Maar nu niet.

Je kunt hoogstens proberen het geld via de werkgever terug te krijgen. Als je kunt aantonen dat je door de werkgever bent aangezet om te hard te rijden om het werk gedaan te krijgen, is er jurisprudentie dat de werkgever de boetes moet betalen.

hutch
door hutch - Jan 2, 2016 om 12:45
4515 Antwoorden / 29 Vragen

(In een reactie is het niet mogelijk een linkje te plaatsen, dus nu maar op deze wijze):

Waar @Pieterwolters waarschijnlijk op doelt (2e alinea) is dat een werkgever geringe snelheidsovertredingen niet kan verhalen op een werknemer.
Zie daarvoor het * arrest * van de Hoge Raad van 12 mei 2006. Dit is echter onderuit gehaald door de Hoge Raad middels een * arrest van 13 juni 2008 *.

Uiteraard kan in een CAO vastgelegd worden, dat geringe snelheidsovertredingen, bijv. tot 10 km/u (zoals de Hoge Raad eerder besliste) door de werkgever betaald worden.

Wat betreft de 1e alinea heeft hij gelijk.