tr
door trpaudyal May 1, 2020 om 00:41
Geldzaken & recht

Bizar hoge prijs loodgieter

Gisteren een loodgieter laten komen ivm toilet verstopping. Deze is 40 minuten bezig geweest met het oplossen van het probleem. De rekening bedroeg 1300€!! In the spur of the moment, natuurlijk wel onwijs verbaast, maar toch braaf betaald. Later kwam pas de realisatie dat wij waarschijnlijk zijn opgelicht... valt er hier iets aan te doen? 1300€ voor 40 minuten werk kan toch niet acceptabel zijn..

8318 17 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 1, 2020 om 01:10
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Uw reactie over verstopping was uiteraard impulsief en.... toen wel acceptabel, toch? U heeft de eerste de beste op Google opgezocht. Lijkt mij dan. Want dit is een abnormaal bedrag. Nee, er is niets aan te doen. Is mijn mening correct? De eerste de beste?
Zondegeld, vakantietoeslag in de plee gegooid. Had veel goedkoper kunnen zijn.

ma
door malty - May 1, 2020 om 07:47
1112 Antwoorden / 1 Vragen

€1300 voor een ontstopping, oplichting, maar u zult naar de rechter moeten wilt u wat geld terug zien.
Hopelijk heeft u een rekening gekregen met de naam van de ontstopper.
U zou nog contact met de ontstoppingsfirma op kunnen nemen of ze de rekening willen verlagen naar een gangbaar bedrag €300 b.v. en dat u anders juridische stappen gaat ondernemen.
Laatst op tv geweest, oplichting door malafide slotenmaker voor het vervangen van een slot, €814.

marita5
door marita5 - May 1, 2020 om 07:52
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Trpaudyal ,

Spijtig , er is al vaker voor gewaarschuwd .
U heeft het geld letterlijk en figuurlijk door de wc weggespoeld , geld krijgt u niet meer terug .

Mosterd na de maaltijd , lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://opgelicht.avrotros.nl/uitzending/gemist/item/malafide-ontstoppingsmonteurs-torenhoge-rekeningen-en-geen-service/

https://www.consumentenbond.nl/verbouwen-en-klussen/pas-op-voor-louche-loodgieters

panter22
door panter22 - May 1, 2020 om 08:29
6599 Antwoorden / Vragen

Je pinlimiet verlagen. Dan kun je geen €1300 pinnen en heb je nog tijd om na te denken voordat de rekening komt.

marita5
door marita5 May 1, 2020 om 08:42
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , Ts heeft al betaald :  natuurlijk wel onwijs verbaast, maar toch braaf betaald.

panter22
door panter22 May 1, 2020 om 09:04
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt gelijk. Ik bedoelde het anders.
Als je geen onbeperkte pinlimiet hebt, dan kun je zo'n hoge rekening niet pinnen. Een volgende keer heb je tijd om na te denken en een rekening te vragen. Dan ben je er weer bij en kun je gaan klagen.

lo
door lovewinnie - May 1, 2020 om 09:03
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap nooit waarom er vooraf geen prijs besproken wordt. De prijs is belachelijk.
Bedrag van z'n 300 euro is acceptabel . Was het in de late avond? Speciaal tarief.
Altijd vooraf schatting vragen en dat kunnen ze ongeveer krijgen. Als ze vooraf zeggen aan de telefoon dat het ruim 1000 euro kost schijt ik wel in een emmer tot ik goedkopere heb gevonden .
Oplichters

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 1, 2020 om 09:39
16865 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, een schrale troost voor u is dat u niet de eerste en enige bent die dit overkomt. Het is onder geen enkele voorwaarde acceptabel en het enige dat u zou kunnen doen is aangifte doen bij de politie. Maar of dat dan iets oplevert is uiteraard de grote vraag, zeker gelet dat de afhandeling op dit moment zeker geen prioriteit zal hebben. Mogelijk kan men dan wel uw aangifte combineren met andere aangiften. U heeft een rekening zie ik, staat daar op de juiste wijze en de juiste gegevens op zoals naam, adres, KvK nummer, BTW nummer?

U ontving al verwijzingen naar de eerdere waarshuwingen hierover zoals naar 'opgelicht' en 'consumentenbond'. Als u op internet zoekt met zoeknaam  'te hoge nota loodgieter' ziet u nog veel meer. Dus ook helaas 'mosterd na de maaltijd'.

En dat ook nog in de contect dat normaliter het gebruik een stevig ontstoppingsmiddel zoals caustic soda en/of een stamper/ontstopper voldoende (kunnen) zijn.

go
door goofert - May 1, 2020 om 12:10
16 Antwoorden / 1 Vragen

Dom, dom, dom. Zoekt nooit met google naar een Loodgieter op het internet. De eerste websites die je dan vind zien er gelikt uit, maar zijn zonder uitzondering dubieus. Het zijn tussenpersonen die zelf geen loodgieter zijn, maar klussen landelijk voor veel geld doorverkopen aan mensen die wel loodgieter zijn, of zich alleen maar voordoen als loodgieter. Je betaald daardoor veel teveel en je weet niet wie er bij je over de vloer komt, en of je probleem wel vakkundig wordt opgelost. Zoek liever een Loodgieter die alleen in je eigen woonlplaats of regio werkzaam is. Berucht zijn ook de zogenaamde sleutelmakers die je op het internet vind, die op dezelfde wijze je een poot uitdraaien !

ma
door marleenvanh - May 1, 2020 om 12:16
452 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt, wanneer u een rekening heeft waar dit bedrag en de tijd dat men bezig geweest is op vermeld staat, een rechtzaak beginnen. Verder niks. U bent helaas ONTZETTEND DOM geweest!!

marita5
door marita5 May 1, 2020 om 14:43
11519 Antwoorden / 15 Vragen

U schrijft met hoofdletters , schreeuwen is niet toegestaan , dit is u al vaker gezegd . Over dom gesproken .

mo
door mof - May 1, 2020 om 12:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Oplichting is lastig te bewijzen. U heeft een loddgieter ingehuurd en geen duidelijke prijsafspraken gemaakt, en hem daarmee de mogelijkheid gegeven zelf zijn prijs te bepalen.
u had vooraf kunnen vragen wat het gaat kosten, een verstopping oplossen, des oods wat het per uur gaat kosten.
u heeft een dienst afgenomen zonder te weten wat dit kost.
als dit oplichting is dan kunnen alle zorgaanbieders ook voor oplichting worden aangegeven, want ook daar wordt vooraf niets gemeld over de kosten.

koekeloer
door koekeloer - May 1, 2020 om 12:27
562 Antwoorden / 18 Vragen

Wat was de prijsopgave die hij vooraf op uw verzoek heeft gegeven ?

bvdsteeg
door bvdsteeg - May 1, 2020 om 13:27
13 Antwoorden / 1 Vragen

Volgende keer eerst een emmer heet water in de pot gieten met soda. Effe wachten. Vraag vooraf een prijsopgave. Teveel dan een ander adres.

mr
door mrmoto - May 1, 2020 om 13:27
167 Antwoorden / 4 Vragen

[edit - graag inhoudelijk reageren, niet provoceren - redactie]

ev
door evertgd - May 1, 2020 om 15:11
41 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik een loodgieter, aannemer etc. nodig heb, zoek ik altijd naar een bedrijf in de nabije regio, dat ik ken. Waar ik vaak busjes van zie rijden, dat naamsbekendheid heeft in de regio. Waarvan ik liefst weet, dat ze buren, familieleden etc. goed behandeld hebben en bij hen goed werk hebben geleverd. Nooit zomaar een bedrijf van Google, dat gevestigd is in Verweggistan.Altijd van tevoren een prijsopgave vragen, ook al is het bedrijf nog zo betrouwbaar.

Waarschijnlijk ziet u van die 1300 euro geen cent terug. Heel vervelend voor u, om zo van uw geld af te komen. Het valt nog te proberen via een jurist, advocaat of misschien de Rijdende Rechter of Mr. Visser doet uitspraak. Inderdaad was er pas een soortgelijke zaak op tv bij de Rijdende Rechter.

ev
door evertgd - May 1, 2020 om 15:11
41 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik een loodgieter, aannemer etc. nodig heb, zoek ik altijd naar een bedrijf in de nabije regio, dat ik ken. Waar ik vaak busjes van zie rijden, dat naamsbekendheid heeft in de regio. Waarvan ik liefst weet, dat ze buren, familieleden etc. goed behandeld hebben en bij hen goed werk hebben geleverd. Nooit zomaar een bedrijf van Google, dat gevestigd is in Verweggistan.Altijd van tevoren een prijsopgave vragen, ook al is het bedrijf nog zo betrouwbaar.

Waarschijnlijk ziet u van die 1300 euro geen cent terug. Heel vervelend voor u, om zo van uw geld af te komen. Het valt nog te proberen via een jurist, advocaat of misschien de Rijdende Rechter of Mr. Visser doet uitspraak. Inderdaad was er pas een soortgelijke zaak op tv bij de Rijdende Rechter.

1paul
door 1paul - May 1, 2020 om 15:26
3156 Antwoorden / 0 Vragen

aangifte doen van oplichting....

justmeagain
door justmeagain - May 2, 2020 om 00:43
623 Antwoorden / 8 Vragen

U bent niet opgelicht.........u heeft zich laten oplichten. Financieel dezelfde gevolgen gevoelsmatig niet.