Fl
door Fleacollar Jun 12, 2016 om 13:41
Geldzaken & recht

BKR WURGGREEP

Wij kunnen ons huurhuis nu kopen, dat zou al gauw €200.- per maand schelen
wij zijn ruim 3 jaar schuldenvrij ( loonbeslag ) maar komen er nu keihard achter
dat we nog steeds een BKR notering hebben, dus we kunnen die koop eigenlijk wel vergeten.
Nu ben ik er ook achter dat die BKR geen overheids instelling is, dus die gasten kunnen zonder schroom
iemand maken of breken, het lukt mij eenvoudig niet om een hypotheek te krijgen.
Hebben wij niet met z'n allen een aantal banken uit de shit getrokken? ( de crisis )
hebben dan diezelfde banken niet min of meer taak om de economie weer uit het slob te trekken ?
dus aan de banken de vraag om wat schappelijker en makkelijker hypotheken te verstrekken
en aan de BKR instelling, waar komt die 5 jaar nadien notering vandaan? Wie heeft dat verzonnen ???
Als wij nu nog 2 jaar moeten wachten kan het goed helemaal niet meer lukken !!!
Het voelt als dat we hier weggezet worden als een stel criminelen, terwijl de bank goudgeld aan ons verdient heeft
IEMAND MOET ZICH TOCH HIEROVER SCHAMEN, WIJ IN IEDERGEVAL NIET, DUS DOE ER WAT AAN .................

13476 29 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jun 12, 2016 om 13:51
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, u kunt natuurlijk wel met de laatste regel in hoofdletters "schreeuwen", alleen, het helpt weinig. BKR blijft nu eenmaal 5 jaar achter iemands naam, dus nee, ik kan er, in ieder geval niets aan veranderen.

gompy2
door gompy2 - Jun 12, 2016 om 14:02
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Niks BKR Wurggreep.

Een BKR notering blijft ten minste 5 jaar staat, en een BKR notering komt niet zo maar aangewaaid..

Je zult ooit in het verleden een verplichting tot betalen niet nagekomen zijn en dan gaan die stouterds je naam zwart maken, waar halen ze het lef vandaan…

Dus even je huilie-huilie verhaal inslikken, nog een paar jaar op je tandjes bijten en misschien dat je dan weer ergens een lening of hypotheek kunt krijgen..

> Hebben wij niet met z'n allen een aantal banken uit de shit getrokken? … pfff….proest..

w-
door w-en-am Jun 13, 2016 om 12:57
15 Antwoorden / 0 Vragen

Een BKR notering komt wel aangewaaid. Ik wilde een huis kopen in Spanje, waar ze ook in het BKR kunnen kijken.
de hypotheekverztrekker begon moeilijk te doen, ik zou genoteerd staan. Wat blinkt nu, dat als je meer dan €500 rood mag staan je een aantekening krijgt dat je een crediet hebt. In ons geval hadden we een forse spaar rekening waavan we een gedeelte van de koopsom wilden betalen, masr to h een asntekening die nadelig had kunnen werken,
. Ik heb onmiddellijk  het rood staan in €499, 99 veranderd. Het is maar dat he het weet.

WR

tijger1
door tijger1 Jun 13, 2016 om 23:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een BKR notering is ook helemaal niet van belang. Ik denk dat driekwart van de volwassenen ern BKR notering heeft.

En als je rood mag staan, betekent dat niet dat je een krediet hebt, maar dat je krediet kunt krijgen. En dat hebben uiteraard geldgevers voor een huis liever niet.

diandra
door diandra Jun 30, 2016 om 15:36
32 Antwoorden / 24 Vragen

Nou Gompy2, een normaal antwoord was ook wel netjes geweest.

ja
door jackyh - Jun 12, 2016 om 14:03
953 Antwoorden / 4 Vragen

Neem contact op met de huiseigenaar en leg de zaak uit. Vertel dat u over 2 jaren het huis alsnog graag wilt kopen. Het is een bittere pil maar u zult die moeten slikken. Vechten tegen de bierkaai heeft geen zin. Sterkte.

Cookies
door Cookies - Jun 12, 2016 om 14:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb er nog steeds pijn in mijn rug van.

Overigens heb ik de indruk dat wij met z'n allen jou uit de shit hebben getrokken.

Hebben wij niet met z'n allen een aantal banken uit de shit getrokken?

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 12, 2016 om 18:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Heel treffend, dat ging bij het lezen ook als eerste door mij heen. Wie heeftTS uit de schit geholpen??
MVG Diewilik.

Cookies
door Cookies - Jun 12, 2016 om 14:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het scheelt 200,- euro p.m.? Je hebt er wel rekening mee gehouden, dat alle onderhoud, reparaties enz. op jullie bord terecht komen? Al gedacht aan meerkosten waar je als huurder niks mee te maken hebt?

me
door mein33 Jun 12, 2016 om 14:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

En ook niet te vergeten, de Gemeentelijke lasten, het waterschap, verzekeringen zoals o.a. de opstalverz. en de overlijdenrisicoverz. enz. ;-))

Cookies
door Cookies Jun 12, 2016 om 14:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat bedoel ik dus met meerkosten. Hou 't graag kort.;-)

me
door mein33 Jun 12, 2016 om 14:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,

Ts. is zeer waarschijnlijk niet op de hoogte van alle bijkomende uitgaven van woningbezitters, vandaar mijn "korte" en toch nog onvolledige aanvulling.
Aan uw verzoek om het "kort" te houden kan ik, hoe jammerlijk dan ook, niet voldoen.

Vr.gr.  mein33  ;-))

Cookies
door Cookies Jun 12, 2016 om 15:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Uhh? IK hou het graag kort, bedoel ik.

me
door mein33 Jun 12, 2016 om 16:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ahh  !!, het dubbeltje is gevallen, sorry !!

Vr.gr.  mein33

tenormin
door tenormin Jun 12, 2016 om 21:51
16845 Antwoorden / 108 Vragen

En ook nog, als de WBV een huis verkoopt dan zal er behoorlijk flink gedokt moeten worden voor een VvE. Da's een ding wat ook zeker is. Dus nog meer bijkomde kosten. Zo, nu is de "winst van € 200,00 p.m." al ruim overschreden. Misschien is het maar goed dat de BKR notitie er nog even staat, goede zelfbescherming voor de TS.

tijger1
door tijger1 Jun 12, 2016 om 22:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zou er bij een huis van een WBV gedokt moeten worden voor een VvE? Dat is alleen bij toepassing van gestapelde bouw. Niet voor een rijtjeshuis.

tenormin
door tenormin Jun 13, 2016 om 10:47
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor, ook bij een rijtjeshuis moeten de ex-huurders, nu kopers, aangesloten zijn bij een VvE. Dat, alweer, is bij onze WBV 'gewoon' van toepassing.

tijger1
door tijger1 Jun 13, 2016 om 11:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent abuis. Een VvE is nodig als onder meer de gond en het dak gedeeld wordt, dus gestapelde bouw. Maar huizen naast elkaar, ook al waren ze eerst van een WBV hoeven uiteraard geen VvE te hebben.

ji
door jiocharana Jun 13, 2016 om 12:06
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ooit eens vernomen dat als je schuld afbetaald is en je van je bkr melding af wilt contact op moet nemen met degene die ervoor gezorgd heeft dat je een bkr melding gehad hebt. In uw geval de bank.. Wellicht kunnen zij u helpen om de codering te laten verwijderen. U heeft immers uw schuld al afgelost.

Cookies
door Cookies Jun 13, 2016 om 12:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er is geen enkele reden waarom de bank zo'n verzoek zou inwilligen. Tenslotte is de BKR registratie volkomen terecht.

hansje klein
door hansje klein - Jun 12, 2016 om 14:37
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ga maar vast sparen, want een hypotheek is ook niets anders dan een nieuwe schuld.....en die wilt u toch niet meer? Dus vertaal 'doe er wat aan' in 'neem het heft zèlf in de hand' en maak je niet weer van een nieuwe geldschieter afhankelijk. En ja, mogelijk loopt nu het huurhuis intussen weg.......alhoewel huurders vaak een betere uitgangspositie hebben dan de verhuurders.

me
door mein33 - Jun 12, 2016 om 14:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@fleacollar,

"DUS DOE ER WAT AAN ..........."

Als u hier nu eens een begin mee maakt en bv. een stichting in het leven roept die de belangen van de onterecht geregistreerden bij het BKR gaat behartigen.
Overigens, die BKR notering komt voor u toch niet als een donderslag bij heldere hemel tevoorschijn, u weet net zo goed als ieder ander dat het niet (kunnen) nakomen van financiële verplichtingen consequenties met zich meebrengt en deze notering is daar één van.
Denkelijk bent u v.w.b. de maandelijks kostenvermindering uitgegaan van uw huidige maandelijkse huur en de netto maandelijkse hypotheeklasten, maar daarmee bent u er nog lang niet. De bijkomende kosten voor een woningeigenaar kunnen die € 200,00 p.mnd wel eens overtreffen. In voorgaande reacties kunt u lezen waarover het o.a. gaat.

tijger1
door tijger1 - Jun 12, 2016 om 15:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Iemand moet zich hierover schamen, wij in ieder geval niet, dus doe er wat aan".

Als iemand zich al moet schamen, bent u het, want u bent uw financiële verplichtingen niet nagekomen, met als gevolg loonbeslag. En al hebt u dan blijkbaar drie jaar geleden uw schulden voldaan, is het maar goed dat die aantekening vijf jaar blijft staan. Zodat u tijd hebt om te leren met geld om te gaan.

Het BKR maakt of breekt niemand, het registreert slechts.

En u heeft waarschijnlijk geen idee wat er naast een hypotheek financieel komt kijken bij een eigen huis.

sw
door swat1500 - Jun 12, 2016 om 15:33
3794 Antwoorden / 0 Vragen

De banken crisis is mede ontstaan doordat banken risicovolle leningen aangingen met personen die al teveel leningen hadden of deze feitelijk niet konden betalen. Het bkr is er om te voorkomen dat weer zulke situaties ontstaan. Het bkr houdt overigens aleen maar bij wat banken en andere financiële instellingen melden. Elk bedrijf waar u een schuld kan opbouwen kan u bij het bkr melden.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 12, 2016 om 18:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik neem aan dat u flink heeft gespaard de laaste jaren want u kunt max 102% hypotheek krijgen maar heeft zeker 106% nodig om kosten koper e.d. te voldoen.
Korrtom als u voor 200.000 koopt heeft u nog € 12.000 nodig waarvan er max € 4.000 kunnen worden meegefinancierd.
Diewilik.

pi
door pieterwolters Jun 12, 2016 om 22:01
3610 Antwoorden / 0 Vragen

niet relevant voor de vraag van TS

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 12, 2016 om 22:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Pieterwolters,
Ik denk gezien bovenstaande antwoorden van wel.
Veel experts geven aan de indruk te hebben dat TS de gevolgen niet juist inschat.  Daar is mijn antwoord op gebaseerd. Inmiddels krijg ik ook bijval zoals te lezen.
Diewilik

me
door mein33 Jun 13, 2016 om 13:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@diewilik,

Uw antwoord is een goede aanvulling op de reeds eerder genoemde zaken waarmee Ts. zeer waarschijnlijk geen rekening heeft gehouden bij de berekening.
Het is zelfs de vraag of de berekening m.b.t. het verschil tussen de maandelijkse huur en de netto maandelijkse hypotheeklast wel klopt.

vr1944
door vr1944 Jun 13, 2016 om 14:42
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Je moet je beklagen bij de hypotheekverstrekkers die schijnbaar te weinig vertrouwen in je hebben om  geld aan je te lenen. Daar heeft het BKR geen invloed op . Die moeten zich aan de wet houden .

me
door mein33 Jun 13, 2016 om 15:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

VR1944,

Het BKR is er juist voor opgericht om geldverstrekkers een bescherming te bieden tegen personen met (hoge) schulden en/of wanbetalers.
De gegevens bij het  BKR zijn juist een graadmeter voor de verstrekkers van kredieten en hypothecaire leningen om wel of niet met de potentële klant in zee te gaan.
Klagen bij de hypotheekverstrekker helpt in dit geval niet.

mathijs_b
door mathijs_b - Jun 12, 2016 om 20:48
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ga die 2 jaar sparen. Je hebt eigen geld nodig om een huis te kunnen kopen, zeker 4% (k.k. 6% min 2% extra hypotheek). Dus € 6000 of meer mag je bij het passeren van de acte bij de notaris even pinnen.............

En die € 200 minder per maand, vergeet dat maar. Als je een huis koopt betaal je de eerste jaren een smak geld extra. Het begint al met de verhuiskosten, reken maar op zo'n € 4000-6000 incl verhuizer, vloerbedekking enz. enz.

Dan komen er zeker reparaties, verfraaiingen en hou geld achter de hand voor onverwachte kosten die nu door de verhuurder betaald worden. Je krijgt ook geen huursubsidie meer, vergeet dat niet!!
Dus of € 200 minder betalen loont, betwijfel ik. Of wil je het risico lopen om weer in de schulden terecht te komen? Dan blijft het misschien niet bij loonbeslag maar moet je huis eraan geloven....
Dus mijn advies in jouw geval: Blijf lekker gehuurd zitten!!!

pi
door pieterwolters Jun 12, 2016 om 22:00
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Om er vervolgens achter te komen dat je over 20 jaar misschien wel 60 of meer procent meer te betalen dan nu terwijl je met een eigen huis hetzelfde blijft betalen gedurende die tijd.... Van die huurstijgingen die je niet meer hebt bij kopen kan je een aardig spaarpotje voor onderhoud opbouwen.

me
door mein33 Jun 13, 2016 om 13:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@mathijs-B,

Ts is al de bewoner van de woning en daarmee komt uw opmerking over verhuiskosten etc. etc. te vervallen.

tijger1
door tijger1 - Jun 12, 2016 om 21:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@matthijs b

De Ts wil het huis komen waar hij al woont, dus een verhuizer lijkt me niet nodig.:-)) En huurtoeslag? Als men zo'n laag inkomen heeft dat men huurtoeslag krijgt, krijgt men al helemaal geen hypotheek.

pi
door pieterwolters - Jun 12, 2016 om 21:58
3610 Antwoorden / 0 Vragen

OK, dus omdat we banken uit de shit hebben geholpen moeten we ze nu verplichten om weer (meer) risico's te gaan nemen?????

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 12, 2016 om 22:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En dit vind jezelf wel relevant voor TS?

tijger1
door tijger1 Jun 12, 2016 om 22:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pieterwolters   +1

pe
door pedro714 - Jun 13, 2016 om 12:14
9 Antwoorden / 1 Vragen

Volkomen terecht. Je betaal moraliteit blijkt wel uit het feit dat er loonbeslag is gelegd in het verleden m.a.w. ik zou je ook geen cent lenen. "WIJ" hebben de banken overeind gehouden,....nou jij zeker niet. De banken hebben "GOUDGELD" aan "ONS"verdient. Stel je niet zo aan. Aan jou zullen ze echt niet veel hebben verdient. BKR notering moet 20 jaar blijven staan wat mij betreft.

rb
door rbartholome - Jun 13, 2016 om 12:15
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een oordelen. Wat weten wij nu  van Fleacollar, behalve wat hij/zij schrijft?

pierre60
door pierre60 - Jun 13, 2016 om 12:38
132 Antwoorden / 14 Vragen

Als je uit de schuldsanering komt dan sta je inderdaad vijf jaar bij de BKR genoteerd. Daarna kunt u nog steeds geen lening of hypotheek aanvragen omdat u na de schuldsanering nog niet schuldenvrij bent ondanks dat u niet meer hoeft te betalen. U heeft tijdens de schuldsanering een bepaald bedrag afgelost in drie jaar tijd maar niet het hele bedrag dus de rest hoort gewoon nog bij de schulden en dat kan nog jaren of voor altijd duren. Als u op uw bankafschrift kijkt dan ziet u ook dat u geen limiet heeft dus u mag ook niet meer in het rood komen te staan. Sparen is nu het enige wat u nog kunt doen maar veel hebt u daar ook weer niet aan zolang de rente blijft dalen.

testcase
door testcase - Jun 13, 2016 om 12:55
189 Antwoorden / 1 Vragen

Ja wijzen naar anderen is makkelijk.

BKR is in het leven geroepen om mensen en bedrijven te beschermen tegen schulden en verliezen. U heeft schulden gehad die u niet terug kunt betalen. Het lijkt me daarom zeer verstandig om geen schulden aan te gaan. Zowel voor uzelf als voor de banken.

Die 200 euro per maand is waarschijnlijk gebaseerd op huur versus rente en aflossing. U verget daarbij dat er nog andere kosten zijn zoals OZB, verzekeringen en niet te vergeten onderhoud aan u woning. Het is waarschijnlijk niet echt geodkoper voor u.

De systeembanken zijn overigens gered om da klanten te beschermen om het verlies van spaar tegoeden voor burgers tegen te gaan.
Overigens heeft de sameleving en de schuldeisers jouw uit de shit getrokken. Laten we wel alles in perspectief blijven zien.

ag
door agapon - Jun 13, 2016 om 12:58
115 Antwoorden / 0 Vragen

Indien iemand uit de shit is gekomen en zich uit de schulden heeft weten werken is dat een compliment waard.
Indien iemand kan aantonen dat hij in staat is om gewoon weer verder te gaan en daarvoor een lening nodigheeft van de bank moet hij niet veroordeeld worden tot deze onzin van instanties die iemand helemaal kapot kunnen maken.
Had ook eens te maken met een regristatie (aankoop auto) en vervolgens aangetoond dat ik weldegelijk rendabel ben. Kon gewoon aankopen zonder dergelijk onzin als hierboven vermeld. Ook de NKR moet zich niet als een kleine god gaan opstellen naar mensen die zich uit de shit gekomen zijn en kleinkinderachtig opmerking als je hebt er zelf wel om gevraagd die zijn gewoon uit den boze. Ken je de achtergronden??? Nee Nee, veroodeeld dan niet en beoordeel. Ben zelf de straat opgeduveld vanwege een onterecht echtscheiding, 9 maanden op straat geleefd en mij er wel weten te redden. In begin met afval naast de vuilnisbak. Nu in berzit eigen huis enz. Ben ik daarom nog steeds een dakloze en een zwerver??? Begrijp wat deze meneer doormaakt en zou hem adviseren een advokaat erop te zetten aangezien hier sprake is ernstige benadeling door een niet officiele instanties.

ti
door tilpend - Jun 13, 2016 om 13:10
134 Antwoorden / 0 Vragen

De Wet Financieel Toezicht (WFT) verplicht dat consumenten worden geregistreerd bij het BKR als zij een lening of krediet afsluiten. Daarnaast verplicht dezelfde wet kredietverstrekkers om het BKR te raadplegen bij het afsluiten van een nieuwe lening of krediet.

Afhankelijk van uw leengedrag kan een hypotheekverstrekker besluiten om geen hypotheek te verstrekken. Het BKR beslist helemaal niets, zij registeert alleen zoals wettelijk bepaald.

U heeft een schuld gehad die u niet heeft kunnen aflossen en dat is niet perse iets om u voor te schamen (ik ken uw situatie niet, iedereen kan tegenslagen in het leven hebben) maar de consequentie is dat dit 5 jaar bij het BKR blijft staan. Dat is niet om u te straffen maar om uzelf en anderen (want als u uw schulden niet aflost, draaien andere consumenten daar voor op middels hogere risicopremies, e.d.) te beschermen tegen toekomstige wanbetalen.

mo
door mof - Jun 13, 2016 om 13:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het gaat er niet om of u wel of geen schulden heeft.mhet gaat om uw (af)betalingsgedrag.mals er ooit loonbeslag is opgelegd dan houdt dit in dat u schulden had die u niet kon of wilde afbetalen. Dat maakt banken huiverig. En terecht.
Het bkr registreert trouwens alleen wat de bedrijven aangeven. Als u ergens een negatieve aantekeing heeft kunt u bij bkr opvragen welk bedrijf die heeft aangegeven. Dan kunt u vervolgens het bedrijf benaderen en zien of ze de aantekening weer intrekken.

half nederland heeft schulden, zelfs een kredietkaart valt daar al onder ook al heb je hem niet gebruikt. Daar schrikken banken niet van, wordt hooguit de hypotheek wat minder.

koekeloer
door koekeloer - Jun 13, 2016 om 13:50
562 Antwoorden / 18 Vragen

Hoe heb jij met je schulden maken een bank uit de shit getrokken dan ?

fp
door fpo - Jun 13, 2016 om 14:09
87 Antwoorden / 3 Vragen

Onder al deze reacties lees ik nogal wat negatiefs naar inzender van dit onderwerp toe. Jammer dat men het zo negatief oppakt en blijkbaar niet in staat is om de bedoelde boodschap te lezen en invoelend te reageren naar iemand die emotioneel van slag is. Is in ieder geval nooit mijn stijl van reageren, dus ik doe dat anders.
Waar het om draait, is dat er een grote teleurstelling is over het feit dat mensen 5 jaar lang in de gaten gehouden moeten worden en daardoor bepaalde rechten zijn kwijtgeraakt, omdat er ooit een schuld problemen heeft gegeven in tijdig aflossen. Dat kan iedereen overkomen, als gevolg van hoe je leven op dat moment in elkaar steekt. In diverse situaties kan men daar zelfs niet eens wat aan doen, zoals plotseling je baan kwijt zijn, ernstig ziek worden en je inkomen, waardoor op losse schroeven komt te staan. Wat ook de reden hiervan is geweest, het is absoluut niet aan ons om daar een oordeel over te geven. We weten immers niet de werkelijke toedracht hiervan.
Feit blijft dat een BKR-notering beperkingen en verplichtingen kent, die alleen maar gunstig zijn voor de bank. Geacht wordt dat mensen banken altijd het volle vertrouwen moeten geven, andersom gebeurt dat niet. Deze eenzijdigheid is al ten volle bekend bij iedereen. Gevolg van deze eenzijdigheid is dat banken allerlei - ook smerige - trucs toepassen op het publiek om aan steeds meer geld te kunnen komen. Dat is nu eenmaal de basis van de banken sinds eeuwen. Ethiek kennen ze nauwelijks en als er wat gebeurt als gevolg van hun duistere manier van zaken doen, dan hebben ze het nog voor elkaar ook dat de belastingbetaler ervoor opdraait. Er is een fantastische film op YouTube te vinden, dat "Follow the Money" heet. Daar wordt precies in verteld hoe het bankwezen in elkaar steekt en dat de 3% allerrijkste elite de eigenaars ervan zijn die de regels bepalen van het bankwezen in de hele wereld. Deze superrijke mensen zijn al, zolang ze leven, erop uit om almaar méér geld naar zich toe te trekken, in de meeste gevallen ten koste van de mensen. Wisten jullie trouwens dat banken zelf nooit geld hebben, maar elke lening gewoon uit de lucht halen? Ze scheppen zelf het geld wat ze aan je uitlenen en van alle rente worden ze stinkend rijk. Enfin, bekijk zelf die video maar op YouTube en dan weet je gelijk hoe de vork in de steel zit, want als ik bovenstaande reacties lees, dan heeft niemand in de gaten wat er allemaal achter die schermen gebeurt...
Hoe dan ook, het is triest als mensen door een fout of vergissing hun leven niet mogen indelen wat goed voor hen is. In die zin geef ik @fleacollar gelijk. Banken mogen de smerigste streken uithalen ten koste van mensen, maar krijgen alle ruimte van de politiek om zich uit de gevolgen en verplichtingen naar mensen toe te onttrekken. Hoe het dan in vredesnaam mogelijk is om banken het voordeel van de twijfel te geven, zoals ik hier lees, is mij een raadsel. Maar dat kan ook alleen maar als men zelf de werkelijkheid er niet van kent, en ja, dan wordt er zo gereageerd....

ra
door ravelli - Jun 13, 2016 om 16:46
4 Antwoorden / 0 Vragen

goedendag, het gaat bij BKR er zo aan toe.dat je codering blijft staan vanaf het moment je de laatste cent hebt afbetaald en dan gaat die 5 jaar pas tellen. m.a.w je hebt iets helemaal in 2012 afbetaald met codering en dan nog 5 jaar er bij optellen dus vanaf 2017 heb je geen BKR- codering meer.  mensen vergissen zich vaak daarin en daarmee. sterkte ermee maar het is niet anders.

ma
door marjolein van drunen - Jun 13, 2016 om 20:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

wat een misselijke reacties allemaal. waarschijnlijk van mensen met een leuk inkomen en die nooit in de problemen gekomen zijn, ook niet buiten hun schuld om. denk daar eens over na. ontslag vanwege faillisement van een bedrijf bijvoorbeeld. dat is er maar 1 maar er zijn honderden redes waardoor iemand in de problemen komt. een persoon bedenkt niet vandaag, goh laat ik nou eens niks meer betalen en dan lekker de schuldhulp in, ff 3 jaar rustig aan en dan gaan we weer verder. ik vind dit erg kortzichtig van jullie om zo te reageren. ik vind het heel triest dat de bkr notering nog 5 jaar blijft bestaan. mensen in de schuldhulp verlening hebben het echt heel zwaar en komen ook niet zomaar in de schuldhulp verlening, daar gaat helaas een lang moeizaam proces aan vooraf met alle verdere gevolgen van dien. het is een paar jaar op een houtje bijten, doe het ze maar eens na. en bedenk, dit kan een ieder van ons gebeuren.
wat de bkr betrefd ik ben voor dat de notering na aflossen van de schulden binnen een maand hoort te verdwijnen. men heeft er hard genoeg voor geknokt om van de schuld af te komen en verdient gewoon een nieuwe kans. en ja ik weet waar ik het over heb ik werk bij de schuldhulp verlening.

testcase
door testcase Jun 13, 2016 om 23:47
189 Antwoorden / 1 Vragen

Te eenzijdig verhaal. Let vooral op de toon van de vraagstellers. Deze mensen zijn nog lang niet toe aan een nieuwe lening. Ze hebben geen idee. Denken dat het 200 euro goedkoper is, at niet zo is. Men is schuldenvrij, maar meestal zijn niet alle schulden afgelost, maar kwijgescholden. Mensen in de schuldsanering leren helaas niet een gedragsverandering om schulden te voorkomen, helaas. 5 jaar geen schulden aangaan nadat de schulden zijn afgeslost lijkt me een hele gezonde zaak, zowel voor henzelf als voor de schuldverleners. Ook zij verdienen beschermen.Ook schuldeisers zijn hier de slachoffer.

tijger1
door tijger1 Jun 14, 2016 om 00:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er was loonbeslag. De Ts heeft het helemaal niet over schuldsanering.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 30, 2016 om 23:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Iedereen kan zijn baan verliezen! Dus zorg ervoor dat je genoeg spaart om zeker een jaar je ww aan te vullen.
Als je dat niet doet ben je kortzichtig bezig. Dat sparen kun je over je werkende jaren uitsmeren.
Diewilik

jpm
door jpm - Jun 14, 2016 om 07:31
820 Antwoorden / 28 Vragen

Ja, dit is te gek voor woorden. Als je je maandlasten met 200 euro kunt verlagen wordt je alleen maar meer financieel daadkrachtig en neem je nog meer afstand van een moeilijke tijd die drie jaar geleden mocht stoppen. Dit is bureaucratie ten top.

audb
door audb - Jun 14, 2016 om 12:17
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Je kan aan de bedrijf of instelling waar je schuld had vragen of ze de bkr registratie willen intrekken>

Helaas zijn niet alle bedrijven of instellingen hier toe bereid en banken doen dat meestal al helemaal niet maar het is het proberen waard zeker als je nu een stabiele inkomsten hebt.

Echter is de Stichting BKR opgericht door onderande banken en verzekering bedrijven om te voorkomen dat je opnieuw of nog diepper in de schulden zou raken en hun het geld kwijt zijn.

Lo
door Louisa1 - Jun 14, 2016 om 15:52
1 Antwoorden / Vragen

Je hoeft maar een keer, bijvoorbeeld,  je telefoonrekening te laat te betalen en t BKR springt erop.

Het blijft echter voor u een zeer vervelende kwestie waar niemand iets aan kan veranderen alleen het BKR.
Misschien zou u contact met hen op moeten nemen en de zaak uitleggen. Zij kúnnen u daar uitschrijven als u goede argumenten hebt.

Cookies
door Cookies Jun 14, 2016 om 16:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Flauwekul!

brainless
door brainless Jul 1, 2016 om 12:26
324 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, ik heb al 2x mijn telefoonrekening (iets) te laat betaald; En heb nog steeds geen BKR registratie.

ja
door jan_walters - Jun 15, 2016 om 08:07
6 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom gaan er zoveel mensen "off topic"?

Niemand weet waarom er ooit een schuld is ontstaan (OP zelf natuurlijk) en een vroegere schuld is geen reden om niet te mogen klagen. Banken over de hele wereld verspreid konden hun betaalverplichtingen niet na komen. Velen zijn door hun overheden gered en daarna vrolijk door gegaan met hun wanbeleid...bonussen etc.

Naar mijn mening mag de OP zich gerust opwinden over de gang van zaken. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je een schuld hebt af betaald, je niet als paria behandeld hoeft te worden door banken.

Helaas voor OP vallen deze noteringen binnen de wettelijk bepaalde regels. Vrij weinig aan te doen.

Het is wel zo dat sommige hypotheek verstrekkers best wel zaken doen met mensen die (afbetaalde) schulden hebben gehad. Een vereiste is dan wel een stevig inkomen en het mee brengen (meer dan normaal) van eigen geld.

Veel succes! En als het nu niet lukt, hoop ik dat jullie het alsnog over 2 jaar kunnen kopen.

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2016 om 09:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jan walters

Het waarom van een schuld is helemaal niet van belang voor een aantekening bij het BKR.

En de Ts wordt niet als een paria behandeld, ze moet alleen 2 jaar wachten. Dat is alles