Boete betalen bij abbostop
Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via een knop die ik moest aanklikken. Heb ik niet gedaan, wel geprobeerd 29,95 over te maken, maar dat lukt niet op het rekeningnummer dat erbij staat.
Als ik niet betaal binnen 7 dagen komt er een boete bij van 40 euro. Wat kan ik hiertegen doen?
[edit - redactie]
![1paul](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0e8dfe82af581691ae4a6f1612fc7ad0e6be16f8a5a6c0b092e4d259e9dcaacb.png)
Lees dit even en ga na war er staat op de site, maak hiervan ook een printscreen om bewijs te hebben.
mijn advies, niet betalen en stuur ze nog een bericht, ik zie u graag bij de rechter!!
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/abonnement-opzeggen-pas-op-sommige-sites-rekenen-zeer-hoge-tarieven
een pittige brief schrijven dat u misleid bent door hen.
Wijs daarbij op het feit dat de webpagina misleidend was en niet duidelijk aangaf dat je niet bij KOBO zelf iets opzegde, maar op de website van een derde.
Daarnaast protesteren tegen de verhoging van de kosten.
Ik weet zeker dat die iets te snel oplopen volgens de wetgeving. Een kantonrechter zou een streep zetten door de verhogingen. Er zijn namelijk regels voor hoe hoog een boete mag oplopen. Met hoeveel procent, binnen welke termijn.
Om te weten of u succesvol die misleiding kan claimen, zou u print screens van de website moeten maken om te zien of er op de webpagina wel heel duidelijk wordt gemaakt dat dit een extra service is.
![Thecla58](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/4904e3897660871c356317a8c65ce1106e81fe96a27e5d3ea286193fb0e4f006.png)
er staat duidelijk op de site van abbostop.nl dat je gebruik maakt van een opozegservice.
van de site:
quote
Maak vervolgens gebruik van onze verzendservice voor 29,95 euro en we kunnen de opzegbrief direct voor u versturen. Bij Abbo Stop maken we opzeggen gemakkelijk, zonder gedoe
unquote
Gewoon een kwestie van even verder scrollen en dan lezen.
![Henk De Zevende](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/ad263fb0c25a42edb7ee78adfa74dcd09ff5e618e53ae4442fe18871e4825c60.png)
Een "pittige" brief, nou daar zullen ze van onder de indruk raken. Pittig vertellen dat je niet de moeite hebt genomen verder te kijken dan de lengte van de neus en dat je als consument toch mag verwachten dat dit niet nodig is. Als TS die rekening niet betaalt gaat die gewoon rechtstreeks naar incasso en dan mag TS heel pittig de kantonrechter overtuigen van zijn gelijk. Nadeel is dan wel dat als hij verliest de rekening een "stukje" hoger zal zijn dan de huidige tussenstand.
![1paul](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0e8dfe82af581691ae4a6f1612fc7ad0e6be16f8a5a6c0b092e4d259e9dcaacb.png)
het blijft een online dienst en die moet je op kunnen zeggen binnen 14 dagen, dat zij per direct handelen doet daar niets aan af, zie ook de bovenste link in eerste bericht!
![sira](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0deee38decc9a787a55c3e0f44d34fc2518801875c6c5649abb1e3f640b0f3ff.png)
Helaas, u heeft via een betaalde opzegservice opgezegd. Hier zijn zelfs als tv-programma's aan gewijd.
Ik kan de site niet vinden, maar waarschijnlijk heeft u ook een vinkje moeten plaatsen om akkoord te geven dat u de voorwaarden hebt gelezen.
U kunt beter betalen, inclusief boete, want die boete wordt alleen maar hoger als er een incassobureau op wordt gezet.
Volgende keer alles goed lezen en vooral de URL in de balk, pas dan ziet u of u op de juiste site zit, in dit geval KOBO.
![Henk De Zevende](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/ad263fb0c25a42edb7ee78adfa74dcd09ff5e618e53ae4442fe18871e4825c60.png)
Betalen, je hebt de dienst gebruikt en hoewel het heel zinvol kan zijn daar juridisch naar te laten kijken en er wellicht gaten in te schieten zijn kost dat meer dan de hele rekening.
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
Hallo Quirine Van Steijn ,
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95
Staat duidelijk op de site vermeldt , dus betalen .
Wij zijn hier om u te helpen met het soepel beëindigen van uw abonnementen, verzekeringen, contracten of lidmaatschappen. We hebben opzegbrieven voor allerlei organisaties. Kies de organisatie die u wilt opzeggen en wij genereren snel en efficiënt een opzegbrief voor u. Maak vervolgens gebruik van onze verzendservice voor 29,95 euro en we kunnen de opzegbrief direct voor u versturen. Bij Abbo Stop maken we opzeggen gemakkelijk, zonder gedoe.
https://abbostop.nl/kobo-plus-opzeggen/
![sira](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0deee38decc9a787a55c3e0f44d34fc2518801875c6c5649abb1e3f640b0f3ff.png)
Aaah, daarom kon ik de site niet vinden, ik las abboshop en dat terwijl ik net nieuwe contactlenzen heb ;-))
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
Fouten maakt iedereen , zijn de contactlenzen wel goed ?
![Thecla58](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/4904e3897660871c356317a8c65ce1106e81fe96a27e5d3ea286193fb0e4f006.png)
ik snap heel goed dat abbostop zegt dat er geen discussie mogelijk is. Het staat namelijk duidelijk op de site (moet je wel even verder doorscrollen) dat je gebruik gaat maken van een opzegservice. Tja... zij gaan voor je aan het werk en dat doen ze uiteraard niet voor niets.
Die boete is wel er snel doorberekend. Het nummer waar je alsnog op wilde overschrijven is gekoppeld aan die link (over het algemeen that is).
Wat je moet doen?
Heel eenvoudig de 29,95 servicekosten en 12,95 boete betalen en wel binnen die 7 dagen. Die genoemde 40 euro zijn incassokosten, die conform de regels toegepast mogen worden. Betaal je namelijk niet... dan zetten zij hun vordering door naar een incassobureau...
abbostop.nl lijkt ook zo erg veel op Koboplus.....
BTW: nu maar hopen dat er geen lolbroeken SMS diensten e.d. op jouw mobiele nummer afsluiten.
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
Nog een aanvulling ,
De voorwaarden :
In Nederland heeft u het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Het herroepingsrecht is echter uitgesloten voor diensten waarvan de uitvoering met toestemming van de consument is begonnen. Als u gebruik heeft gemaakt van de betaalde opzegbrief via Abbo Stop, heeft u door middel van het aanvinken van de checkboxen, expliciet toestemming gegeven voor het zo snel mogelijk verzenden van de opzegbrief en heeft u afstand gedaan van uw wettelijke herroepingsrecht
Heel vervelend maar, dit is een dure les: lezen lezen en nog eens lezen, voordat je ergens mee akkoord gaat !
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Lekkage huurwoning en novilon.
Ik heb een fikse lekkage gehad in mijn huurwoning.
In de berging waar ook de cv ketel hangt lag novilon en toen deze was opgepakt kwam het water omhoog uit de vloer.
De novilon ligt aan een stuk door mijn woning.
De firma die de lekkage heeft verholpen attendeerde mij erop dat de novilon van de gang en keuken waarschijnlijk ook aan de onderkant nat is.
De vloer in de badkamer d
...
Lees meer
Hoe zit het met terugleverkosten voor zonnenpanelen als de teruglevering regelmatig wordt geblokkeerd door overbelasting van het net?
Mijn omvormer valt regelmatig uit door overbelasting op het net. Dat scheelt wel 30% t.o.v. de situatie bij mijn vriendin die elders woonachtig is.(zonnenpanelen en installatie zijn identiek). De terugleverkosten zijn bij mij echter veel hoger dan bij haar , terwijl de opbrengst bij haar ruim 20% hoger is dan bij mij, omdat haar dak zuid-west is en bij mij zuid-oost.
,
Lees meer
![Verhuurder wil borg niet terug geven](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/c7da0c5c485eb65654cbb7193be828154c45c11a.jpg)
Verhuurder wil borg niet terug geven
Beste lezers.
Ik heb een vraag en hoop echt antwoorden te krijgen
ik en me gezin zijn 1 mei vanuit een appartement naar een grotere woning gegaan.
Paar belangrijke punten
~ geen voorinspectie geweest
~ een expatverhuurder bedrijf deed de eindinspectie
~geen foto's gemaakt toen we er in kwamen door verhuurder of expatdesk
~eindinspectie staat
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer