jo
door jo-hannah Oct 16, 2019 om 11:36
Geldzaken & recht

Boete overstappen provider terecht?

Mijn moeder (82) heeft 9 juli 2019 een contract afgesloten bij Tele2 voor internet, bellen, tv. Ze is 12 september 2019 verhuisd naar een zorgcentrum, is overgestapt naar Ziggo en heeft Tele2 opgezegd m.i.v. deze datum. Nu zegt Tele2 dat er niet tijdig is opgezegd en betaald ze nog steeds maandelijks het maandbedrag (inmiddels 110 euro), bovendien moet ze nu een boete betalen van 140 euro, omdat ze heeft opgezegd. Ze krijgt steeds mail van Tele2 dat ze een nummer moet bellen, als ze belt staat ze heel lang in de wacht, maar krijgt niemand echt te spreken.

Nu is mijn vraag, is het terecht dat ze maanden moet doorbetalen, omdat ze (volgens Tele2) niet tijdig het contract heeft gestopt en mogen ze een boete rekenen en hoe hoog mag dan deze zijn?

3094 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Oct 16, 2019 om 11:47
11528 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jo-Hannah ,

Mijn moeder (82) heeft 9 juli 2019 een contract afgesloten bij Tele2 voor internet, bellen, tv. Ze is 12 september 2019 verhuisd naar een zorgcentrum

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel en scroll naar beneden veelgestelde vragen .

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet-bellen-tv-opzeggen/#faq-kan-ik-mijn-opzegging-ook-online-doorgeven

Lees ook dit ,

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/abonnementen/wanneer-opzeggen

lo
door lovewinnie - Oct 16, 2019 om 12:05
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Maar wrm is ze naar ziggo gegaan ipv contract meegenomen van oude leverancier? Dan had ze hooguit verhuiskosten/administratie  betaald.
Al ga je emigreren je moet je contract afkopen of uitzitten. Boete voor vroegtijdig opzeggen zit volgens mijn geen max aan. Daarnaast heb je een maand opzegtermijn. Dus stel ze verhuist september , zegt pas op in september  dan betaald ze tot oktober en daarboven op nog de boete.
Niks geks aan. Soms ook nog november als in contract staat dat nieuwe maand ingaat per 1e en dus moet opzeggen voor de 1e.
Dan is ze met 12 september te laat met opzeggen, dan gaat opzeggen in op 1 oktober en met maand opzegtermijn dus tof november + boete

jo
door jo-hannah Oct 16, 2019 om 13:48
4 Antwoorden / 7 Vragen

Dus als ik goed begrijp hoeft ze niet tot het einde van het contractjaar de maandelijkse voorschotten te betalen? Wel een boete?
Tja...waarom overgestapt, het is een oude vrouw van 82 jaar en wispelturig, ze weet soms niet meer wat ze doet laten we het daar maar op houden.

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2019 om 12:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zij zal de afgesloten contract periode moeten betalen. Maar een maandbedrag van € 110 bij Tele2? Dat kan haast niet kloppen.

marita5
door marita5 - Oct 16, 2019 om 12:13
11528 Antwoorden / 15 Vragen

@Jo-Hannah ,

N.a.v de reactie van @tijger1 , is het een raadsel waar u komt op een bedrag van €110,- p/m voor internet, bellen , en tv ,

Zie hier de pakketten , eenmalig aansluitkosten € 30,-

https://www.tele2.nl/thuis/vergelijken/alles-in-1-pakket/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 16, 2019 om 12:38
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Een maandbedrag ad. € 110,00? Bedoelt u dat het te betalen bedrag inmiddels is opgelopen tot € 110,00?

Als antwoord op uw vraag is ook mijn reactie: waarom Tele2 opgezegd en overgestapt op Ziggo? De 'boete' zal m.i. ongetwijfeld betrekking hebben op het feit dat in afwijking van de overekomst die uw moeder met Tele2 had voortijdig is opgezegd dus voor het einde van de contractduur. En dan wordt de duur dat het contract nog voortegzet had dienen te worden in rekening gebracht.
Heeft uw moeder schriftelijk opgezegd of nog anders gezegd: heeft uw moeder bewijs van de juiste opzegging?

Uw moeder of u namens uw moeder kunt een klacht neerleggen bij de geschillencommissie maar ik vrees dat de uitkomst negatief zal zijn als de klacht al ontvankelijk wordt verklaard. https://www.degeschillencommissie.nl/telecom/

jo
door jo-hannah - Oct 16, 2019 om 13:51
4 Antwoorden / 7 Vragen

110 euro is wat ik van mijn moeder heb doorgekregen, dat is het bedrag wat ze tot nu toe (va 9 juli 2019) heeft betaald is incl. aansluitkosten neem ik aan. 140 euro is alleen de boete heb ik van haar begrepen.

maffy1948
door maffy1948 - Oct 16, 2019 om 15:13
45 Antwoorden / 0 Vragen

Als je nu nog niet weet dat tele2 de boel bedonderd dan weeet ik het niet dikwijls genoeg bij kassa en andere clubs geweest of nergens op reageren. Dus goedkoop is dus een dure rekening.

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2019 om 15:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar uw moeder sluit in juli 2019 een contract af en zegt dat blijkbaar in september weer op. Dat kan dus niet. Dat betekent in ieder geval dat zij tot juli volgend jaar moet betalen.

En van juli natuurlijk de aansluitkosten. Waar de boete op slaat, of dat de rest van de contractsperiode is, kunt u daar natuurlijk navragen.

panter22
door panter22 - Oct 16, 2019 om 16:30
6599 Antwoorden / Vragen

Je moeder begrijpt het allemaal niet meer en jij moet het voor haar oplossen?
Je zou een mail kunnen schrijven aan de klantenservice waarin je de situatie uitlegt.
En vragen hoe het nu verder moet.
Moest moeder misschien verplicht overstappen naar Ziggo, omdat deze leverancier is voor het zorgcentrum en betaalt moeder daar voor?