bu
door buffer Mar 7, 2017 om 18:02
Geldzaken & recht

BsGW Bezwaar

De Buurman heeft bezwaar aangetekend tegen de BsGW belastig.Bij de rechter heeft hij gelijk gekregen.Dat hij minder wordt
aangeslagen.Nu kloppen alle 21 appartementen niet. Wij hebben ook een klacht in gedient maar dat was ongegrond zeiden ze.
Het Appartement van ons is kleiner als van de buurman en ook goedkoper.Maar omdat hij naar de rechtbank is geweest krijgt hij wel gelijk.
Weet iemand hoe dat kan hoor ik het graag.Of is een uitspraak van de rechter voor alle appartementen. Bij voorbaat dank.

2310 6 Rapporteer

fa
door familyman - Mar 7, 2017 om 18:11
888 Antwoorden / 1 Vragen

Er is door éé'n persoon een zaak aangespannen en die is in zijn voordeel beslist.
U zult dus zelf een bezwaar moeten maken, en als dat in uw visie onterecht is, nogmaals gefundeerd bezwaar maken.

edrick3
door edrick3 - Mar 7, 2017 om 18:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dan ook maar naar de rechter stappen.
Even bij buurman vragen hoe dat gegaan is.

Wat info: https://www.bsgw.nl/nl/

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2017 om 18:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, die uitspraak is niet voor alle appartementen. Als u vond dat de WOZ waarde te hoog was en uw bezwaar is afgewezen, had u zelf beroep in moeten stellen.

Het is meestal zo, dat als men na een afgewezen bezwaar beroep instelt, de waarde verlaagd wordt.

Als u met de afwijzing van uw bezwaar nog binnen de tijd zit, kunt u alsnog beroep instellen. Dat gaat heel makkelijk via internet.

En anders volgend jaar doen.

getty
door getty - Mar 7, 2017 om 18:14
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Jammer helaas, u had zelf ook de zaak voort moeten zetten. U kan niet op een ander hierin meeliften.

panter22
door panter22 - Mar 7, 2017 om 18:55
6599 Antwoorden / Vragen

Buurman heeft vorig jaar gelijk gekregen van de rechter. De WOZ waarde is verlaagd.
Zijn bezwaar is dan eerst ook ongegrond verklaard. Hij is daarna naar de rechter gestapt.
De WOZ waarde van uw appartement  is hetzelfde gebleven als vorig jaar.

U schrijft dat u een klacht heeft ingediend, Bedoelt u dat u bezwaar heeft gemaakt tegen de aanslag en het bezwaar is ongegrond verklaard? Dan kunt u ook naar de rechter. Kijk onderaan de brief voor de bezwaartermijn.
Wil de buurman vertellen waarom hij gewonnen heeft bij de rechter en wat voor reden hij heeft aangevoerd?
Misschien kunt u deze argumenten ook gebruiken,
Het is geen uitspraak voor alle appartementen, maar als er meer appartementen zij die evengroot zijn als die van de burman, dan zouden die dezelfde WOZ waarde moeten hebben.
Als uw appartement kleiner is, dan moet de WOZ waarde lager zijn dan die van de buurman.

ha
door halex - Mar 7, 2017 om 19:01
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als u geen bezwaar hebt ingediend, of na afwijzen van u bezwaar niet in beroep bent gegaan, betekent dat dat u akkoord gegaan bent met de vastgestelde WOZ-waarde. Uw buurman ging niet akkoord en heeft de rechter om een oordeel gevraagd. De rechter heeft hem in het gelijk gesteld. Maar dat houdt niet in dat ook de WOZ-waarde van de andere appartementen ook verlaagd moet worden. De rechter heeft naar één enkele situatie gekeken. Mogelijk dat de gemeente voor volgend jaar de WOZ-waarde zelf al verlaagt vanwege deze uitspraak. Anders zult u volgend jaar in bezwaar (en mogelijk in beroep) moeten gaan.
Als de bezwaar- of beroepstermijn van het jaar waarover deze zaak gaat zijn verstreken, kunt u er niets meer aan doen. Is ook logisch, u bent immers akkoord gegaan met de vastgestelde WOZ-waarde.