vr
door vraag_hotel Apr 9, 2016 om 21:37
Geldzaken & recht

BTW bon Hotels.com/Expedia

Voor hotelovernachtingen in Amsterdam boek ik wel eens via hotels.com. Als je via hotels.com de hotels boekt waarbij je via hun betaald, krijg je vervolgens geen BTW factuur van het hotel. Het hotel zegt dit niet mogelijk is, omdat via Expedia is betaald. Hotels.com is van Expedia.

Op de site van hotels.com kun je alleen een betalingsbewijs downloaden (zonder btw).

Als ik hotels.com mail, krijg ik het volgende antwoord:
"Het is helaas niet mogelijk om op facturen van Hotels.com BTW te vermelden. Hotels.com is een onderdeel van een Amerikaans bedrijf Expedia Inc. Omdat Expedia een Amerikaans bedrijf is wordt er geen BTW gerekend zoals wij dat kennen in Nederland.
Het is mogelijk om op de Hotels.com website zelf een kwitantie te printen."

Het staat ook op hun website vermeld dat het niet mogelijk is, maar niet met dat het een Amerikaans bedrijf is.

Is het in NL niet verplicht om een BTW factuur van bedrijven te ontvangen? Als ik bijvoorbeeld via booking.com boek, krijg ik wel gewoon een BTW factuur. Ook vind ik het vreemd dat hotels hem zelf niet kunnen printen (ervaring in verschillende hotels, dat het niet mogelijk is).

9102 1 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 10, 2016 om 00:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als het over BTW gaat bent u zeer waarschijnlijk ondernemer. Dit forum is voor consumentenvragen dus u zit hier verkeerd.
Diewilik