TheFeenem
door TheFeenem Apr 24, 2023 om 12:32
Geldzaken & recht

Buren laten zonder overleg dakgoten reinigen

Wij wonen in een rijtjeshuis met tussen de huizen dakgoten.
Wij laten de goten elk voorjaar reinigen door een kennis.
Nou hebben onze buren zonder overleg een reinigingbedrijf ingeschakeld.
Of wij maar even de helft van de rekening willen betalen.
Allereerst had men toch eerst moeten overleggen.
Wij noch de kennis hebben nooit om geld gevraagd voor het reinigen van de gezamelijke goot en wij hadden geen last van lekkage ofzo.
Als wij de helft van de rekening moeten betalen en de buren aan hun andere kant ook dan klopt dat toch niet ?

6503 10 Rapporteer

Mabelle
door Mabelle - Apr 24, 2023 om 12:36
427 Antwoorden / 1 Vragen

Zij hadden dit op zijn minst in overleg moeten doen als zij de rekening met anderen willen delen. Je hebt voor deze opdracht geen toestemming gegeven, dus zeker niet betalen!
En als beide buren 50% zouden betalen, is het voor hem dus gratis. Leuk bedacht van jullie buren.

ja
door janobc - Apr 24, 2023 om 12:48
20 Antwoorden / 5 Vragen

Als de buren spontaan een reinigingsbedrijf inschakelen, wisten zij waarschijnlijk niet dat het reinigen van de goot al elk jaar door jullie wordt geregeld. Dus blijkbaar heeft u hen dat nooit verteld, wat wel een beetje raar is. U zou nu kunnen aanvoeren dat u alle voorafgaande jaren de rekening voor het schoonmaken heeft betaald, dus dat het fijn en rechtvaardig is dat zij nu de kosten op zich nemen. Of u betaalt nu voor de lieve vrede de helft van de kosten, en maakt daarbij duidelijke afspraken over het reinigen van de goot in de toekomst. Bijvoorbeeld dat zij dan ook meebetalen, mocht u het jaarlijkse schoonmaken regelen.

JMA2
door JMA2 Apr 25, 2023 om 00:31
117 Antwoorden / 2 Vragen

Ts heeft nergens om gevraagd en is derhalve niemand iets schuldig. Straks laten de buren de woning schilderen en mag ts meebetalen....

Analoog
door Analoog - Apr 24, 2023 om 13:11
137 Antwoorden / Vragen

Jullie praten zeker nooit met elkaar, want anders doe je dit niet op eigen houtje en de ander laten meebetalen, ging ik dan ook niet doen....

hereistom
door hereistom - Apr 24, 2023 om 13:56
736 Antwoorden / 1 Vragen

Als de dakgoot is schoongemaakt zonder vooraf overleg zou ik zeker niet betalen.
Wat is dan het volgende? Ze schilderen uw huis zonder overleg en u mag betalen.
En waarom weten de buren niet dat uw het ieder jaar laat reinigen of is dat dan alleen uw dakgoot?

mahadma
door mahadma - Apr 24, 2023 om 15:07
11543 Antwoorden / 51 Vragen

De kostenloze kennins heeft sinds jaar en dag BEIDE dakgoten gereinigd. Dus ook zonder kosten voor de buren.

Nu hebben de buren zonder overleg op hun opdracht de dakgoten gereinigd door een te betalen bedrijf, ZONDER U DAARIN VOORAF TE KENNEN.

Ik zou ze heel vriendelijn een brief schrijven dat u het erg aardig vindt dat zij ook uw dakgoten zonder overleg met u hebben laten reinigen.

Echter dat u niet van plan bent om mee te betalen omdat u geen opdrachtgever was.

En afsluiten met de opmerking dat over vooraf veel problemen voorkomt. En natuurlijk een vriendelijke groet.

rj
door rjw Apr 26, 2023 om 12:37
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Een brief schrijven naar de buren.... Maak er dan meteen een aangetekende brief van..... Als je toch over the top gaat, dan meteen helemaal. Misschien zelfs door een advocaat laten schrijven.....

Wat is er mis met gewoon met elkaar gaan praten?

La
door Latbb - Apr 26, 2023 om 10:58
7 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon goed met de buren praten.
Dan wordt het van zelf opgelost.
Waar is het probleem?
Goed contact met de buren is van groot belang, dat verhoogt het woongenot.
A.U.B Denkt goed na wat u gaat doen.

alk
door alk - Apr 26, 2023 om 11:09
86 Antwoorden / 9 Vragen

Als de buren de goot zonder overleg laten reinigen, dan zijn zij de opdrachtgever en verantwoordelijk voor de rekening. Jij hebt immers geen mogelijkheid gekregen om de kosten te besparen en en de goot zelf te reinigen.

ha
door harrybre - Apr 26, 2023 om 11:49
240 Antwoorden / Vragen

Wij overleggen altijd met onze buren. Is het niet "over de schutting", dan wel op de gemeenschappelijke borrels, enz. of bij het elkaar tegenkomen. Zelfs elkaars mening over iets...

Gr
door Grunn1 Apr 26, 2023 om 12:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En wat is het antwoord op de vraag? Of wil je gewoon wat roepen.

rj
door rjw Apr 26, 2023 om 12:38
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Volgens mij is het heel duidelijk wat hij bedoelt. Ga gewoon normaal je buren om zodat dit soort misverstanden niet meer ontstaan. Dit soort situaties ontstaan alleen maar door "ieder voor zich" gedrag...

Ja
door JannyBoe Apr 26, 2023 om 13:12
519 Antwoorden / Vragen

De vraagsteller kan hier niets mee want het zijn de buren die niet 'over de schutting' overleggen en zelf maar wat doen.

ge
door gewicht Apr 27, 2023 om 19:14
170 Antwoorden / 1 Vragen

Blijft toch over de vraag ,waarom de buren niet "over de schutting" overleggen en het zelf maar laten doen.

Ja
door JannyBoe Apr 28, 2023 om 07:25
519 Antwoorden / Vragen

Ja dat vraag ik mij ook af @GEWICHT!

mo
door mof - Apr 26, 2023 om 13:58
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als ze niet vooraf hebben overlegd hoeft u niet te betalen

1paul
door 1paul - Apr 26, 2023 om 17:34
3155 Antwoorden / 0 Vragen

nee u bent niets verplicht, zij hebben, zonder overleg, iemand ingeschakeld om iets te doen dan is de rekening ook voor hen.

blijft men doorgaan hierover dan kunt u hen natuurlijk even wijzen op het feit dat u nog nooit aan hen gevraagd heeft om bij te dragen en dan u dat alsnog wel even wilt doen!