k.
door k.luiting01 Oct 27, 2022 om 13:55
Geldzaken & recht

Camping eigenaar wil tegoed rekening niet erkennen

Ik woon al 23 jaar op een camping met toestemming van de gemeente (gedoogvergunning).
Ik heb de laatste 2 jaar elke keer gedoe over de stroomafrekening, volgens mij heb ik vorig jaar 500 euro teveel betaald, maar volgens campingeigenaar moet ik nog 500 betalen.

Nu heb ik al een keer voorgesteld om de betalingen van ons beide naast elkaar te leggen, maar daar wil hij niets van weten hij zegt dat ze het gecontroleerd hebben en dat het klopt dat ik moet betalen.

Ik heb nu aan de bank gevraagd om alle betalingen die gedaan zijn aan de camping vanaf november 2020 voor mij op papier te zetten zodat ik het kan laten zien wat er betaald is, kan ik dat van hem ook eisen.

Is er nog iemand die dit leest mij advies kan geven.

K. L.

1009 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 27, 2022 om 14:14
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Als u 100% zeker bent van uw zaak, verzamel alle bewijzen en zeg tegen de verhuurder: wie eist, die bewijst. Bedenk wel, zomaar een bijgedachte, dat de verhuurder u het leven ook zuur kan maken, met mogelijk vervelende gevolgen voor uw verblijf en gedoog situatie.

panter22
door panter22 - Oct 27, 2022 om 14:54
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe worden de kosten afgerekend? Een bepaald bedrag per maand ongeacht je verbruik?
Je kunt een kopie van de betalingen die bank voor je heeft verzameld sturen naar de verhuurder.

De verhuurder moet dan maar aangeven wat er niet klopt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 27, 2022 om 16:11
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd, wie eist bewijst en de campingeigenaar zal het moeten kunnen aantonen edoch is het aan u om te bewijzen dat de vordering ten onrechte is.
U heeft uwerzijds het verzeok aan uw bank gedaan. De beurt is dan aan de eigenaar.

Zie vioor nader advies in deze:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl  Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, schakel die dan in.

sw
door swat1500 - Oct 27, 2022 om 19:14
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe heeft u berekend dat u teveel hebt betaald? Ik vermoed dat u stroom afneemt van de camping houder en geen eigen overeenkomst hebt met een energieleverancier.
De camping houder hoeft de electra niet tegen kostprijs te leveren aan u. Hij mag er dus aan verdienen. Als uw berekening is gebaseerd op de prijs die de energie leveranciers vragen dan is uw berekening niet juist.

atlas1302
door atlas1302 - Oct 27, 2022 om 19:44
341 Antwoorden / 13 Vragen

Het beste is dit met de campingeigenaar op te lossen, u zit in een gedoogsituatie als u goed begrijpt wat ik bedoel. Heeft u een eigen meter?
U praat over 4 tientjes p/m, ik zou uit ervaring willen adviseren om er geen wedstrijd  van te maken, de eigenaar is Koning.