el
door elisamad Oct 26, 2008 om 11:26
Geldzaken & recht

Canal Digitaal

op mijn Satelietschotel sloot ik bij canal digitaal het Film+ Sport+ EN de toenmalige Tele 2 Voetbalpakket van de NL Eredevisie afÍk regelde voor de betaling een Aut-incasso.In Juni van dit jaar hield tele2 voetbal op te bestaan..maar cana-Digitaal ging tot augustus verder met incasso van 9,95pmnd.Waarop ik mijn bankrek.blokkeerde en Canaldigitaal er telefonisch van op de hoogte bracht dat ik NIET bereid was voor een niet meer existerend programma te betalen ,en dat ik evenzo Film-sport+ mndlijks zelf zou betalenalsmede dat ik ook dit laatste abo voor de eerstbeste termijn op wilde zeggen wegens tekort aan zakelijke eerlijkheid.(aangetekend)Sindsdien wordt ik gebombardeerd met aanmaningen voor EREDEVISIE LIFE..(waar ik wel een offerte voor kreeg,maar NIET heb geaboneerd,en ook aanmaningen en onkosten rekeningen FILM-SPORT+ met dreiging van aansluit/afsluitkosten...alhoewel ik iedere 25ste van de maand per telebankieren betaal(tot einde NOV betaald WAT TE DOEN?

895 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 26, 2008 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja je gaat buiten het standaard proces om, dan kun je dat soort aanmaningen wel verwachten. Best lastig als je het een wel wilt houden en het ander niet. Volgens mij kun je beter maar weer wel via automatische incasso betalen en CD in gebreke stellen v.w.b. het niet-geleverde Tele2 voetbal pakket over de periode juni - augustus, je hebt vast recht op restitutie.

Wat betreft Eredivisie Live zou je schriftelijk kunnen antwoorden dat je dat niet afgenomen hebt en dat je, indien CD meent in haar recht te staan, een schriftelijk bewijs van het bestaan van een overeenkomst wenst te ontvangen.

CD schreef er zelf dit over:

6. Ik ontvang nu Tele2 Voetbal via CanalDigitaal. Wordt dit automatisch omgezet naar de nieuwe zender Eredivisie Live?

Alle abonnees van CanalDigitaal die op dit moment een abonnement hebben
op Tele2 Voetbal, of Tele2 Voetbal ontvangen in hun zenderpakket,
ontvangen voor de start van het voetbalseizoen 2008/2009 een brief van
CanalDigitaal.

In
deze brief wordt u geïnformeerd over de ontwikkelingen rond Eredivisie
Live en wat de mogelijkheden zijn voor het ontvangen van Eredivisie
Live met uw Tele2 Voetbal-pakket of een ander zenderpakket.

U ontvangt deze brief vóór de start van de nieuwe competitie, zodat u
helemaal gereed bent voor de eerste wedstrijd die wordt uitgezonden via
Eredivisie Live.

Wanneer u op dit moment Tele2 Voetbal ontvangt, adviseren wij u deze
brief even af te wachten. U hoeft zich vooral geen zorgen te maken.

Heeft
u de brief niet ontvangen voor 29 augustus 2008, neem dan contact op
met de klantenservice van CanalDigitaal via Mijn CanalDigitaal.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2008 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn bankrekening pas geblokkeerd toen er al 3 maanden onterecht afboekingen van het niet meer bestaande tele2 programma gedaan werden..de aangekondigde info over Eredevisie Life had ik met een offerte inclusief aut incasso-strookje,wel ontvangen,maar ik heb niets terug gestuurd en de bedragen van FILM_SPORT+  bovendien steeds punktueel zelf online betaald PAS daarna begonnen de aanmaningen tevens ook van eredevisie,,Ik heb 3x een aangetekende brief gestuurd met de opzegging voor FILM-SPORT+,en kreeg GEEN ANTWOORD..
Voor de laatste opzegging heb ik dan uiteindelijk het opzegformulier(PDF) op de site van CanalDigitaal gedownload.Ik zal er nu nog wel 1 jaar aan vast zitten...MAAR EREDEVISIE LIFE neem ik in ieder geval niet..IK heb er NIETS voor besteld getekend of toegezegd...Ik neem aan dat automatische incasso NIET wettelijk verplicht is..anders betaal ik ineens voor alle maanden waarin ik nog verbonden moet blijven bij CanalDigitaal en raad alle mensen van een verbinding met dit ondernemen af.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2008 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou wel handig zijn als je zou willen lezen wat er geantwoord wordt, ik heb een beetje het gevoel dat ik dit allemaal voor niks intik.

Wat jij wilt is niet mogelijk. Automatische incasso stopzetten wegens een geschil over het geleverde hoort niet tot de mogelijkheden. Dit moet je los van de betaalwijze zien en separaat oplossen.

Bij CanalDigitaal  kunt u op de volgende manieren betalen:

  • acceptgiro per 6 of 12 maanden (vooruit)

  • automatische incasso per maand (u betaald altijd een maand vooruit)

  • automatische incasso 6 of 12 maanden (vooruit)

Erg raar dat er tot 3x niet gereageerd is op een aangetekende brief. Is deze geweigerd?

ve
door verwijderd - Oct 26, 2008 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee beste edwardus de aangetekende opzegbrieven aan Canaldigitaal zijn niet geweigerd..ik heb zelf het allereerste abo niet getekend dat was mijn man,(bij de satelietontvanger aanschaf)vandaar dat ik ook de voorwaarden niet gelezen had..NU dank zij jou weet ik dus dat ik aut incasso MOET doen..zogauw ik een bevestiging krijg van mijn opzegging heb ik al besloten om de 11-12 maanden ineens te betalen..IK wil ze geen volmacht meer geven op mijn bankrekening.daar is mijn negatieve ervaring aan debet..tussen het gestopte tele2 programma en de eerste onzinnige mening dat ik eredevisie zou hebben geabonneerd heb ik wel 5 x gebeld,maar helaas hebben ze hun opdrachten van hogerhand om geen oplossingen aan te bieden..In ieder geval Edwardus bedankt voor je vlugge reactie ..

ve
door verwijderd - Oct 26, 2008 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste elisamat: Canal-Digitaal heb ik al meer dan 10 jaar, Canal Digitaal levert zenderpaketten, maar schrijft er in hun voorwaarden ook uitdrukkelijk bij 'onder voorbehoud' dwz. Canal Digitaal is o.a afhankelijk van hun leveranciers, juist ja, de zenders, als op een gegeven moment een zender ophoud te bestaan, of ze hebben de overeenkomst onderbroken, ja, dan heb je de kans dat je plotseling een voor U zo'n belangrijke zender kwijt bent. Een kontrakt bij Canal Digitaal is standaard 1 jaar, en je dient ruimschoots van te voren een pakketwijziging of opzegging (schriftelijk!) te regelen, je krijgt dan ook netjes van ze een schriftelijke bevestiging terug. En, wat ik al veel mensen heb afgeraden, het is niet erg slim om plotseling afschrijvingen zomaar te gaan storneren, zeker niet als het om automatische incasso's gaat , daar worden ze niet vrolijk van, en als laatste opmerking: In de voorwaarden van Canal Digitaal staat ook duidelijk dat 'indien hun vinden dat je niet meer geleverd krijgt, dan krijg je ook niet meer geleverd' en DAAR zou ik, als U een echte schotelkijker bent, maar eens mee oppassen. Doe het op en normale manier afhandelen zou ik zo zeggen, en maak de stornering bij de bank ongedaan, en handel e.e.a netjes op papier af, zeker als je afhankelijk bent van schotelkijken, en/of geen kabel hebt...succes, Gr. Henri

ve
door verwijderd - Oct 26, 2008 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kijk op de schotel alleen nog de italiaanse & duitse zenders en voor de NL zenders heb ik cable van Ziggo in mijn kuiken en slaapkamer TV.
In de huiskamer heb ik een plasma met Digitale TV via decoder van Ziggo..Dus ik ben niet echt afhankelijk van de canal Digitaal diensten..ik had het Film+ eigenlijk als slaaphulp in de slaapkamer
Het blokkeren van de onkosten voor een NIET meer bestaande service was de raad van de Rabobank..vandaar dat ik die gevolgd heb..Het was mischien beter geweest (achteraf gezien)om schriftelijk te reclameren voor het NIET inhouden van het voetbalpakket,maar er werd telefonisch door canalDigitaal  bevestigd dat ik bericht zou krijgen over de afloop van Tele2 voetbalpakket..er volgede inderdaad een offerte (eredevisie life) die IK niet aangenomen heb.En nu??OPEENS ben ik daarvan wel lid volgens hun? Dan zullen ze me daarvan een bewijs moeten leveren.
Bedankt voor je ntwoord.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2008 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste elisamat: Dan zou ik (in Uw geval) gewoon het goedkoopste pakket (schriftelijk!) aanvragen en proberen duidelijk te maken in die brief, dat het telefonische kontakt bij Canal Digitaal geheel verkeerd begrepen is, en dat U nu met een pakket zit, waar U NIET om heeft gevraagd, misschien dat dat een oplossing biedt,dan heeft U voor een paar euro per maand toch diverse interessante zenders er bij, kijk voor info zenderpakket anders eens even op www.canaldigitaal.nl Succes! Gr. Henri