Ew
door EwoutD Dec 18, 2019 om 20:39
Geldzaken & recht

Canal Digitaal wijziging pakket, 14% prijsstijging

Wij hebben sinds juli 2017 (schotel)televisie van Canal Digitaal. Sinds 01-03-2018 is dat pakket Start HD en na 1 jaar is dat omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd.

Nu kregen wij op 26 november jl. een e-mail van Canal Digitaal dat ons pakket gewijzigd gaat worden. We worden overgezet naar pakket Riant. Het huidige pakket Start HD is hetzelfde als het per 01-01-2020 geboden Riant pakket, met het verschil dat Canal Digitaal een dienst voor opnemen in de cloud heeft toegevoegd, waar ze je verplicht voor willen laten betalen door een prijsstijging van ruim 14%.

Ik heb op 4 december een schriftelijke klacht naar Canal Digitaal gestuurd. Ik ben hier op maandag 9 december over teruggebeld en de desbetreffende medewerker gaf aan niets te kunnen doen met mijn klacht en dat de nieuwe pakketten de nieuwe pakketten zijn en als dat niet bevalt dat ik voor 01-01-2020 kan opzeggen.

Ik heb in dat telefoongesprek gevraagd hun standpunt schriftelijk te bevestigen als reactie op mijn klacht. Iets wat tot op heden niet is gebeurd door Canal Digitaal.

Wij wonen in het buitengebied en hebben geen keuze voor een televisieprovider anders dan schotel via Canal Digitaal. Internet is niet snel genoeg om streaming via een andere provider te kijken. Wisselen is dus geen optie.

Kan een provider dit zomaar doorvoeren en je verplichten tot een prijsstijging van 14%? Ook als het pakket hetzelfde is, maar duurder wordt door extra's die ze er zelf in stoppen.

7981 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Dec 18, 2019 om 20:48
11513 Antwoorden / 15 Vragen
Ew
door EwoutD Dec 18, 2019 om 21:03
Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb ik gezien. Het pakket is in de basis niet gewijzigd. Ze voegen er ineens extra dingen aan toe en vragen je daar maandelijks extra geld voor.

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2019 om 21:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor dat kan.

Maar voor tv kunt u ook overstappen op Digitenne.

Ta
door Tarzanhond - Dec 18, 2019 om 21:57
15 Antwoorden / 4 Vragen

Ze verplichten u niks.
U kan besluiten en dat zal ook wel in de voorwaarden staan dat voortijdig de lopende overeenkomst kan worden opgezegd bij een prijsverhoging.
Dat u in een buitengebied woont is iets anders,
En dan zijn er allerlei andere manieren die ik om geen gezeur te krijgen hier niet gaat uitleggen en dan kijkt u naar alle nederlandse zenders en commercielle zenders en de duitse, franse, italiaanse zenders naar gelang welke schotel u heeft en op welke sateliet die is gericht. maar als u maar een lnb heeft bent u in staat alles wat nederlands is en ondertiteld word bijna te zien inclusief alle sport en filmkanalen.,
Ik wijs u erop dat het zgn ................. niet is toegestaan door de nederlandse wet maar dat is dan zelf de keuze of u wel of niet verder wil gaan praten met een leverancier van een zgn linuxbox..
Want ik wil niet beticht worden tot het aanzetten van illigale activiteiten

aurora1
door aurora1 - Dec 18, 2019 om 23:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja dat kan zoals u merkt. En u kunt opzeggen.

panter22
door panter22 - Dec 19, 2019 om 08:58
6599 Antwoorden / Vragen

Als je in het buitengebied woont, dan zit je hier mee. Voor de prijs van een Mckroket kun je een hele maand opnemen.
Maar in de stad ben je niet goedkoper uit met een tv abonnement.
Als je de prijsverhoging niet wilt, dan zeg je het abonnement op, Kijk je geen tv, maar lees je een goed boek.
Je kunt er ook voor kiezen om ergens te gaan wonen waar je wel snel internet hebt, zodat je kunt streamen.
Aan jou de keus.

Ew
door EwoutD Dec 25, 2019 om 15:48
Antwoorden / 1 Vragen

Maar liever bepaal ik zelf waar ik dacht geld aan uitgeef en dat wordt nu voor ons beslist. Dat is het verschil. Als je een paar euro extra voor die McKroket moet gaan betalen en een gratis McRegenworm erbij krijgt, dan eet je 'm ook niet op. Die bestel je niet eens. WIl het niet, krijg het toch geserveerd.
En soms gaat "Je kunt er ook voor kiezen om ergens te gaan wonen waar je wel snel internet hebt" niet helemaal op. Er zijn beroepsgroepen en bedrijvigheid die nu eenmaal in het buitengebied zitten :-)

panter22
door panter22 Dec 25, 2019 om 15:56
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt weinig keus. Wij hebben hier al enige jaren glasvezel. Maar in het begin kon je ook maar 1 of 2 providers kiezen. Nu heb je keus genoeg, maar als je nog gebruik maakt van de telefoonlijn om te internetten of tv te kijken, dan is de verbinding niet meer snel genoeg. Een aantal keer per jaar wordt je verbinding trager, net zolang dat je wel over moet stappen op de duurdere glasvezel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 19, 2019 om 09:48
16850 Antwoorden / 202 Vragen

U woont in het buitengebied en stelt geen andere mogelijkheid te hebben? Daar kan dan uitsluitend sprake van zijn als u niet beschikt over een vaste telefoonlijn via welke u TV en internet kunt ontvangen van diverse providers die gebruik maken van de telefoonlijn.
Er is dan sprake van diverse keuzemogelijkheden op basis van het abonnement dat u neemt, van basis  tot welke uitbreiding dan ook. Door de verbeterde technieken en ook nog steeds doorgaande verbeteringen wordt de doorgifte steeds beter. En het lijkt mij dat u een vaste lijn heeft tenzij u deze vraag via een mobile telefoon plaatste.  Streaming is mogelijk iets langzamer dan bij Canal Digitaal maar streaming zal zeker niet onmogelijk zijn.

Wisselen kan dus naar mijn mening best een optie zijn en doe dus navraag naar de snelheden die een aantal providers nu bij u kunnen bieden.

En als u wisselen echt geen optie vindt, dan maar 'slikken'.

Ew
door EwoutD Dec 25, 2019 om 15:33
Antwoorden / 1 Vragen

We hebben inderdaad geen vaste telefoonlijn. En alle partijen wijzen naar KPN om die aansluiting te realiseren en KPN annuleerde zelf de monteur voor installatie herhaaldelijk, 1 of meerdere dagen voor de afspraak. De ene keer zeiden ze dat er gelast moest worden, dan graafwerk en dan weer omdat signaal te slecht zou zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 26, 2019 om 09:47
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Dan heeft u inderdaad geen keuze. Raar maar dan wel waar. Het lijkt mij dan toch wel een idee om dit probleem te melden bij de ACM via www.consuwijzer.nl  Ik bedoel dan het probleem van het hebben van geen keuze en de handelwijze die u noemt van KPN.

1paul
door 1paul - Dec 20, 2019 om 11:31
3148 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat mogen ze, aan u de keus om over te stappen of niet...

Ew
door EwoutD Dec 25, 2019 om 15:33
Antwoorden / 1 Vragen

Behalve als je dus geen keuze hebt om over te stappen

mo
door mof - Dec 20, 2019 om 18:19
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat kan.

kl
door kleinealbert - Dec 21, 2019 om 08:30
16 Antwoorden / 2 Vragen

Ditzelfde maak ik dus ook mee...Van 17,45 euro per maand naar 19,95 eurp per maand..Het is werkelijk zeer schandalig wat Canal Digital uitspookt.
Ook ik heb contact gehad met de klantenservice en eigenlijk gewoon hetzelfde verhaaltje. Ik heb gezegd dat ik absoluut niet gediend ben van zo,n
prijsverhoging en dat ze die extra rotzooi er niet in hoeven te doen...Zij voegen dingen toe, wij als klanten vragen daar niet om. Dus een prijsverhoging raakt kant noch wal. Ze zeggen dat je dan voor 01.01.2020 kunt opzeggen. Ook dat klopt niet, want als je al jarenlang klant ben, kun je per maand opzeggen...Je zit niet steeds opnieuw vast aan een jaarcontract..Dat is is pure misleiding wat ze zeggen.
We zouden massaal moeten gaan weigeren om deze verhoging te accepteren...Onder de druk van vele mensen gaan ze absoluut overstag en zullen dit moeten terugdraaien.

panter22
door panter22 Dec 21, 2019 om 08:40
6599 Antwoorden / Vragen

We zouden.... je kunt zelf beginnen.Start een aktie op facebook, instragram, schrijf ingezonden stukken in de krant.

aurora1
door aurora1 Dec 21, 2019 om 22:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

We? Ik hoor daar niet bij. Maar u kunt al die mensen die het met u eens zijn optrommelen en naar het Malieveld gaan demonstreren, of om samen af te spreken om niet meer te betalen o.i.d.

tijger1
door tijger1 Dec 21, 2019 om 23:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En u kunt toch opzeggen? Of kunt u niet lezen en rekenen, nog 10 dagen en het is 2-1-2020.

Neem Digitenne, hebt u niet meer met CD van doen.

Ew
door EwoutD Dec 25, 2019 om 16:00
Antwoorden / 1 Vragen

Een bedrijf bestaat dankzij de tevreden klanten die ze hebben en die willen betalen voor hun producten of diensten. Of ze moeten een heel uniek product bieden, waardoor klanten een mindere service voor lief nemen.

Die klantenservice is niet het sterkste punt van Canal Digitaal. Zodra alternatieven zich voordoen, is dat ook een reden om over te stappen. En laten ze nu in veel gemeenten glasvezel in de buitengebieden uitrollen. Kwestie van eigen glazen ingooien.

Ik accepteer wel die kleine verhoging in de wetenschap dat we ze op korte termijn kwijt zijn. Consequentie van hun eigen productbeleid, want na een paar telefoontjes met de klantenservice, denk ik niet dat er een basis TV pakket bij ze gaat komen zonder die overbodige poespas. Of een persoonlijke kortingsactie. Helaas voor een ieder die geen keuze heeft. Of digitenne nemen.

aurora1
door aurora1 Dec 25, 2019 om 23:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom een hele discussie? Dit is toch geen discussieforum?
U bent hier haast in tienvoud voorzien van tips en adviezen over dit luxe ”probleem”.