Carpet right heeft gordijnen niet goed opgemeten
Onlangs heeft Carpet Right bij ons vouwgordijnen aangemeten voor onze erker.Bij levering hebben wij niet direct gezien dat de gordijnen niet breed genoeg zijn (je kunt langs de gordijnen heen de kamer in kijken). De volgende dag hebben wij een klacht hierover ingediend. De stoffeerder die eea heeft opgemeten heeft de situatie bekeken en vind het flauwekul.Nu moet de manager van de vestiging in hengelo(O) bekijken of onze klacht terecht is.Wij hebben volgens de policy van het bedrijf een dag voor levering betaald.
Wat zijn onze rechten als deze manager besluit dat onze klacht onterecht is?mvg Fam. Schuurman
Hallo Ine Schuurman ,
De voorwaarden van Carpet Right :
ARTIKEL 15 -Conformiteit en garantie 1 De geleverde zaak moet die eigenschappen bezitten die de afnemer op grond van de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten (conformiteit).Dit geldt tevens bij bijzonder gebruik voor zover dit door partijen bij het sluiten van de overeenkomst is voorzien. Wordt aan deze verwachtingen niet voldaan, dan heeft de afnemer recht op kosteloze reparatie respectievelijk vervanging, ontbinding en/of prijsvermindering.
2 Carpetland verstrekt bovenop zijn wettelijke verplichting genoemd in lid 1 de afnemer garantie op de geleverde zaak, voor zover het betreft gebreken waarvan Carpetland niet aannemelijk kan maken dat deze het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend gebruik. De door Carpetland verstrekte garantie doet geen afbreuk aan de in lid 1 omschreven wettelijke rechten bij non-conformiteit. Tenzij uitdrukkelijk bij het aanbod naar voren gekomen en schriftelijk of elektronisch anders overeengekomen, wordt de garantie gegeven volgens het volgende systeem: • tot èèn jaar na factuurdatum : de kosten van reparatie resp .vervanging , met inbegrip van de vracht - en voorrijkosten, komen volledig voor rekening van Carpetland • één jaar en tot twee jaar na factuurdatum: de kosten van reparatie, resp. vervanging, met inbegrip van de vracht- en voorrijkosten, komen voor 2/3 gedeelte voor rekening van Carpetland; • na twee jaar en tot drie jaar na factuurdatum:de kosten van reparatie, resp. vervanging, met inbegrip van de vracht- en voorrijkosten, komen voor 1/3 gedeelte voor rekening van Carpetland. Het recht op vervanging komt de afnemer niet toe voor zover het gebrek redelijkerwijs is te herstellen. Het recht op vergoeding van de vracht- en voorrijkosten wordt na verhuizing buiten Nederland beperkt tot die kosten die Carpetland kwijt zou zijn geweest als de afnemer was blijven wonen op het adres waarop de zaak is afgeleverd.
3 De datum van indiening van de klacht door de afnemer is beslissend voor de toepassing van bovengenoemd systeem.
4 Indien door de fabrikant van de zaken een verdergaande garantie wordt gegeven aan Carpetland, geldt deze garantie ook voor de afnemer.
5 Garantiebepalingen zijn slechts van kracht bij het met de bestemming corresponderend gebruik van de geleverde zaken of van het uitgevoerde werk.
6 De afnemer is verplicht zich als een goed afnemer te gedragen, waaronder bijvoorbeeld wordt verstaan dat de zaak goed en afdoende wordt onderhouden en oordeelkundig wordt behandeld.
7 Afwijkingen aan het geleverde betreffende kleur, slijtvastheid, structuur en dergelijke, welke uit technisch oogpunt aanvaardbaar zijn volgens geldende, gebruikelijke normen, dan wel handelsgebruik, kunnen het recht op garantie en/of schadevergoeding beperken of uitsluiten.
Kortom, er is door Carpet Right, *edit de naam! zelf gemeten, in uw ogen niet goed. Zij zullen dit echt in orde moeten maken. Niet van een stofferder horen dat u flauwekul aan het blazen bent.
Carpetright. ;-)
Heb het verbeterd.
@Edrick3 , de naam was vroeger Carpetland , is nu Carpetright .In de voorwaarden staat ook Carpetland .
Carpetland zal zijn naam goed moeten houden.
Bij z'n klacht kan Carpetland veel klanten gaan verliezen.
Door de fout die de verkoper heeft begaan.
De Filiaal houder had gelijk moeten onder handelen en niet vragen aan het hoofdkantoor omdat het de slechtst reclame is die nu al is begaan.
Consumenten Wijzer u heeft deze mensen in uw harnas doen plaatsen en verzoek u deze mensen uw exuus te tonen , anders kunt u uw fiassament gaan ondernemen door dat anderen uw tegen woord heeft doen lezen.
Dit noem ik geen consumenten rechten meer maar consumenten oplichting.
edit redactie
Dat wordt lastig.
Jammer dat je dat niet meteen geconstateerd hebt.
Wel duidelijk voor het opmeten aangegeven dat je de ramen afgedekt wilde hebben?
Als je er langs naar binnen kijkt lijkt het me niet goed.
En dat zal die manager dan ook wel constateren.
Zo niet: klacht indienen bij het CBW (ze zijn CBW-erkend)
Hoe vaak ik dat al niet tegen je heb gezegd. Je moet niet naar het CBW maar naar de Geschillencommissie wonen!
Klopt; dat staat dan ook op de aangegeven site: ?Wanneer de klacht niet wordt opgelost kunt u contact opnemen met De Geschillencommissie, omdat u heeft gekocht bij een CBW-erkende winkel. Zij hebben deskundigen in huis die u klacht kunnen beoordelen en een rapport uitbrengen. Hierna wordt een bindend advies uitgebracht waar zowel u als de winkel zich aan moeten houden. Voor meer informatie kunt u kijken op https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/wonen
@Edrick Gordijnen zijn juist om de ramen af te dekken. Dat er bij zeggen is overbodig dus. Om die reden beginnen de rails vaak al flink voorbij het glasgedeelte. Dan is de kans op kieren uitgesloten.
De functie van gordijnen is toch, dat ze inkijk verhinderen ....?.... en dit functioneert hier dus niet!
@Ine Schuurman ,
Lees hier over garantie :
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product .
Voor verdere informatie klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Dat heeft er toch helemaal niets mee van doen. Ze zijn te smal.
ja, en dan zijn ze ondeugdelijk
Wedden dat TS er een handtekening onder heeft gezet? Bovendien ze schrijft: als je LANGS de gordijnen kijkt. Dat betekent dus dat iemand echt moet gaan gluren. Vlg mij hangen rolgordijnen e.d. nooit strak tegen het kozijn.
Maar dan "kan je de kamer inkijken", moet je ook van binnen naar buiten kunnen kijken.
@Marita5: we weten helemaal niet hoe de situatie is. Als de gordijnen tussen de kozijnen hangen moet je altijd wat ruimte hebben. Dus iets meer informatie (bij voorkeur foto's) van TS is nodig om een zinnige uitspraak te kunnen doen.
@jorisw , Dus iets meer informatie (bij voorkeur foto's) van TS is nodig om een zinnige uitspraak te kunnen doen , dit kunt u als vraag aan Ts stellen , of hij / zij reageert is iets anders ... ik zie nu dat @Carola.83 dit al gedaan heeft .
Dan is de stofferderij verplicht om u als klant te helpen.
U kunt bij weigering ook de consumentenbond inlichten om de stofferderij te doen aanpaken.
Dit is geen klantenbinding en de stofferderij zal het moeilijker krijgen.
Denkt u echt dat Carpet Right wakker ligt van het verlies van een klant.
Dat doen ze zeker niet en ze hebben het al helemaal niet moeilijk.
@dirk-jan visser,
Ik heb het idee dat u zomaar wat roept de hele tijd, uw reacties slaan helemaal nergens op!! . En waarom blijft u steeds reageren (niet alleen bij dit onderwerp) op uzelf...?
Bij het opmeten van een gordijn zal de medewerker goed het moeten opmeten.
Waar hij het ophangen van de stof een afwijking doet ontstaan.
Is de verantwoording WEL voor rekening van de stofferderij en niet dat consumenten wijzer doet verkondigen.
Want als de stofferderij en de consumenten wijzer zo doen handelen.
Is dat zij beide bezig zijn om de consument een anti reclame te activeren op hun beide namen. Waar de andere consumenten gaan denken : o daar worden wij alleen maar bedonderd en gediscrimineerd. Dat doet betekenen dat de beide bedrijven een faissament kunnen aanvragen omdat zij de consumen niet waardig doen vinden .
Dus Consumenten Wijzer dat gaat u doen om een goed resultaat voor deze mensen te doen leveren?????
Ik dacht je bericht af.
Wat is faissament? En "dacht je bericht af".
@tenormin, en dat roept dat hij bij de overheid werkt. Ik mag hopen dat dat niet waar is. :-) Consuwijzer is geen bedrijf en die gaan heus niet samen met Carpet Right vajiet.
edit redactie
@Tenormin: Er is wel veel meer fout dan allleen 'faissament' en 'dacht je bericht af'. Grammaticaal is het een puinhoop. Lijkt wel alsof het vertaalt is door Google translate.
Als CarpetRight de klacht niet onderkend, dan kunt u naar de Geschilencommissie wonen. U moet dan wel klachtengeld betalen maar als u in het gelijk wordt gesteld dan krijgt u dat terug.
klik HIER
Lees dan wel de brochure goed door!
Ze zijn aangesloten bij het CBW , Fam Schuurman moet bij hun zijn als ze er met het bedrijf niet uitkomen. http://wonen.cbw-erkend.nl/
Nee, dat moeten ze niet. Ze moeten bij de geschillencommissie wonen zijn. CBW is alleen maar een keurmerk dat verder niets met dit soort klachten doet. Zelf verwijst CBW ook naar de geschillencommissie wonen door.
En anders de belbus inschakelen,helpt ook wel denk ik.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Tarieven domeinnaam
Ik wil een domeinnaam registreren bij Transip.nl. Nu zie ik daar bij de tarieven die ze rekenen alleen het actie tarief staan. 0,49 euro cent voor het eerste jaar voor een .nl domeinnaam. Maar wat het verlengen na een jaar gaat kosten, vermelden ze er niet bij. Na lang zoeken kom ik uit op een link waar volgens hun de tarieven zouden moeten staan, maar ook daar staat niet wat het kost.
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer