ma
door mark1970 Mar 5, 2008 om 09:04
Geldzaken & recht

CAV een oplossing of slapenloze nachten?

Ik  heb een beschermingsbewind bij het CAV lopen.
Dit was voor ongeveer twee jaar terug nog van de Socialendienst in Amsterdam.
Na dat het overgenomen is door het CAV is voor me eigelijk de ellende van het beschermings bewind begonnen.

Er word erg vaak van contact personen gewisseld zodat je nooit weet wie je vaste contact persoon is, wat heel lastig is als je dingen wil regellen.
en ook als voor als je dingen moet navragen, want nooit weet iemand wie wat geregeld of wie wat gezegt heeft.

Papieren en brieven die ze kwijt raken, wat word af gedaan met ja er ie iets fout gegaan, maar we beloven in de toekomst beter.

Ik krijg daar wekelijks leef geld, te minste dat is de bedoelling, want het gebeurt zeer regelmatig dat ik moet gaan bellen waarof mijn leefgeld blijft. Dan kunnen ze wederom niet vinden wat er fout gegaan is dan moet ik aan het einde van de dag maar terug bellen want het kan er altijd nog wel opstaan.
Dat is nooit het geval, dan zeggen ze ja we gaan het vandaag nog overmaken dus als je mazzel is het morgen gestord, maar men vergeet dat het van bank naar giro altijd drie dagen verwerkingstijd nodig heeft.

Als je dat zegt en over klacht dan word je wel verteld dat je rustig moet blijven want twee dagen zonder moet gewoon kunnen.
Ze denken zeker dat je kan leven van lucht en dat je giga reserven kan opbouwen met je leef geld.

Ook is er geen onafhankelijke klachten commissie, als je een klacht hebt moet het naar een medewerker die daar gewoon werkt en dat als taak er bij heeft. Ook daar word niet op klachten gereageerd.

Aangezien je vaak afhankelijk bent, omdat je zelf je finantieé niet kan regellen Embarassed denken ze de macht te hebben en te kunnen doen en laten wat ze willen.

Ik vind dat hier paal en perk aan gesteld moet gaan worden en dat hier maatergellen voor worden genomen.
Ik ga er dan ook van uit dat ik niet de enige ben die met dit soort klachte te maken heeft bij het CAV, want de mensen die vroeger bij het STIP zaten zijn ook overgenomen door het CAV.

Ik hoop dat we met z'n alle er wat aan kunnen doen, zodat de overheid hier weer controle op zal gaan uit oevennen, want nu is het een instantie die niet van de overheid zelf is.

990 4 Rapporteer

vladja
door vladja - Mar 5, 2008 om 09:45
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Er zijn meer mensen, die problemen hebben met het CAV.
Kijk hier eens:

http://forum.trosradar.nl/viewforum.php?f=93

Vladja

ma
door mark1970 - Mar 5, 2008 om 10:20
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dankje vladja

Die site ken ik daar staat mijn klacht ook maar daar zie ik verder  nog geen andere mensen met klachten. de tweede ractie daar die is van mij. Vandaar hier ook aan het kijken of er meerdere mensen dit soort klachten ondervinden.

groetjes Mark

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 5, 2008 om 10:56
16948 Antwoorden / 202 Vragen

hallo mark, het lijkt mij dat dit geen consumentebnvraag is, maar meer een onderwerp voor het forum. zie de scrolllijst links, 5e op rij. Dat is een betere plaats voor discussie over een onderwerp als dit dat wel degelijk van belang is.

ma
door mark1970 - Mar 5, 2008 om 10:57
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tip gerritaltena

Ik heb het zoals je aan gegeven heb ook op het forum gezet.
met vriendelijke groeten Mark