rb
door rbaaij Jan 4, 2012 om 05:34
Geldzaken & recht

Chippen bij oa Albert Heijn niet mogelijk

Beste Kassa,

De afgelopen tijd valt het mij op dat ik bijna niet meer kan chippen in winkels zoals Albert Heijn , heb ik wat gemist? ik dacht dat er zoveel geld is uitgegeven aan de reclame voor chippen en nu schijn je alleen nog bij parkeerautomaten je chip te kunnen gebruiken.
De meeste kassamedewerkers vertellen mij dat dit afgeschaft is klopt dat?

Met vriendelijke groet

14944 30 Rapporteer

rapil
door rapil - Jan 4, 2012 om 06:40
433 Antwoorden / 0 Vragen

Als je niet meer kan chippen dan is het bij die bedrijven afgeschaft, wordt nog bevestigd door cassieres, dus waarom nog twijfel?

tdehond
door tdehond - Jan 4, 2012 om 08:13
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Omdat nu vrijwel overal gepind kan worden is chippen uit de mode geraakt.
Als je ergens wel kan chippen dan moet er eerst een keuze gemaakt worden tussen mastercard of chip voordat het bedrag afgeschreven wordt bij de kassa.

Ook bij Kruidvat kan in mijn stad niet gechipt worden.

godefrieda
door godefrieda - Jan 4, 2012 om 09:16
195 Antwoorden / 12 Vragen

Misschien lokaal!

Bij mij kan ik met en gerust hart nog steeds pinnen & chippen, keuzemenu zelfs, bij mijn Ahmed el Haram (AH) na inkopen met de handzelfscan..

godefrieda
door godefrieda - Jan 4, 2012 om 09:20
195 Antwoorden / 12 Vragen

Eigenlijk hoort deze vraagstelling m.i. thuis bij „Discussies”!

Zie ook al een onderwerp bij Discussies hierover van Raapsteel:

Je tekst hier...

godefrieda
door godefrieda - Jan 4, 2012 om 09:22
195 Antwoorden / 12 Vragen

Eigenlijk hoort deze vraagstelling m.i. thuis bij „Discussies”!

Zie ook al een onderwerp bij Discussies hierover van Raapsteel:

http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/pinnen-enof-chippen/?vHash=c749c73j&cHash=9588340b9c8b159345588f21b139848a

godefrieda
door godefrieda - Jan 4, 2012 om 09:24
195 Antwoorden / 12 Vragen

Eigenlijk hoort deze vraagstelling m.i. thuis bij „Discussies”!

Zie ook al een onderwerp bij Discussies hierover van Raapsteel:
De discussie „Pinnen en/of Chippen” van Raapsteel

Cookies
door Cookies - Jan 4, 2012 om 09:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=godefrieda schreef op woensdag 4 jan 2012, 09:24]Eigenlijk hoort deze vraagstelling m.i. thuis bij „Discussies”!

Zie ook al een onderwerp bij Discussies hierover van Raapsteel:
De discussie „Pinnen en/of Chippen” van Raapsteel

Ga je dat bij ieder topic (3x) neer zetten?

Topicstarter heeft een duidelijke vraag, n.l. of het klopt dat chippen is afgeschaft.

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2012 om 10:40
16847 Antwoorden / 108 Vragen

carola.83, ben het met je eens dat het een gewone vraag is; echter er is kennelijk bij godefrieda iets mis gegaan met haar "verzend" opdracht. En dan probeer je het nog eens. Althans, ik denk dat dit zo gegaan is. Nou ja, 3x is scheeptrecht, toch?

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2012 om 10:48
16847 Antwoorden / 108 Vragen

rbaaij, ja, om je vraag te beantwoorden: je hebt dan kennelijk iets gemist. Want het is toch al vrij lang dat dit speelt en nu het "chippen" voor 85% is afgeschaft (15% van de winkeliers krijgen nog enige maanden de tijd om hun apparatuur op orde te krijgen). Wat wel irritant is dat er weer geen uniformiteit is met "dippen" of het nieuwe pinnen. Bij de ene zaak kun je gewoon je kaart erin zetten, pincode, akkoord en klaar. Bij zaak 2 moet je eerst een 1 indrukken en vervolgens dezelfde handelingen verrichten en bij zaak 3 moet je een 2 indrukken alvorens enz. enz. Moet hier dus nu zaken gaan onthouden wie wat voor soort "voorcode" heeft. Hinderlijk.

natuurmens
door natuurmens - Jan 6, 2012 om 10:39
158 Antwoorden / 4 Vragen

Dat klopt veel winkels schaffen het chippen af omdat het administratief goedkoper is, hoewel bij chippen worden de gegevens aan de eind van de dag naar de bank gestuurd. Vraagt het chippen minder administratieve handelingen omdat je kas moet vergelijken met de chip handelingen. Het is nadelig als de pin eruit ligt. Verder zal het chippen bij parkeren meer en meer gebruikt worden en verder niet meer.

le
door leens - Jan 6, 2012 om 11:05
5 Antwoorden / 0 Vragen

bij mijn weten is chippen bij veel bedrijven niet meer mogelijk om dat veel ondernemers er niet achter staan en naartuurlijk geen pin kosten in rekening kunnen bringen ik vind het erg jammer dat deze bedrijven deze service niet meer geven aan hun klanten ik vond het erg gemakkelijk voor bedragen beneden de tien euro ik ga niet pinnen voor mijn dagelijkse krant van 1,50euro pinnen en nu klagens ze als ik met 10euro betaald en geen klein geld heb

ro
door ronsas - Jan 6, 2012 om 12:01
9 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen, stop toch met dat armoedige en tijdrovende gemuts aan die kassa's. Stop contanten in de portemonnee, dan ben je tenminste zelf nog de baas over je geld i.p.v. de bank. Want, bankdeur dicht, computer uit en weg zijn de centjes.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 6, 2012 om 12:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ronsas schreef op vrijdag 6 jan 2012, 12:01]Beste mensen, stop toch met dat armoedige en tijdrovende gemuts aan die kassa's. Stop contanten in de portemonnee, dan ben je tenminste zelf nog de baas over je geld i.p.v. de bank. Want, bankdeur dicht, computer uit en weg zijn de centjes.
@ronsas
Waarom gaat u ook niet gelijk al verdere emakken in deze afschaffen, weer geheel natuurmens worden

robke66
door robke66 - Jan 6, 2012 om 12:34
11 Antwoorden / 6 Vragen

Ik merk dat er best wel veel voorzieningen in ons land worden afgeschaft of veranderd zo ook het chippen.

Voor het nieuwe pinnen is er een reclame campagne geweest maar dat het chippen kwam te vervallen niet !

Begin 2011 kon ik nog op de meeste plekken chippen maar in de loop van 2011 niet meer !

Ik vindt dat winkeliers etc beter kunnen aangeven in hun winkel dat je er ''wel'' of ''niet'' kunt chippen want alleen dan weet je waar je aan toe bent als klant en het ontlast bovendien het personeel van vragen over de chipknip !

Parkeerautomaten daar gebruik ik de chipper nog hoofdzakelijk voor !

an
door annie van es - Jan 6, 2012 om 12:39
53 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=ronsas schreef op vrijdag 6 jan 2012, 12:01]Beste mensen, stop toch met dat armoedige en tijdrovende gemuts aan die kassa's. Stop contanten in de portemonnee, dan ben je tenminste zelf nog de baas over je geld i.p.v. de bank. Want, bankdeur dicht, computer uit en weg zijn de centjes.

Ronsas, je hebt zeker nooit in de rij gestaan als mensen met kleingeld willen betalen, duurt een eeuwigheid, dan gaat het pinnen veel sneller. Ook voor de winkelier is dit veel veiliger, geen geld in de kassa meer voor overvallen. Over je geld blijf je gewoon de baas net als anders. Geld in je portemonnee kun je niet missen, maar met de opmerking "bankdeur dicht, computer uit en weg zijn de centjes" sla je de plank volledig mis. Ben het helemaal met Valerius-2 eens, wordt natuurmens en probeer de ruilhandel weer in te voeren ;-).

tenormin
door tenormin - Jan 6, 2012 om 12:50
16847 Antwoorden / 108 Vragen

an62, die ruilhandel heette: bartering. Mijn zoon van net 20 (30 jaar geleden) probeerde zoiets op te bouwen. Een hele groep mensen bij elkaar, ieder zijn eigen vak. De een ging dan "gratis" metselen terwijl de ander ging timmeren, dus alles met gesloten beurzen. De bedoeling was natuurlijk dat er ook grotere bedrijven zouden aansluiten (zoals kruideniers en noem maar op). Dat het is mislukt was op voorhand al te voorspellen (kwam overgewaaid uit Amerika) maar toch: bij het denken van allerlei werk (hij wilde géén baas hebben) zit hij toch aan alle comfortabele manieren van internet verkoop geld te verdienen, ja, met allerlei mogenlijkheden van betaling voor de klant, maar geen chip. Mijn slager b.v. bedelt bijna om te pinnen (of dippen); na de zoveelste overval wil hij het liefst geen cent los geld, maar dat kan natuurlijk ook niet.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 6, 2012 om 14:36
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe zit het in Rotterdam?
Alle parkeermeters werkte met Chip en ik kon niet betalen, net als vele buitenlanders en moesten kaarten kopen bij een winkel die maandag ochtend gesloten was...
Of de Chipknip actieveren, maar hoe doe je dat???
De boete voor parkeren is geseponeerd omdat ze een systeem hadden dat voor vele Nederlanders niet gebruikt werd.
Ik ben zelf geen Nederlander en kan alleen Pin of Dip doen.
Dus in Rotterdam waar contant of pin niet kan mag ik gratis parkeren.

De uitspraak was dat het zoeken naar en kopen van een kaart voor te parkeren dient te gebeuren zonder kaart dus tijdens het kopen was een boete reeds mogelijk.
Omdat elke andere vorm ontbrak ben ik dus daarom 2x vrijgesproken van de boete wegens het niet kunnen betalen.

Ik weet wel dat ik ooit bij AH een probleem had omdat ik niet wist wat ik moest drukken.
Ik wist niet eens dat je met 1 gleuf 2 systemen kon gebruiken.
Goed dat deze onzin die nergens anders gebruikt word zal verdwijnen.

besseldekker
door besseldekker - Jan 6, 2012 om 14:47
123 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de website van chipknip wordt het instrument vooral gebruikt bij "parkeren, vending en catering". Daaruit volgt dan dat het betalen met de chipknip niet is afgeschaft; wel valt er moeiteloos uit af te leiden dat het gebruik in supermarkten en andere winkelstraatwinkels gering is; anders waren die sectoren zeker ook wel genoemd.
"Is afgeschaft" zal dus ongetwijfeld betekenen: "is bij ons afgeschaft". (Dit is nu eens een goed voorbeeld van het verhullend gebruik van de lijdende vorm in het Nederlands: waarom niet "hebben WIJ afgeschaft"?)
De discussie over alternatieve betaalwijzen lijkt mij hier nogal irrelevant. Ieder zijn mening: of je met stuivers, via ruil, met je pinpas of met je creditcard afrekent, en of het dan de krant betreft, een dienst, of een nieuwe auto, dat moet ieder voor zich weten, lijkt mij, zolang het wettige en aanvaarde betaalmiddelen betreft. Dat was de discussie immers niet?

godefrieda
door godefrieda - Jan 6, 2012 om 15:29
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 4 jan 2012, 09:36][quote=godefrieda schreef op woensdag 4 jan 2012, 09:24]Eigenlijk hoort deze vraagstelling m.i. thuis bij „Discussies”!

Zie ook al een onderwerp bij Discussies hierover van Raapsteel:
De discussie „Pinnen en/of Chippen” van Raapsteel

Ga je dat bij ieder topic (3x) neer zetten?

Topicstarter heeft een duidelijke vraag, n.l. of het klopt dat chippen is afgeschaft.

Het was driemaal scheepsrecht!

Nog geen goede ervaring met een link leggen, vandaar driemaal.

Ts heeft het niet over welk filiaal AH het gaat. Het kan lokaal zo zijn en ts heeft het m.i. in zijn algemeenheid gesteld.

br
door brunoennicky - Jan 6, 2012 om 17:29
39 Antwoorden / 17 Vragen

hallo rbaay
nou hier in mijn woonplaats kan je ook al een tijdje niet meer shippen of er mee betalen,je word zelf gek er op aan gekeken als je zeg van kan ik niet betalen meer met de ship..dat geld voor oa albertheyn deen super,ga zo maar door..

mvg brunoennicky

ho
door hopla200 - Jan 6, 2012 om 21:59
7 Antwoorden / 2 Vragen

Het chippen heeft geen toegevoegde waarde bij de invoering van het dippen je maakt tenslotte gebruik van dezelfde chip op je bankpas. Om het bij de kassa's de keuze weg te nemen is het voor iedereen duidelijk. De chipknip werd ondanks de miljoenen investering in reclame nooit omarmt door een groot publiek het werd/word bij de parkeer automaat gebruikt en maar zelden in de supermarkt.
Ik heb zelf inzicht in de kassatransacties voor het invoeren van het dippen hadden we op 21.000 transacties per week werd er maar 5 maal gechipt op dat moment werd er al 55% met pin betaald. Nu is dat met het invoeren van het dippen gestegen naar 74%. Er word dan ook in mijn supermarkt nagedacht om de winkel helemaal te laten draaien zonder contant geld. Er zijn onderhandelingen gaande met de banken over wat te doen bij een pinstoring.
M.A.W. wie moet er garant staan voor de transactie als de klant tijdens een storing wel kan pinnen maar geen saldo heeft. Maar dat is weer een andere discussie.

al
door alvdale - Jan 7, 2012 om 15:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=rbaaij schreef op woensdag 4 jan 2012, 05:34]
Beste Kassa,

De afgelopen tijd valt het mij op dat ik bijna niet meer kan chippen in winkels zoals Albert Heijn , heb ik wat gemist? ik dacht dat er zoveel geld is uitgegeven aan de reclame voor chippen en nu schijn je alleen nog bij parkeerautomaten je chip te kunnen gebruiken.
De meeste kassamedewerkers vertellen mij dat dit afgeschaft is klopt dat?

Met vriendelijke groet

alvdale. Ik vind het jammer dat men het chippen heeft afgeschaft.Het is een veel snellere manier voor afrekenen.Ook is het jammer dat saldo lezers niet meer zijn te krijgen.De banken hebben dat ook al afgeschaft. Het voordeel van chippen en het bezit van een saldolezer geeft je direct de mogelijkheid om te zien waar en wanneer je een uitgave gedaan hebt.Dat is vooral handig als de winkelier geen bon geeft.Betalen met met de pinpas is beslist trager en jen moet wel een bon vragen. Met de nieuwe pin methode is het gebruik van pinpas alleen maar langzamer geworden.Mijn ervaring is dat er nog winkeliers zijn die geen pin betaling kunnen hanteren.Daar blijft cash alleen mogelijk.

rj
door rjw - Jan 7, 2012 om 15:22
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Is het ooit mogelijk geweest om te Chippen bij AH? Ik heb alleen maar AH's gezien waar je kon PINnen en verder niets.

tenormin
door tenormin - Jan 7, 2012 om 15:50
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Heb ook nooit kunnen chippen in een Albert Heijn. En parkeren is nu ook gemakkelijker gemaakt door je nummer te sms-sen en plek waar je staat. Maar ik neem aan dat dit nog bij lange na niet overal in gebruik is.

rj
door rjw - Jan 7, 2012 om 17:12
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 7 jan 2012, 15:50]Heb ook nooit kunnen chippen in een Albert Heijn. En parkeren is nu ook gemakkelijker gemaakt door je nummer te sms-sen en plek waar je staat. Maar ik neem aan dat dit nog bij lange na niet overal in gebruik is.

Dat betalen via SMS is handig mits je het prive is. Zakelijk is het een stuk lastiger. Niet iedereen mag met zijn zakelijke telefoon betaalde SMS diensten gebruiken, en bovendien krijg je geen bonnetje om te declareren. Dan zijn de "ouderwetse" parkeerbonnetjes handiger (als je je geld terug wilt krijgen tenminste).

tenormin
door tenormin - Jan 7, 2012 om 17:37
16847 Antwoorden / 108 Vragen

haha, rjw, denk je dat ik mijn parkeerbonnen bij de A.O.W. zou mogen declareren? Wat dat maar waar. Nee hoor, ik ben zo privé als de p***. Maar handig is het wel, en duur, vooral A'dam en Den Haag. Maar ja, dat is alles.

be
door berleentje - Jan 7, 2012 om 18:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Lennybird, inderdaad jammer dat het in veel winkels niet(meer) mogelijk is om te chippen. Ik had altijd een bedrag van ongeveer € 40 op mijn chipper staan. Het gaat snel bij de kassa, want je hoeft geen pincode in te toetsen en hoeft geen wisselgeld te ontvangen. Nu betaal ik gewoon contant en dat duurt langer dan het chippen, jammer maar blijkbaar werd en te weinig gebruik van gemaakt!!

woppie
door woppie - Jan 9, 2012 om 15:15
17 Antwoorden / 0 Vragen

Het chippen is geen succes geworden omdat ING een andere standaard heeft als de rest van de banken (Chipper versus Chipknip). Dit betekent dat een winkelier voor chippen twee protocollen op de betaalautomaat moet hebben. Net zo zot als dat je voor iedere bank een ander Pin-methode zou hebben.

ww
door www3 - May 19, 2012 om 15:11
11 Antwoorden / 0 Vragen

Als je nergens meer kan chippen behalve bij parkeerautomaten,hoe krijg ik dan mijn (forse) chipsaldo terug?

edrick3
door edrick3 - May 19, 2012 om 15:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo www3,

Je had beter zelf even een vraag kunnen stellen ipv in een ander topic 'in te breken'.

Wat betreft je vraag:

Kan ik het saldo op mijn Chipknip terugstorten op mijn bankrekening?

Ja. Bij ieder oplaadpunt kunt u het saldo van uw Chipknip terugstorten op uw rekening.
Steek uw pas in het oplaadpunt, wacht even, en kies optie 1 “terugstorten”. Het saldo op uw Chipknip wordt automatisch overgeboekt van uw Chipknip naar uw bankrekening.

Afhankelijk van de bank zal uw geld maximaal 2 werkdagen later op uw rekening staan.