j.
door j.lameriks Jul 6, 2017 om 11:52
Geldzaken & recht

Contactloos afschrijven zonder toestemming

Vandaag is in de Parkeergarage onder Mediamarkt in Arnhem mijn parkeergeld tot mijn stomme verbazing contactloos afgeschreven door de parkeerautomaat. Op mijn Rabo-pinpas is die mogelijkheid NIET aanwezig. Contactloos betalen staat uitgevinkt. Ik heb de Rabobank in Arnhem hierover gebeld. Zij hebben ook geconstateerd dat contactloos betalen met mijn pas eigenlijk niet mogelijk is. Ze zeggen hiertegen niets te kunnen doen omdat de betaalautomaat in de parkeergarage niet van hen is. Hoe kan dat? De Rabobank had die overschrijving toch moeten afbreken, blokkeren? De Rabobank moet mijn geld toch beschermen tegen illegale (niet legitieme)  afschrijvingen? J. Lameriks

11636 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Jul 6, 2017 om 11:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Lijkt mij dat het probleem en de verantwoordelijkheid hiervoor niet bij MM ligt, maar bij de Rabo bank. Blijkbaar werkt de blokkade niet of niet goed.

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2017 om 11:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U had niet geparkeerd en wilde ook niet betalen? Laat het geld terugstorten. Uiteraard is de betaalautomaat in de parkeergarage niet van die bank.

Vraag een nieuwe pas.

edrick3
door edrick3 Jul 6, 2017 om 12:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TS schrijft dat z'n parkeergeld contactloos is afgeschreven.

Cookies
door Cookies Jul 6, 2017 om 12:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

TS spreekt ten onrechte van illegaal. Natuurlijk heeft hij daar geparkeerd. En een nieuwe pas? Nergens voor nodig.

tijger1
door tijger1 Jul 6, 2017 om 12:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het dan niet uit te zetten is om de een of andere reden, dan maar een nieuwe pas. Inderdaad, maar die afschrijving is dus niet illegaal.

edrick3
door edrick3 - Jul 6, 2017 om 12:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen
2

Dat kan/mag natuurlijk niet!
Zou nog maar eens bij je Rabobank langs gaan. Die maken zich er nu wel heel gemakkelijk van af.
Blijkbaar is je pas niet (meer) in orde.
Zij hebben ook geconstateerd dat contactloos betalen met mijn pas eigenlijk niet mogelijk is.
Hoe? Gezien dat het uitgevinkt staat?

Cookies
door Cookies - Jul 6, 2017 om 12:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Heb je trouwens vandaag nog even gecheckt of contactloos betalen inderdaad nog steeds uit staat?

jo
door jorisw - Jul 6, 2017 om 12:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen
4

Gaat het om echt contactloos betalen (waarbij je zelf de pas tegen de scanner aan houdt) of pinloos betalen, waarbij je de pas in de gleuf stop maar geen PIN code hoeft in te voeren?

wi
door wilhelmina59 - Jul 7, 2017 om 13:33
552 Antwoorden / 0 Vragen
0

Al in uw gegevens van u als rekeninghouder al gekeken hoe de instelling zijn??
Ik bankier bij een andere bank en moest dit toch echt in de instellingen zelf uit zetten

marijke77
door marijke77 - Jul 7, 2017 om 13:55
162 Antwoorden / 3 Vragen
1

bij een parkeer automaat is het niet contactloos betalen, maar heb je geen pincode nodig, je stopt de kaart in de automaat. Het is wel zonder pincode. deze functie wordt niet uitgeschakeld als je contactloos betalen hebt uitgeschakeld. zo is het tenminste bij de ING.

rf
door rfrijhoff Jul 15, 2017 om 12:36
41 Antwoorden / Vragen

Klopt,  zo betaal je ook de tol op franse tolweg.

panter22
door panter22 - Jul 7, 2017 om 14:01
6599 Antwoorden / Vragen
0

Betalen zonder pincode kan al een paar jaar.
http://www.betalenzonderpincode.nl/

Hoe werkt betalen zonder pincode?

U gaat naar de betaalautomaat, stopt uw betaalpas erin en kiest de tijd die u denkt te gaan parkeren. In het display op de automaat verschijnt het bedrag dat u moet betalen. Het enige wat u dan nog hoeft te doen is op OK te drukken en de betaling is een feit.
U heeft een limietbedrag van € 50,00 per transactie, mits u voldoende saldo op uw rekening heeft staan.
Het is belangrijk om te weten dat de betaalautomaten alle bankpassen accepteren.

de
door dejeeper - Jul 7, 2017 om 15:37
54 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Lameriks,

Wat mij nu niet duidelijk is of u nu wel of niet geparkeerd heeft? En als u dus wel geparkeerd heeft dan moet u betalen en dat kan zonder pincode. Dus de vraag is inderdaad heeft u op ok moeten drukken of niet. Bij volledig contact loos betalen haalt u de bankkaart langs de scanner en bij pinloos betalen dient u OK in te drukken.

Vr.gr.

Cor

We
door Webcare Rabobank - Jul 11, 2017 om 11:22
16 Antwoorden / Vragen
1

Hallo J. Lameriks,

Goed dat je dit aangeeft. Ik kan me goed voorstellen dat er nog onduidelijkheid is. Er is namelijk een verschil tussen contactloos betalen en betalen zonder pincode bij parkeren en tolwegen. Het gaat hier dan ook om de laatste variant. Hierbij betaal je door de bankpas aan te bieden in de automaat en kan je de betaling accoderen zonder een pincode in te voeren. Als contactloos betalen uitgeschakeld is, kan je nog steeds betalen zonder pincode bij parkeren. Mocht je dit uit willen schakelen dan kan je telefonisch contact opnemen met jouw lokale Rabobank.

Heb je verder nog vragen, dan lees ik het graag.


Met vriendelijke groet,

Tom
webcare Rabobank

hutch
door hutch Jul 11, 2017 om 11:36
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Beste Webcare,

Kunt u aangeven waarom de klant met u contact dient op te nemen? Waarom is dit niet standaard uitgeschakeld en dient men dit zelf (!), naar wens, in te schakelen? En niet andersom.

hutch
door hutch Jul 15, 2017 om 12:43
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Nog steeds geen antwoord. Ik vermoed dat Tom (en het 'webcareteam') van de Rabobank met vakantie is.......... Of ze willen niet meer antwoorden.

hansje klein
door hansje klein - Jul 11, 2017 om 11:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

De verantwoordelijkheid ligt hier vòl bij de bank. Uitgezet is uitgezet en dat is ook nog te zien/bewijzen zelfs. Ga naar een filiaal en laat alles 'entgültig' uitzetten.

De TS zal toch wel weten of hij daar geparkeerd heeft? Anders is dit een leugen op deze topic!

Cookies
door Cookies Jul 15, 2017 om 12:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hij heeft daar geparkeerd. En het is dit topic, niet deze.

ma
door marnix1 Jul 15, 2017 om 13:09
256 Antwoorden / 22 Vragen

mag allebei.

hansje klein
door hansje klein Jul 15, 2017 om 14:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... dat of het Carola.83 ... mag allebei?

Cookies
door Cookies Jul 15, 2017 om 14:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Natuurlijk mag het allebei, maar 'deze' is dan wel fout. Foud mag ik ook zo schrijven, maar dat is dan wel fout.

jo
door jorisw Jul 15, 2017 om 15:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De verantwoordelijkheid ligt niet bij de bank want er is niet contactloos betaald, maar betaald zonder PIN code. En als TS contactloos betalen heeft uitgezet waarom zou hij dan de kaart tegen de NFC scanner hebben gehouden? Dat komt toch niet in je op als je bewust contactloos betalen hebt uitgezet.

Maar goed: consument is zielig en kunnen niet zelf nadenken, en bedrijven zijn per definitie fout op dit soort fora.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer