MF
door MF73 Oct 8, 2024 om 18:11
Geldzaken & recht
Contextlogic bv hodn wish

Ik heb een eerste sommatie ontvangen van een gerechtsdeurwaarder van een bedrijf wat ik niet ken. Ik heb daar ook nooit iets besteld, nog ontvangen of een factuur van gezien.

waar dit vandaan komt is me niet duidelijk, maar heb nu wel een aanmaning met extra kosten ed.

wat moet ik doen?

281 7 Rapporteer
Mabelle
door Mabelle - Oct 8, 2024 om 18:17
614 Antwoorden / 1 Vragen

Nooit wat bij Wish https://www.wish.com/nl besteld? Ook de Wish app niet op de smartphone in gebruik? Geen pubers in huis die daar wat besteld kunnen hebben met de optie 'achteraf betalen'?

marita5
door marita5 - Oct 8, 2024 om 18:19
11658 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mf73 ,

wat moet ik doen?

Contact opnemen met de gerechtsdeurwaarder , klik op de rode regel .

https://www.slagmangdw.nl/brief-ontvangen/

Tel nr : 0511 820 239
Telefonisch bereikbaar ma tm / vrij van 10.00 uur tot 12.00 uur en 14.00 uur tot 16.00 uur .

mahadma
door mahadma - Oct 8, 2024 om 18:20
11727 Antwoorden / 52 Vragen

Is een usa bedrijf op online platform basis , wish is een Chinees verkoop kanaal, met een app.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 8, 2024 om 18:26
1870 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte MF73,

Ik raad u aan om een aangetekende brief naar deze gerechtsdeurwaarder te sturen met de vraag om bewijzen van de bestelling.

Maak een kopie voor uzelf.

Mabelle
door Mabelle Oct 8, 2024 om 18:44
614 Antwoorden / 1 Vragen

Nog eens 15 euro over de balk smijten? Telefoontje of via hun site werkt prima!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 8, 2024 om 18:49
1870 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Mabelle,

Gerechtsdeurwaarders neem ik serieus.

Misschien is de brief wel nep?

Daarom vind ik een aangetekende passender in deze kwestie.

Mabelle
door Mabelle Oct 8, 2024 om 18:54
614 Antwoorden / 1 Vragen

De brief is niet nep. De gegevens van de deurwaarder die op die brief staan, kloppen ook. Daarom gewoon even bellen voor uitleg.

ju
door juliomariner Oct 8, 2024 om 19:46
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Totaal onzinnig om een aangetekende brief te versturen. Dat kan wel als je weet wat de vordering inhoud en deze verwerpt.
TS wil gewoon informatie wat de vordering inhoud en dan kan prima per telefoon of desnoods per mail.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 8, 2024 om 23:02
1870 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Juliomariner,

Misschien gaat het zo bij u in Duitsland , maar als je in Nederland een brief krijgt van een gerechtsdeurwaarder, dan is er serieus iets aan de hand zoals een uitspraak van een rechter.

Het is dan tijd voor serieuze actie: ik zou dat doen met een aangetekende brief sturen naar de "tegenpartij": deze methode heeft mij al diverse keren uit de brand geholpen.....

Topantwoord

Re
door Reinier182 - Oct 8, 2024 om 18:39
238 Antwoorden / Vragen

Gewoon even bellen naar de gerechtsdeurwaarder en even vragen waar het precies om gaat en waar de rekening van is. Er zal haarfijn verteld worden waar het om gaat en kunt u controleren of de rekening klopt of niet. Dat kunt u dan gelijk laten weten. Ik heb het een paar keer met tanken zonder te betalen gehad. Mijn kentekenplaten gestolen en kreeg een paar deurwaarders achter mij aan. Allemaal netjes gebeld en uitgelegd.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 8, 2024 om 18:41
7368 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt schriftelijk om uitleg vragen omdat u zich in deze zaak niet herkent.

https://www.slagmangdw.nl/contact/

Mabelle
door Mabelle - Oct 8, 2024 om 19:05
614 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou in dit geval bellen, want dan kunnen ze je meteen antwoord geven op je vraag waar deze sommatie betrekking op heeft. Zie antwoord van @Marita voor het telefoonnummer. Morgen is het kantoor gesloten staat op hun website.

In verband met werkzaamheden aan het stroomnetwerk door Liander is ons kantoor op 9 oktober 2024 de gehele dag niet bereikbaar.