el-zorro
door el-zorro Apr 24, 2024 om 21:38
Geldzaken & recht

Coulance regeling

Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.

Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem

Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bij hij of zij schade oploopt
Of voor de kosten moet opdraaien van een bedrijf
Zoals belastingdienst toeslagen affaire

Woeker polissen  Leeuwen & partners
Als ze iemand toch te gemoed willen komen
Dan beroepen ze zicht op hun coulance regeling
Dat is pure onzin

Als een burgerschade maakt kan hij zich ook niet beroepen op een coulance

We hebben in nederland rechtsnormen Die in de wet zijn opgenomen deze zijn niet gisterengemaakt

Die bestonden al voor we geboren waren Zie onder rechtsnormen

De mens maakt deel van een gemeenschap een samenleving de samenleving zoals wij die
kennen garandeert haar leden zeker vrijheden en de bescherming daarvan maar legt hen ook
beperkingen op om dat we in een gemeenschap met elkaar om gaan hebben we nu eenmaal
rekening met elkaar te houden daartoe ontwikkelt een samenleving rechtsregels ook wel recht
normen genoemd deze regels bepalen de verhoudingen tussen mensen onderling maar ook tussen
hen en de overheid en tussen overheidsorganen onderling legt overdeed iemand een rechtsnorm dan
kan dat verschillende soorten gevolgen hebben

Rechtsnormen zijn leefregels die door de overheid in het leven zijn geroepen om
de belangen van mensen in een samenleving veilig te stellen de overheid kan hierbij
dwang uitoefenen door bijvoorbeeld te bepalen dat er bij overtreding gestraft wort zal worden de
schade word vergoed of hersteld of door dat de een overeenkomst wordt nageleeft
dit afdwingbare recht is vastgelegd in voor een ieder van de samenleving gelegde voorschriften
Zoals wettenen veroordeling

sociale grond rechten
Sociale grond rechten zijn rechten die de overheid verplichten om zoveel mogelijk op te komen voor
de burgers ze zijn erop gericht dat de burger zich kan handhaven in de maatschappij voorbeelden zijn
Zorgen voor genoeg werk zorg dat het leefmilieu word beschermd en verbeterd, zorgen voor het recht op
Recht op vrije keuze van een baan, het recht op rechtsbijstand en dergelijke

In praktijk worden de burgers niet goed beschermd zoals in de rechtsnormen is vastlegt de coulance regeling waar bedrijven zich op beroepen moeten ze afschaffen de overheid die de

Rechtsnormen in de wet heeft vast gelegd

Houd zich ook niet aan zijn eigen regels

Als een burger letterlijk hetzelfde zou doen als bedrijven die willens en wetens

Iets doen wat niet mag krijgen we gelijk een boete of gevangenisstraf of taakstraf strafblad Maar als bedrijven lichte of grove overtredingen maken door

 Stelen van mensen om winst te maken overtraden ze artikel 310   diefstal   en artikel 157 als je willens en wetens iets doet wat niet mag en artikel 47 lid 2 van wetboek misleiding is strafbaar en ze doen een belofte die ze niet na komen

Als een van deze overtredingen zijn begaan door een bedrijf overdeden ze ook standaard die andere ook erbij

Een burger krijgt altijd een boete en een gevangenisstraf of een taakstraf

Terwijl mensen in dat bedrijf niet de gevangenis in hoeven en een strafblad krijgen   zij mogen meestal makkelijk overal mee weg komen met een waarschuwing

Omdat ze door de overheid te veel worden bescherm Het wordt hoog tijd dat rechtsnomen vaker ter sprake komen en de overheid (politiek) hierop wordt aangesproken als in de studio vragen worden gesteld    en niet steeds expres verkeerde vragen worden gesteld waardoor we nooit het juiste antwoord te horen krijgen

Juristen die in de studio ook regelmatig zitten

Moeten zich meer bezighouden met onderwerp rechtsnormen Dat is hun werk en zich meer verdiepen hierin

685 10 Rapporteer

ju
door juliomariner - Apr 24, 2024 om 21:50
1329 Antwoorden / 2 Vragen

En uw vraag is?
Ik kan het tenminste niet uit uw woorden diarree halen.
Bullshit: [Engels voor stierenpoep] in figuurlijke zin wordt meestal onzin bedoelt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 24, 2024 om 21:59
16868 Antwoorden / 202 Vragen

Aangezien het EL-ZORRO is is Horseshit beter op zijn plaats lijkt mij. ;-))

JMA2
door JMA2 Apr 25, 2024 om 00:10
117 Antwoorden / 2 Vragen

Edit

Be
door Bewaklu - Apr 24, 2024 om 21:53
132 Antwoorden / 1 Vragen

Gerapporteerd. Wartaal, kul, lariekoek ende onzin.

ju
door juliomariner Apr 24, 2024 om 21:59
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Had het ook al gerapporteerd als bullshit

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 24, 2024 om 22:02
16868 Antwoorden / 202 Vragen

Horseshit, Zorro zat vaak te paard (en betekent hetzelfde https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/horseshit)

Ozymandias
door Ozymandias Apr 25, 2024 om 10:36
169 Antwoorden / Vragen

Zorro is Spaans dus dan is het eigenlijk mierda de caballo.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 24, 2024 om 21:57
2071 Antwoorden / Vragen

Het is weer wappie-tijd, met deze week ....

sira
door sira - Apr 24, 2024 om 22:02
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb geen moeite genomen uw schreewerige verhaal te lezen. Derhalve heb ik dan ook geen antwoord op uw vraag (mits u een vraag had).

ju
door juliomariner Apr 24, 2024 om 22:07
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Wappies stellen nooit vragen want ze geloven alleen in hun eigen waarheid. Door vragen te stellen zouden ze dus hun eigen waarheid in twijfel trekken.

sira
door sira Apr 24, 2024 om 22:29
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Inderdaad.
Ik word doodziek van al die wappies, milieugroeperingen, gendergedoe en wat al nog meer voor gekkigheid. Het lijkt wel of de normale mens abnormaal moet worden gevonden.
Daar moet snel paal en perk aan gesteld worden, anders wordt hier straks alles bepaald door Greta Thunberg-types.

Ik heb de opening van het holocaust museum in Amsterdam op tv gezien en ik schaamde mij kapot voor het volk dat daar stond te schreeuwen. Ik heb dat publiek eens goed bekeken, maar er zaten er velen tussen die hun eigen wetten hebben.

Laat nou de stortvloed maar komen, maar ik blijf zeggen wat ik wil zeggen.

ju
door juliomariner Apr 25, 2024 om 06:33
1329 Antwoorden / 2 Vragen

U hebt helemaal gelijk.

Thijs12
door Thijs12 - Apr 24, 2024 om 23:48
545 Antwoorden / Vragen

De laatste uitzending van dit jaar is op 31 december. Dus wacht maar af.

JMA2
door JMA2 - Apr 25, 2024 om 00:12
117 Antwoorden / 2 Vragen

Distributieriem van aluminiumfolie?<br />Verder wordt precies duidelijk gemaakt door uzelf waarom Nederland zo aan het afglijden is. Lees uw verhaal nog maar eens na. Verhaal is een groot woord want het is ctrl C en ctrl V werk.

sw
door swat1500 - Apr 25, 2024 om 00:25
3791 Antwoorden / 0 Vragen

kennelijk meent u dat er een wettelijke coulance regeling bestaat die is er niet. Coulance kan niet rechterlijk afgedwongen worden. Je krijgt het of niet. Geen coulance dan je recht bij de rechter halen.

ju
door juliomariner - Apr 25, 2024 om 11:05
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ik snap niet dat de redactie dit kul topic nog steeds niet heeft verwijderd.

Redacteur
door Redacteur - Apr 25, 2024 om 11:50
1055 Antwoorden / 62 Vragen

We sluiten dit topic. Het forum is specifiek voor consumentenvragen bedoeld, bij voorkeur bondig en leesbaar geformuleerd. Houd hier s.v.p. rekening mee bij het starten van een nieuwe vraag.

De redactie