ro
door ronald1992 Oct 25, 2011 om 21:13
Geldzaken & recht

De griffie van de rechtbank

Hallo allemaal,

Kort geleden ben ik helaas opgelicht en is mijn product in beslag genomen. Gelukkig sta ik sterk en ik heb al het bewijs materiaal overhandigd tijdens de aangifte.

Ik heb een brief binnen gekregen dat ik een belanghebbende schriftelijk beklag kan doen over de inbeslagneming bij de griffie van de rechtbank.

Allemaal leuk een aardig maar wat is het adres hiervan? Ik heb de brief inmiddels al in elkaar gezet maar zonder adres kan ik nergens komen, en bij het bewijs van de in beslag name zie ik geen adres van een rechtbank

2084 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 25, 2011 om 21:23
16933 Antwoorden / 108 Vragen

ronald1992, iets meer informatie zou m.i. helpen. U heeft een brief gekregen van een belanghebbende. Rest van zin begrijp ik niet helemaal maar in die brief moet toch een adres staan. U bent opgelicht en mijn product is in beslag genomen. Iets meer info dus waar het over gaat, misschien kan iemand u dan een antwoord geven?

vladja
door vladja - Oct 25, 2011 om 21:28
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Bel de politie waar je aangifte gedaan hebt en vraag naar welke rechtbank de zaak naar toe gestuurd is.

Vladja

ro
door ronald1992 - Oct 25, 2011 om 21:33
7 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben opgelicht bij een aankoop van een navigatiesysteem op marktplaats.nl. Ik had afgesproken met deze oplichter en ik vertrouwde zijn verhaal volledig. Hij deed de navigatiesysteem weg omdat hij van zijn bedrijf een andere had gekregen en deze overbodig was geworden. Daarbij heb ik hem duidelijk gevraagd of hij niet gestolen was want dan kan ik de tomtom niet updaten. Maar met volle overtuiging zij hij dat, dat niet het geval was.

Ik helemaal blij met me aankoop tot 2 weken later de Amsterdamse politie voor me deur stond ( ik zelf woon in leiden)

Ik had deze dag een halve hart verzakking omdat ik nog nooit zo iets heb mee gemaakt. Dus zij ondervroegen mij en ik vertelde ze de waarheid met al het bewijs materiaal die ik had.
Daarna lieten ze een paar foto's zien van daders, en de oplichter zat er tussen die ik vol overtuiging aan had gewezen. Ze geloofde me maar de navigatie werd in beslag genomen.
1 week later kreeg ik een bewijs van hun met handtekening dat de navigatiesysteem in beslag is genomen. En onderaan stond dat ik een belanghebbende schriftelijke brief kan maken en opsturen naar de griffie van de rechtbank. Inmiddels heb ik ook een uitgebreide aangifte gedaan. De politie die voor me deur stond heeft me daarbij geholpen ( ze hebben me uitgebreid geholpen)

En ja nu wil ik zo een brief maken en opsturen zodat ik de tomtom terug kan krijgen en ik geen maanden kan wachten omdat ik slecht ter been ben en de navigatie mij de weg wijst wanneer ik auto rij.

birdies
door birdies - Oct 25, 2011 om 22:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........zodat ik de tomtom terug kan krijgen........... Voorzover ik weet, krijg je gestolen goederen echt niet terug.

sw
door swat1500 - Oct 27, 2011 om 00:55
3855 Antwoorden / 0 Vragen

Als de Tom Tom is gestolen en vervolgens is verkocht aan Ronald1992 dan is hij inderdaad geen eigenaar geworden van de TomTom. De bestolene is dan eigenaar gebleven van de TomTom en zal bij teruggave door justitie de meeste rechten hebben.
Ronald1992 kan zijn geld terugvorderen bij de verkoper die had hem immers moeten vertellen dat de TomTom gestolen was.

Een en ander kan anders liggen als de TomTom was verduisterd en vervolgens verkocht aan Ronald1992.

godefrieda
door godefrieda - Oct 27, 2011 om 02:06
195 Antwoorden / 12 Vragen

In het arrondissement van de rechtbank, zie www.rechtspraak.nl, daar kunt u het adres vinden.

Voorbeeld u woont in Spijkenisse, dan is het de rechtbank Rotterdam.

rj
door rjw - Oct 27, 2011 om 09:07
3368 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=ronald1992 schreef op dinsdag 25 okt 2011, 21:33]Daarbij heb ik hem duidelijk gevraagd of hij niet gestolen was want dan kan ik de tomtom niet updaten.

Ik hoop dat dit niet de enige reden is waarom u geen gestolen waar wilt kopen....

vladja
door vladja - Oct 27, 2011 om 10:40
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=godefrieda schreef op donderdag 27 okt 2011, 02:06]In het arrondissement van de rechtbank, zie www.rechtspraak.nl, daar kunt u het adres vinden.

Voorbeeld u woont in Spijkenisse, dan is het de rechtbank Rotterdam.

Dat is als je zelf een zaak aanbrengt ter vervolging. Maar als er een landelijk fraude onderzoek loopt, helpt dat geen bal.

Vladja

ro
door ronald1992 - Oct 27, 2011 om 21:16
7 Antwoorden / 6 Vragen

Maar dit voorval heeft mij werkelijk getraumatiseerd. Ik word sinds kort in de nacht schrikkend wakker en dan begin ik allerlei waan ideeën te krijgen van mijn leven is niks meer waard omdat ik een straf blad krijg en ik zit werkelijk dag in dag uit aan dit voorval terug te denken. Ik ben slecht ter been ( versleten heupen op jonge leeftijd) en normaal was de auto mijn vrijheid waar ik overal mee naar toe kon rijden met de tomtom die me de weg wees,
dat zo iemand een mens zo iets kan aandoen vind ik echt walgelijk, het heeft veel impact bij me gehad