yv
door yvette9 Mar 18, 2005 om 13:42
Geldzaken & recht

Deurwaarderskosten

Ik heb een vordering gekregen. Het betreft een vordering te veel betaalde WW van Cadans van juli 2002. Ik heb deze vordering, noch de beschikking van Cadans, noch de jaaropgave van Cadans van 2002 ooit ontvangen. Het lijkt me een terechte vordering, daar ik op 1 juli 2002 weer ben gaan werken. Per 1 augustus 2002 ben ik (tevens verwerkt in het bevolkingsregister) verhuisd. Begin 2003 heb ik een aantal keren met Cadans gebeld en gemaild, om mijn jaaropgave te kunnen ontvangen. Ik heb tevens mijn nieuwe adres nogmaals doorgegeven. Mijn nieuwe adres was ook bekend bij de St. Vrouwenopvang Utrecht, mijn werkgever op het moment van WW. De brief inzake de terugvordering, d..d. 31 juli 2003, is naar mijn oude huisadres gestuurd, een jaar nadat ik verhuisd was. Deze heb ik nooit ontvangen. Inmiddels heb ik het te veel ontvangen bedrag betaald, maar niet de extra kosten. Ik heb ook een bewijs van inschrijving in de gemeente Hilversum verstrekt per 17 juli 2003. De deurwaarder had mij dit gevraagd om bezwaar te kunnen maken tegen de extra kosten. Nu krijg ik weer een brief dat ik de extra kosten binnen 5 dagen moet betalen!!

Hoe kom ik hier uit?

745 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 18, 2005 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

het gaat om de NDA, nederlandse deurwaardersassociatie, in opdracht van cadans

ik heb net gehoord dat cadans weigert te erkennen dat ik kan aantonen dat ik daar al 13 maanden niet meer woonde en dus de briven niet gehad heb.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2005 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent op 1 augustus 2002 verhuisd. De brief van Cadans waarin het
teveel uitgekeerde terugvordert, is van 31 juli 2003 en dus enige dagen
daarna bezorgd op het oude adres.

Heeft u een kopie van die brief, of anders ergens anders zwart op wit deze datum staan?

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 18, 2005 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat uw inschrijving op uw nieuwe adres omstreeks 1 augustus 2002 is geweest bij het bevolkingsregister?

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 18, 2005 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Yvette,

Als beide aannames juist zijn, dan hebben ze geen poot om op te staan.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 19, 2005 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst even een vraag. Is het een incassobureau, een deurwaarder of een
gerechtsdeurwaarder. Dat maakt verschil in het antwoord dat ik u wil
geven.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 19, 2005 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja

bedankt voor je advies. ik ben op 17 juli 2002 ingeschreven op mijn nieuwe adres (heb ik bewijs van, gemeente inschrijving). Op 31 juli 2003, meer dan een jaar later, is naar mijn oude adres een brief gestuurd. Je zegt dat ik in mijn recht sta, maar wat doe ik dan? rechtszaak aanspannen en hoe gaat dat dan?

Yvette

ve
door verwijderd - Mar 19, 2005 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schrijf een aangetekende brief met ontvangstbewijs aan de
directie van het UWV/Cadans. Leg daarin de gang van zaken uit met vet de
data+jaartallen op een rijtje onder elkaar.

Zet in de brief dat je een klacht indient over het
feit dat ze wel je nieuwe adres weten om gelijk een deurwaarder te sturen, maar
niet het fatsoen hebben om hun foute adressering bij hun brief van 2003 eerst
te corrigeren door jou een nieuwe brief met terugbetalingsverzoek te zenden.
Wijs ze erop dat je aan het terugbetalingsverzoek al voldaan hebt (met datum en
aan wie je betaald hebt: deurwaarder of UWV). Zeg dat je niet accoord gaat met
het betalen van de deurwaarderskosten, omdat de fout bij het UWV ligt. Ook dat
je aan de deurwaarder op zijn verzoek al een bewijs van inschrijving per 17
juli 2002 op je nieuwe adres hebt gestuurd. Schrijf dat je van hun een brief
verwacht met excuses (omdat ze gelijk een deurwaarder hebben ingeschakeld) en
een bevestiging dat de incassokosten zijn vervallen en wel binnen een termijn
van drie weken. Maar dat als ze volhouden dat je de incassokosten moet betalen,
je de Nationale Ombudsman zult inschakelen. Dat je dit ook doet als ze jouw
klacht niet binnen 3 weken afhandelen.

Stuur een kopie van de brief aan de deurwaarder, zodat die
ook op de hoogte blijft.

De ombudsman neemt alleen zaken in behandeling als er eerst
een klacht is ingediend bij de betreffende instantie. Dus klacht moet in
de brief staan. Zolang een zaak bij de ombudsman ligt, mag het UWV geen verdere
incassostappen ondernemen.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 19, 2005 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja

heel hartelijk dank,

de brief gaat nu de deur uit.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Yvette,

Indien je kunt aantonen dat de eerste brief naar het verkeerde adres is gestuurd, sta je volkomen in je recht, omdat jij kunt aantonen dat je de werkgever op de hoogte hebt gesteld van de adreswijziging.

Derhalve hebben zij de fout gemaakt, hoewel ze die niet toegeven, en dienen zij de kosten voor hun rekening te nemen. Mocht het op een rechtszaak aankomen, verweer voeren want je staat ontzettend sterk in deze.

Groeten, Vincent

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oud draadje