Jo
door Joolandee Oct 3, 2016 om 20:14
Geldzaken & recht

DHL bezorger bedreigd je bij je deur , steelt daarna al je pakketjes

Hebben meer mensen ervaring met een incorrecte bezorger van DHL? Na een aanvaring over een pakketje uit het buitenland waar me niet voor wilde tekenen krijgen we onze pakketjes te laat  ( er word beweerd dat we niet thuis zijn ) of we krijgen ze gewoon helemaal niet ! De klantenservice hangt gewoon op en dezelfde bezorger bezorgd nog steeds pakketjes ondanks meerdere klachten. Wat kan ik hier aan doen ?! We worden bestolen van onze pakketjes en bedreigd aan onze eigen deur. Durf niks meer te bestellen op het internet terwijl wij allebei jonge hardwerkende mensen zijn en bijna geen tijd kunnen maken om naar de stad te rijden.

2266 11 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 3, 2016 om 20:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als u niet wil tekenen voor een pakketje dan krijgt u het ook niet. Hoe weet u dat er meer klachten zijn over deze bezorger?
Maar 2 mensen die niet even naar de stad kunnen klinkt onwaarschijnlijk. De winkels zijn bijna 7 dagen per week open, verschil tussen tijd en prioriteit.
Diewilik

ja
door jackyh - Oct 3, 2016 om 20:32
953 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom wilde u eigenlijk niet tekenen?  Ik moet ook tekenen als ik een pakje uit het Buitenland ontvang. Mijn ervaring met DHL is goed en ik begrijp niets van uw opmerking ïncorrecte" bezorger. DHL staat er juist om bekend dat zij personeel screenen en zouden bij klachten zeker onderzoek verrichten.

tijger1
door tijger1 - Oct 3, 2016 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan bestelt u toch pakketjes die door Postnl bezorgd worden? Probleem opgelost. En als u overdag thuis bent om die pakketjes aan te pakken zal het met geen tijd hebben wel meevallen.

Er komt hier weleens iemand van DHL aan de deur, maar die is uitermate netjes en voorkomend.

En waarom wilde u dan niet tekenen voor dat pakketje?

ha
door halex - Oct 3, 2016 om 21:00
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Hebt u al aangifte van verduistering gedaan? Of zit u te bluffen dat de bezorger pakketjes van u steelt?
Als uw pakketjes achtergehouden worden, dan zou dat toch eenvoudig na te kijken zijn via de verzender? Uitermate raar verhaal ook dat u beiden zeven dagen per week werkt en nauwelijks vrije tijd hebt. Dit lijken wel derdewereld-toestanden.

uwjurist
door uwjurist - Oct 3, 2016 om 21:05
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb slechte ervaringen met DHL, maar o.a. omdat hier een videocamerasysteem is, wordt alles opgenomen en kon ik bewijzen hoe slecht de service was (veel te laat bezorgen, invullen dat er bezorgd is terwijl dat niet zo is, grote mond, dreigende houding enz. enz. Op de details ga ik maar niet verder in).

tenormin
door tenormin - Oct 3, 2016 om 21:08
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Mag men ook goede ervaringen hebben met DHL-bezorgers? Nog nooit problemen gehad. En bedreigd worden, gestolen pakketten? Al helemaal niet. En ook: waarom niet tekenen voor een aangeboden pakketje? Was toch besteld, neem niet aan dat het uit de hemel kwam vallen? Twee jonge, hardwerkende mensen die niet naar de stad kunnen rijden wegens tijdgebrek? Vind het een vreemd verhaal en ook waarschijnlijk, belicht vanuit "eigen inzicht", zo'n bezorger zal zijn verhaal er ook wel bij hebben.

Oh, lees juist dat @uwjurist ook zoiets aan de hand heeft gehad. Maar is nog steeds niet representatief voor de algemene service verlening/bezorging.

uwjurist
door uwjurist Oct 4, 2016 om 08:31
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, dat klopt, maar je zult dus maar net de verkeerde bezorger treffen. Bij Post.nl heb ik nog nooit zoiets meegemaakt.

newmikey
door newmikey - Oct 3, 2016 om 21:27
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het is uw goed recht om niet te willen tekenen voor een pakketje en het te weigeren. Normaliter komt daar ook helemaal geen aanvaring met de bezorger aan te pas aangezien het de bezorger om het even is. Ik kan me daar niet heel veel bij voorstellen, tenzij u op hoge poten met die bezorger in discussie bent gegaan over bijv. bijkomende (douane)kosten of zelfs bedreigingen geuit hebt. U kunt misschien een gesprek aangaan, de bezorger kon wel eens gewoon echt bang voor u zijn.

Als er echt niets anders aan de hand is lijkt het me voor de hand liggend dat u gewoon een klacht indient bij DHL inplaats van op dit forum...eerst eens afwachten waar die mee komen, of had u dat al gedaan? Wat was de reactie?

aurora1
door aurora1 - Oct 4, 2016 om 00:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier ook nooit problemen met bezorgers van welke bedrijf dan ook, inclusief DHL. Altijd even vriendelijk en correct.

ed
door editusernaam - Oct 4, 2016 om 01:22
18 Antwoorden / Vragen

Aangifte doen bij de Politie!

holstein
door holstein - Oct 4, 2016 om 09:06
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ik kan niet begrijpen dat de bezorger u dwars gaat zitten omdat u niet voor een pakketje wilde tekenen.
Hij neemt het toch gewoon weer mee en levert het af op het depot, dat zal echt wel eens vaker gebeuren
en om dan bij volgende pakketjes moeilijk te gaan doen, blijf het heel erg raar vinden.
Ik herken me in ieder geval niet hierin, mensen zijn niet overal even vriendelijk, hier over het algemeen wel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2016 om 17:02
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Aangifte doen bij politie