J
door J de Jonge Jan 4, 2021 om 19:24
Geldzaken & recht

Dinercadeaubon is 1 jaar geldig, maar vanaf wanneer staat niet op de card en dit vraag je ook niet gelijk aan de gever. Moet dit vermeld staan op de card?

voor het 40jarig jubileum van mijn man zijn werk, kreeg hij van zijn collega's 2 dinercadeaucheques. Aangezien we tot nu toe nog niet in de gelegenheid zijn geweest om met ons gezin, 5 verschillende agenda's en voorafgaand aan familieomstandigheden en daarna ook de Corona maatregelen, zijn we dus nu een jaar verder, nu we eindelijk een datum hebben, blijken de kaarten te zijn verlopen. Ik kan hierover wel het een en ander lezen op jullie site, maar heb liever persoonlijk contact, ook gezien het aanzienlijke bedrag dat er op de kaarten staat. Graag hoor ik van u hoe we dit kunnen regelen.

Op deze mail kregen we als antwoord dat de card was verlopen en dat we 25% korting konden krijgen

Ik wil toch nogmaals vragen naar het antwoord op mijn mail van 11 sept. Er wordt mij doorgegeven dat er 10 werkdagen over heen kunnen gaan, echter zijn we nu een maand verder en weet ik nog niet wat ik moet doen om de dinercheques beschikbaar te maken. Het is namelijk een aanzienlijk bedrag voor ons. Ik hoop snel  van jullie te horen .

Graag wijzen wij je nogmaals op onze voorwaarden dat het saldo van de cadeaukaart na de geldigheidsduur van een jaar vervalt.

Wij maken hier geen uitzonderingen in. Het aanbod van de Diner kortingskaart blijft staan.

Ik wil graag het volgende toevoegen aan de vorige mails en jullie nogmaals vragen om een passend antwoord te geven:

Mijn man is sept. 2019, 40 jaar in dienst van de gemeente. Hij krijgt als beloning, naast extra salaris, voor al die jaren werken 2 diner-cadeau kaarten ter waarde van 250,00. Een aanzienlijk bedrag.

Door diverse redenen, oa overlijden in de familie,  maken wij nog geen gebruik van de kaarten. Tevens zijn de restaurants 3 van de 12 maanden gesloten in deze periode.  Allereerst lijkt het mij dan niet meer als billijk, dat de kaarten 3 maanden langer geldig zijn. Daar komt bij dat ik geen datum op de kaart kan vinden waarop deze is gekocht / aangeschaft. Dus ook niet vanaf wanneer de geldigheid van de kaarten begint.

Ik denk dat ik hiermee nogmaals heb aangegeven, dat we voor het bedrag van 250,00 geen genoegen nemen met een kortings voucher van 25%.

Na deze mail heb ik een maand later weer om uitleg gevraagd en ook aangegeven dat de werkgever van mijn man hiermee aan de slag wil gaan. Tot op heden hebben we niets meer vernomen van Dinercadeau!
Ik hoop een goede tip te krijgen en ik schrik ervan dat ik soortgelijke verhalen tegenkom

1237 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2021 om 19:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De kaarten zijn verlopen, wat is er zo moeilijk aan dat te snappen? Op internet kunt u de einddatum nazien.

Dat is het nadeel van die rottige kaarten. Ik begrijp niet waarom de mensen niet gewoon geld geven.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 4, 2021 om 20:02
2058 Antwoorden / Vragen

Nog iemand die een hekel aan die rotbonnen heeft. Het onderliggende business model heeft het gewoon nodig dat een substantieel deel niet wordt gebruikt anders is het niet rendabel. Uw verlies zorgt ervoor dat dit weer even door kan. Wat mij betreft wordt die handel morgen verboden of sterk ingeperkt door bijvoorbeeld te verplichten dat ze veel langer hun waarde behouden.

rj
door rjw Jan 4, 2021 om 23:03
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Natuurlijk is het wel rendabel als alle giftcards worden besteed. Het levert alleen wat meer op als mensen het niet besteden. En waarom nu weer meteen gaan verbieden of beperken. Hebben we nog niet genoeg regels in dit land? De overheid hoeft ons toch niet continu aan de hand mee te nemen? Gewoon zelf nadenken mag best. De algemene opinie is dat politici en regeringsleiders nooit deugen. Maar ze moeten wel altijd alles voor ons regelen. Does not compute....

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 4, 2021 om 23:50
2058 Antwoorden / Vragen

Ik vind cadeaubonnen een scam en ik vind het een taak van de overheid mensen te beschermen tegen dit soort ellende. Gewoon mijn mening.

pino123
door pino123 Jan 5, 2021 om 09:25
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vind het een taak van jezelf, als er namelijk geen gebruik meer van gemaakt wordt is het snel gedaan met de kaobon.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 5, 2021 om 13:52
2058 Antwoorden / Vragen

Ik kan niet verplichten dat bonnen altijd minstens twee jaar geldig moeten zijn wat de ergste problemen al op zou lossen en zeker het einde van de diner card zou betekenen.

marita5
door marita5 - Jan 4, 2021 om 21:00
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo J De Jonge ,

Dat u wegens allerlei omstandigheden de cadeaubon niet heeft kunnen verzilveren is niet het probleem van Diner-cadeau.nl

Alle informatie staat duidelijk op de site van Diner-cadeau.nl .

Mijn cadeaukaart is verlopen. Wat nu?

Het saldo van uw Diner Cadeau is één jaar geldig vanaf het moment van activatie. Een Diner Cadeau waarvan de geldigheid conform de algemene voorwaarden is verlopen kan niet opnieuw worden geactiveerd.

Om u tegemoet te komen bieden wij u in dit geval een Dinerkortingskaart aan ter waarde van €34,95. Op vertoon van deze kaart kunt u bij bijna 800 restaurants een korting van 25% genieten. Van deze kaart kan gedurende een jaar onbeperkt gebruik worden gemaakt. U kunt de Dinerkortingskaart aanvragen door ons een e-mail te sturen via info@diner-cadeau.nl. Vermeld hierbij altijd het kaartnummer van uw verlopen dinerbon.

Hoe lang is het saldo van mijn cadeaukaart geldig?

Diner Cadeau is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte. Het saldo en de geldigheid van uw dinerbon kunnen gecontroleerd worden bij de Saldocheck op deze website.

https://www.diner-cadeau.nl/saldocheck

Na deze mail heb ik een maand later weer om uitleg gevraagd en ook aangegeven dat de werkgever van mijn man hiermee aan de slag wil gaan

Dat de werkgever van uw man er mee aan de slag wil gaan , zet ook geen zoden aan de dijk , simpel u heeft de kaart laten verlopen .

Tevens zijn de restaurants 3 van de 12 maanden gesloten in deze periode.

9 maanden geen tijd om de kaart te verzilveren !!  , de kaart was nog geldig tot sept 2020
U had de kaart nog kunnen verzilveren v.a. 8 augustus en sept 2020 .

met uitzondering van de periode van 8 augustus tot 13 oktober 2020. In deze periode is de horeca open geweest en toegankelijk om de cadeaukaart te verzilveren.

Zie deze link ,

https://q8gufqife24oez6k9.polly.help/topic/5ccgsgzWDcgwMBFJC/article/S3kPyHZnYWEupQ9sq

mahadma
door mahadma - Jan 4, 2021 om 21:05
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Het is alom bekend dat de einddatum (als die niet op de kaart zelf staat) met weinig tot geen moeite op internet staat.
Gekregen sept 2019, en vervelend voor uw privé omstandigheden, maar die € 250 heeft per sept 2020 geschonken aan de verkoper van de bonnen, die er erg blij mee is.

Persoonlijk accepteer ik als ik een kadobon krijg deze niet, en mijn relaties weten dat, die geven een eveloppe met de waarde van de kaart. Uiteindelijk zal die kadokaart wel verdwijnen. En het geven van cash gaat veel eenvoudiger, 1: flappentapper 2: enveloppe 3: kado geven 4: universeel besteedbaar en je krijgt zelfs wisselgeld en in veel landen.

rj
door rjw Jan 4, 2021 om 23:05
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Dus als iemand op jouw verjaardag met een cadeaubon koopt zeg je recht in z'n gezicht dat ie moet opsodemieteren met dat cadeau?

En natuurlijk gaan cadeaubonnen niet verdwijnen. Er zijn genoeg mensen die geen geld willen geven maar wel bonnen. En er zijn genoeg mensen die er wel gewoon blij van worden. De meeste mensen zijn namelijk wel gewoon tevreden met een cadeautje.

mahadma
door mahadma Jan 5, 2021 om 10:27
11541 Antwoorden / 51 Vragen

@RJW, in mijn omgeving weet men dat ik geen kadokaarten wil, en ook niet accepteer, ik krijg dus (als er geen coronamaatregelen zijn) de enveloppen die ik NA de festiviteiten (net als de Chinezen) pas open, zodat ik ook niet weet wat ik van wie gekregen heb. Komt iemand toch met een kadobon  zeg ik dat ook meteen, kunnen ze die vermalijde kaart meteen weer meenemen, hoef je maar 1 keer te doen en dat gaat als een lopend vuurtje. Ik vind dat iemand een gerichte kadobon geeft het ook dat JIJ de feestneus ook verplicht om naar een suana, wellness of restarant te gaan, en dàt vind ik dwingen. En daar houd ik niet van, je wordt al genoeg gedwongen in NL. Met cash kan ik doen wat ik wil en wanneer ik dat wil. Als ik iets duurs wil kopen (camera bijvoorbeeld) en ik krijg een restaurant of sauna of wellness bon, schiet ik daar helemaal niets mee op.

getty
door getty - Jan 5, 2021 om 08:40
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Geen tips, u heeft pech. De voorwaarden zijn duidelijk en ze willen er niet van afwijken. Jammer, maar duidelijk. Afsluiten dit verhaal dus.

panter22
door panter22 - Jan 5, 2021 om 09:05
6599 Antwoorden / Vragen

Een mooi kado, bij een 40 jarig jubileum.
Kun je direct besteden en ook nog in meerdere delen. Dus jullie konden elke week samen wel uit eten gaan.
Maar als je kiest meer dan een jaar te wachten tot je eindelijk die bonnen gaat besteden, dan was het geen welkom kado.
Nu kun je wel gaan klagen, maar je bent te laat.
Zonde voor de gulle gevers. Je had de bonnen beter terug kunnen geven.

mahadma
door mahadma Jan 5, 2021 om 10:33
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Dat laatste doe ik ook als ik kadokaarten krijg. Even welke.

pino123
door pino123 - Jan 5, 2021 om 09:27
2763 Antwoorden / 14 Vragen

3 van de 12 maanden gesloten dat betekent dat je 9 maanden de tijd hebt gehad om de kadobon te verzilveren. Dat kan je niet afwentelen op de Dinercadeaubon

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2021 om 10:20
16851 Antwoorden / 202 Vragen

U zegt in uw laatste zin te schrikken dat u soortgelijke verhalen tegenkomt. Op deze site zijn er al veel 'voorbijgekomen'. Zoek eens op het i-net met zoeknaam 'problemen met cadeaukaart' of nog beter 'problemen met diner card' en ook dan zult u weer schrikken.

Is het niet mogelijk dat de werkgever van uw echtgenoot als gulle gever een oplossing heeft? (Gelet op de reden waarom u de kaart niet eerder kon benutten)

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 5, 2021 om 11:04
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je een  bon niet op andere manier kunt verzilveren....   weigeren dan zitten  je collega's  met de bon in hun maag....

Ik weet van vele bonnen die  al eerder gekocht waren en geen 1 jaar geldig maar al enkele maanden oud waren....
Ooit een VVV bon  gekregen die na  controle nog maar  3 weken geldig was.

Ook mensen die moeilijk dieet hebben in je familie en even opmaken ergens is een ramp.
Vooraf  tijdig melden;  Geen Cadeau bonnen is beste....
Als je werkgever dit leest  doen ze  het nooit meer.