Door fout monteur onnodig nieuwe oven gekocht.
Onze oven werkte niet meer, dus een monteur naar laten kijken. Conclussie, of nieuwe printplaat of nieuwe oven. Onze keuze, een nieuwe oven, maar bij een andere winkel waar deze goedkoper was. Per toeval blijkt dat de printplaat niet goed terug geplaatst is en dat de oude oven gewoon nog werkt. Naar veel gedoe hebben wij de voorrijkosten en reparatiekosten uiteindelijk niet hoeven te betalen. Nu zijn wij toch op onnodig veel extra kosten gejaagd. Hebben wij recht op vergoeding of tegemoetkoming in die kosten?
Hallo jcvdschans, ik begrijp iets niet helemaal, kennelijk. De oven werkt, bij toeval, toch. En, na veel gedoe, heeft u de voorrijkosten en reparatie niet hoeven te betalen. Mag ik vragen waarom u toch onnodig veel extra heeft moeten betalen? Op welke kosten "vergoeding of tegemoetkoming" doelt u dan? U bent immers tegemoet gekomen. Of wilt u dat de kosten van de nieuwe oven totaal vergoed worden? Hoe oud was de oven?
De oven was ongeveer 6 á 7 jaar oud.
Er waren 2 knopjes stuk waardoor de oven niet meer werkte. Die zijn vervangen. Daarna vertelde de monteur dat de oven toch niet werkte en we twee opties hadden, een printplaat á 350,- of en nieuwe oven á 799,-. Per toeval is dat ontdekt dat de printplaat niet goed terug gedaan is door de monteur. Wij hadden natuurlijk nooit een nieuwe oven gekocht als wij wisten dat deze nog gewoon werkte, want dan waren we voor 160,- klaar geweest, geen probleem. Vandaar mijn vraag of het dan reëel is om daar over te mopperen?
Die extra kosten zijn de kosten voor die nieuwe oven die uiteindelijk niet nodig was? Natuurlijk bestaat er geen recht op vergoeding daarvoor.
Oké bedankt. Dat wilde ik graag weten.
Recht op vergoeding? Nee. Geef die oude oven weg, houd hem als reserve, of zet hem op Marktplaats of iets dergelijks.
De oven werkte niet meer voordat de monteur kwam en omdat ie niet meer werkte heeft u een monteur laten komen. De kosten voor die monteur heeft u terug gekregen en ook nog de voorrij kosten terwijl deze wel terecht waren want uw oven werkte toch niet want daarvoor heeft u een monteur laten komen. Wat is nu uw schade dan behalve dat u onterecht voorrij kosten terug heeft gekregen?
De kosten van een nieuwe oven.
Ok het verhaal wordt nu iets duidelijker maar toch blijft dan staan wie de voorrij kosten betaald want in eerste instantie was de oven wel degelijk kapot. De monteur is geweest en heeft wel degelijk de oven gerepareerd maar vervolgens de printplaat verkeerd terug geplaatst. Maar nu wil je dus de kosten voor de nieuwe oven terug hebben en je hebt de oude al gratis gerepareerd gekregen. Oftewel een win win voor jou.
Nee, natuurlijk niet. U had ook geen recht op restitutie van voorrijkosten en reparatiekosten. Het ding was stuk en daarom heeft u een monteur op laten draven. Het was uw fout, niet van de monteur.
Dus het is mijn fout als de monteur zijn werk niet goed doet?
Begrijpt u het niet of houdt u zich expres van de domme om gelijk te krijgen?
@Jc, Ik begrijp iets niet helemaal, de oven deed het niet, en er kwam een monteur die u voor die keus stelde.
Wanneer bleek nu die printplaat niet goed teruggezet?
En wie heeft hem teruggeplaatst?
Toen de nieuwe oven al geplaatst was. De monteur van de nieuwe oven.
Aha,
Ik snap alleen nog niet waarom de oven het niet meer deed in eerste instantie.
Je hebt het ook nog eens ergens anders gekocht, dus het bedrijf van de monteur heeft er nog geeneens van geprofiteerd. Wat zou je dan willen claimen?
Ook in begrijp dit niet helemaal: De oven was stuk. Vervolgens meldt u dat de printplaat niet goed is teruggeplaatst? Was er dan al eerder iets aan de hand met de printplaat waarom die was verwijderd? Als daar sprake van is, m.a.w. de oven was eerder stuk en moest de printplaat worden verwijderd en is opnieuw geplaatst of er is een nieuwe geplaatst? Dan zou u recht kunnen hebben op een zekere schadeloosstelling omdat het eerdere werk dan niet goed is geleverd. (Wanprestatie). Uw verhaal is m.i. onduidelijk.
Maar dan geldt hoe dan ook dat rekening kan/mag worden gehouden met de tijd dat u de oude oven al heeft dus afschrijving.
U heeft al een zekere vergoeding gehad en is ook mijn advies: weggeven of, wilt u nog een zekere opbrengst hebben: via marktplaats verkopen.
De printplaat is idd verwijderd om knopjes te repareren. En daarna niet goed terug geplaatst. En vandaar mijn vraag, u zegt het heel mooi, of wij daardoor recht hebben op schadeloosstelling wegens wanprestatie? Wij hadden toch anders nooit kosten gehad van een nieuwe oven?
Kijk dan eens hier wat uw rechten zijn. U kunt dat de installateur voorhouden en afwachten wat die dan gaat doen. Let wel op dat recht hebben op iets vaak niet betekent dat u het krijgt zonder procederen. http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html (wanprestatie - schade bij niet nakomen)
Dat begrijp ik. Bedankt voor u reactie, daar kan ik wat mee.
Topantwoord
Haal wel snel uw e-mail adres weg bij uw gebruikersnaam. Dit is een openbaar form en kan men dus vanuit zo ongeveer de gehele wereld u e-mails zenden.
Wijzigen bij profiel. (Ik zie dat dat niet eerder is aangegeven)
Oh bedankt!
U heeft niet hoeven te betalen en krijgt in feite een goed werkende oven op de koop toe. Oké de reparateur heeft de printplaat na reparatie van de knoppen niet goed terug geplaatst en daardoor een verkeerde diagnose gesteld maar u komt er bij 'toeval' achter dat na het juist terug plaatsen de oven weer werkende is. De printplaat is niet 'toevallig' op de juiste manier geplaatst dat zal iemand gedaan moeten hebben. Nu heeft u goed werkende oven in bezit maar omdat achteraf bleek dat de aanschaf van een nieuwe niet nodig was geweest wil u alsnog gecompenseerd worden maar u heeft zelf de beslissing genomen om een nieuwe oven aan te schaffen en bent daar toe niet gedwongen. In mijn optiek heeft u nu al voordeel want u heeft voor de reparatie niets hoeven te betalen en kan de gerepareerde oven ten gelde maken en dat levert meer op dan wat u er als compensatie uit kan halen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Aflossing lening bij Vesting Finance van NN
Onlangs hebben wij een aflosnota bij Vesting Finance opgevraagd om onze lening ( die ze ovegekocht hebben van Nationale Nederlanden ) vervroegd te kunnen aflossen.
Deze is netjes opgestuurd en door ons betaald. We hebben hier verder geen bewijs van gekregen.
Na gebeld te hebben was hun antwoord : Kijk maar op BKR... ( en daar staat hij een maand na inlossen nog steeds op "lopend")
...
Lees meer
Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.
Vlak voor afgesproken bezorgmoment verandert postNL van bezorgtijd 14:10-16:10 naar 'zelf afhalen' bij afhaalpunt. Bij het afhaalpunt vertelden ze dat dit héél veel gebeurt. PostNL doet er niets aan. Mogelijk is het luceratief voor de bezorger die alles op afhaalpunt dumpt en zo dubbel zoveel pakjes kan "afhandelen". De verzender kan er niets aan doen en voor post NL wil er n.m.m. nie ... Lees meer
Auto verzekeren bij FBTO.
Ik wil mijn nieuwe elektrische auto verzekeren bij FBTO. Krijg ik het volgende antwoord van FBTO terug.
Op basis van je leeftijd en het vermogen van je auto kunnen we de auto niet verzekeren.
Lees meerPopulair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer