WvV
door WvV Nov 10, 2018 om 13:05
Geldzaken & recht

Doorverkopen adresgegevens

Ik ontving een dikke gids van Djoser op naam.
Ik heb niets met Djoser en vroeg hen dan ook mijn adresgevens te verwijderen. Dit was het antwoord van Djoser:
Wij hebben ons systeem nagekeken en het is zo dat wij de adresgegevens hebben gekregen middels een gehuurd bestand. Dit betekent dat wij eenmalig iets hebben toegezonden.
Op het adreslabel stond ook mijn meisjesnaam vermeld. Deze gebruik ik NOOIT, omdat ik zo niet wens te worden aangesproken,  gebruik deze alleen bij officiele instanties als het niet anders kan.
Het kan dus niet anders dat officiele instanties deze adresgegevens doorverkopen.
Nu is mijn vraag: Nu wordt er zo moeilijk met alles gedaan gezien de wet op de privacy, mag dit dan wel?

1739 5 Rapporteer

Ka
door Kassagebruiker - Nov 10, 2018 om 13:18
683 Antwoorden / 5 Vragen

U zal ongetwijfeld ooit wel ergens een vinkje hebben aangekruist waardoor u voor doorverkoop adres toestemming heeft gegeven zonder de privacy voorwaarden gelezen te hebben.

WvV
door WvV Nov 10, 2018 om 13:25
17 Antwoorden / 19 Vragen

Lenovo, Heeft u gelezen dat ik nooit, maar dan ook nooit, mijn meisjesnaam gebruik?

Ka
door Kassagebruiker Nov 10, 2018 om 14:36
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ja, dat heb ik, maar kennelijk heeft of iemand toestemming genomen of u gegeven voor doorverkoop. In heel veel gevallen is het laatste het geval, in uw geval nu zou ik dan als u 100% zeker weet dat u gelijk heeft, dieper doorgraven uit welk bestand dit zou komen.

WvV
door WvV Nov 14, 2018 om 13:19
17 Antwoorden / 19 Vragen

Ben inderdaad gaan zoeken. Djoser zegt via verhuurd bestand via EDM eenmalig iets toe te sturen. Op adresetiket staat afzender TWI. TWI zegt dat ik niet in adresbestand voorkom en antwoord het volgende:
Wij staan genoemd als afzender omdat wij de eventuele retouren voor Djoser verwerken. De adresgevens wordt dan door TWI aan Djoser retour gestuurd. We krijgen afgelopen week meer van dit soort mailtjes en telefoontjes en hebben allemaal betrekking op de Djoser brochure.
TWI zegt geen connecties met EDM te hebben. Ik wacht nog op antwoord van EDM.

vd
door vdlieuw - Nov 10, 2018 om 13:35
211 Antwoorden / 6 Vragen

De meeste opgeslagen adresgegevens zijn ook nog van voor de steeds strengere privacy wetgeving.
U realiseert het zich niet maar dagelijks geeft u via de pc of via het mobieltje en whatsapp enz. tientallen
signalen af die door commerciele bedrijven worden verwerkt. Dus als u een woning heeft met een tuin dan worden
uw n.a.w. gegevens verwerkt in bestanden die bestemd zijn voor de verkopers van tuin gereedschap, om het gras groener te laten groeien, een vogelkooitje, een tuinstoel, een parasol enz. enz. En zo ook als u auto rijdt, u misschien
op de skieen staat, u golf speelt en ga zo maar door. Al die adressenbestanden worden tegen behoorlijk tarieven dus vergandeld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 10, 2018 om 14:36
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Vergelijk dit met het telefoonboek, daar vind u ook zo ongeveer alle adresgegevens.

gerbera
door gerbera - Nov 10, 2018 om 15:14
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Wij hebben ons systeem nagekeken en het is zo dat wij de adresgegevens hebben gekregen middels een gehuurd bestand. Dit betekent dat wij eenmalig iets hebben toegezonden.

Leuke smoes maar u heeft er recht op te weten van wie dat bestand dan wel gehuurd is.
Zit u toevallig op "feestboek" dan zal u best wel eens ergens uw meisjesnaam vermeld hebben. Want reken maar dat bedrijven er een speciale groep voor heeft om dergelijke zaken op te sporen.

WvV
door WvV Nov 14, 2018 om 11:02
17 Antwoorden / 19 Vragen

Nee, never nooit mijn meisjesnaam. Alleen bij officiele instanties, denk aan bank, zorgverzekering. Daar kom ik er niet onderuit helaas.

tijger1
door tijger1 Nov 14, 2018 om 11:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wwv Waarom zou u daar onderuit willen komen?

aurora1
door aurora1 Nov 14, 2018 om 12:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat is er mis met uw eigenlijke en eigen geboortenaam? Velen wilden en willen niet de naam van de echtgenoot dragen. De naam van uw echtgenoot is toch niet uw geboortenaam? De geboortenaam blijft altijd hetzelfde,  de toevoeging van die van echtgenoten kan vaker veranderen. ...

WvV
door WvV Nov 14, 2018 om 13:09
17 Antwoorden / 19 Vragen

Vanwege traumatische jeugd. Daarom weet ik ook zeker dat ik geen vinkjes of wat dan ook (per ongeluk?) aangeklikt heb. Het gaat er hier niet om waarom ik mijn meisjesnaam niet wil gebruiken toch, maar welke blijkbaar officiële instantie persoonsgegevens lekt?