django023
door django023 Sep 21, 2015 om 15:22
Geldzaken & recht

DUO doet valse beloftes

Goedendag Kassa,

Ondertussen ben ik vanaf juni 2014 in gevecht met DUO voor mijn recht.

Meerdere advocaten gehad en heb eindelijk in juni 2015 mijn gelijk gekregen dankzij mijn advocaat. DUO was namelijk tot de conclusie gekomen dat ik geen recht had tussen juli 2013 en juni 2014 op uitwonende studiefinanciering. (Zelf woon ik sinds mijn 16de niet meer bij mijn ouders, tevens ook Uit huis plaatsing en onder toezicht stelling formulieren opgestuurd als bewijs.) DUO heeft deze berekening herzien en zijn tot de conclusie gekomen dat ik nog maar 400 euro teveel heb ontvangen + 200 euro boete voor het zogenaamd frauderen. Tegelijkertijd krijg ik een bericht van DUO dat ik ook 2400 euro te weinig heb ontvangen, dit zouden ze verrekenen met het teveel ontvangen studiefinanciering & mijn studentenreisproduct schuld. Tot mijn verbazing hadden ze wel die 400 verrekend maar die 200 euro boete niet. Die lag immers al bij het CJIB. de overgebleven 1712 euro zouden ze verrekenen met mijn normale studieschuld. Dit hebben ze ook gedaan. Tot mijn verbazing krijg ik meer geld van hun dan hun van mij maar toch moet ik betalen en hun niet.

Na meerdere malen telefonisch contact te hebben gehad met DUO Klantenservice hebben ze me verteld dat het mogelijk is die 1712 euro uit te betalen, dit zouden ze ook in orde voor mij maken. Tot op heden hebben ze dit niet gedaan en ik dus op 9 september jl. weer gebeld met DUO, een aardige medewerker aan de telefoon en die had overlegd met de afdeling betalingen dat ze Vrijdag 11-09 jl. en dat ik het dan uiterlijk 21-09 jl. zou krijgen. Ik vandaag weer gebeld met DUO en krijg nu te horen dat hier niks over bekend is en ze kunnen me er nu dus geen antwoord opgeven. Ze kunnen geen eerder contact inzien en de medewerker wie me dit verteld heeft heeft geeneens een notitie gemaakt dat ik uberhaupt heb gebeld. Ik wordt iedere keer doorverbonden en ze kunnen me maar niet juist te woord staan. Heb al een klacht ingediend en zit erover na te denken de ombudsman in te schakelen. Echter niks met succes en zonder ook maar een duidelijk antwoord. Komen hun hier gewoon zo makkelijk mee weg of is het aan te raden toch mijn advocaat hier mee aan de slag te laten gaan?

Mochten jullie meer informatie willen ontvangen zal ik die uiteraard verstrekken.

Met vriendelijke groeten,
Django023

4021 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Sep 21, 2015 om 15:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo django023,

..... is het aan te raden toch mijn advocaat hier mee aan de slag te laten gaan?.....
Lijkt me niet onverstandig.
Die weet al van de zaak, nietwaar.

Suc6

django023
door django023 - Sep 21, 2015 om 15:31
10 Antwoorden / 4 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op maandag 21 sep 2015, 15:28]Hallo django023,

..... is het aan te raden toch mijn advocaat hier mee aan de slag te laten gaan?.....
Lijkt me niet onverstandig.
Die weet al van de zaak, nietwaar.

Suc6

Die weet er inderdaad van af maar ben hier echt al te lang mee bezig en dat betekent dat me dat weer 143 euro eigen bijdrage kost. En uit deze ervaringen weet ik dat DUO niet snel de proceskosten vergoed. ondanks mijn gelijk in dit verhaal krijg ik de proceskosten niet vergoed omdat ik mijn gelijk pas heb kunnen aantonen in mijn beroep en niet in mijn bezwaar. Ben bang dat dit zometeen hetzelfde gaat en ik me geld niet krijg uitbetaald maar wel mijn advocaatkosten moet betalen dan. Op die manier worden de kosten voor mij alleen maar hoger.

edrick3
door edrick3 - Sep 21, 2015 om 15:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@django023,

Info over het indienen van een klacht over DUO: klik hier.

Je kunt je klacht ook op klachtenkompas.nl - klik - en/of klacht.nl - klik - plaatsen.

Suc6

django023
door django023 - Sep 21, 2015 om 15:54
10 Antwoorden / 4 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op maandag 21 sep 2015, 15:37]@django023,

Info over het indienen van een klacht over DUO: klik hier.

Je kunt je klacht ook op klachtenkompas.nl - klik - en/of klacht.nl - klik - plaatsen.

Suc6

dankjewel voor het snelle reageren, echter heb ik al een klacht tegen DUO ingediend, bij klachtencompas en klacht.nl wordt niks met de klachten gedaan. Dan wordt je doorverwezen naar de Ombudsman waar ik ookal een klacht heb ingediend. Dit duurt ook gemiddeld meer dan 3 weken voordat je een reactie krijgt.

edrick3
door edrick3 - Sep 21, 2015 om 16:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@django023,

.....doorverwezen naar de Ombudsman waar ik ook al een klacht heb ingediend. Dit duurt ook gemiddeld meer dan 3 weken voordat je een reactie krijgt......
Dan zul je dus nog even geduld moeten hebben; je kunt geen ijzer met handen breken.

Ter info: klik

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2015 om 17:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar als u € 143 moet betalen om die boete wegens fraude te laten schrappen zou ik dat toch maar doen. En dan een klacht indienen bij de ombudsman over de proceskosten.

django023
door django023 - Sep 21, 2015 om 17:41
10 Antwoorden / 4 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op maandag 21 sep 2015, 17:33]Maar als u € 143 moet betalen om die boete wegens fraude te laten schrappen zou ik dat toch maar doen. En dan een klacht indienen bij de ombudsman over de proceskosten.

Ik begrijp wat u bedoeld maar het zit anders in elkaar. Ik heb de zaak al gewonnen en ben zelf akkoord met die 200 euro boete gegaan. Het gaat erom dat ik mijn 1700 +- euro krijg uitbetaald. Het gaat in dit verhaal om een verrekening die heeft plaatsgevonden met mijn studieschuld. Alleen heb ik dus van meerdere medewerkers van DUO te horen gekregen dat ik dit kan laten uitbetalen. Dit hebben ze me toegezegd en hebben me ook beloofd dit te regelen. Echter doen ze dit niet en houden ze me iedere keer aan het lijntje, ik sta gemiddeld 15 minuten per telefoontje in de wacht & als ik dan iemand spreek wordt ik gemiddeld 3x doorverbonden waar ik weer op elke afdeling andere informatie krijg toegespeeld. Ondertussen is mij een toezegging gedaan op het uit te betalen geld dat dat uiterlijk 11-09-2015 zou worden uitbetaald. Echter heb ik tot op heden nog steeds niks ontvangen en zeggen ze nu bij DUO nergens van af te weten.

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2015 om 17:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U hebt de zaak gewonnen maar bent akkoord gegaan met een boete? Onbegrijpelijk.

Maar wend u tot uw advocaat of wacht op de ombudsman.

django023
door django023 - Sep 21, 2015 om 18:05
10 Antwoorden / 4 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op maandag 21 sep 2015, 17:52]U hebt de zaak gewonnen maar bent akkoord gegaan met een boete? Onbegrijpelijk.

Maar wend u tot uw advocaat of wacht op de ombudsman.

Het te betalen bedrag bedroeg eerst 6000 + 3000 euro boete, een boete van 50%. Volgens mijn advocaat kon ik die 200 euro beter betalen in plaats van daar ook nog is in bezwaar moet gaan. Dit zou namelijk gelijk staan aan de kosten die ik zou maken en omdat ik mijn gelijk niet in mijn bezwaar heb kunnen aantonen maar pas in het beroep zou ik geen recht op rechtzaakkosten vergoeding hebben.

ho
door hopetobehelping - Sep 21, 2015 om 18:17
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste django23,

als u met smacht zit te wachten op de € 1700,- (als het snel moet voor u) zou ik uw advocaat inschakelen.
Als het wat u betreft nog wel een paar weken mag duren dan kunt u uiteraard wachten op antwoord van de ombudsman, de klacht heeft u inmiddels al ingediend als ik u goed begrijp.
U kunt ook de ombudsman nog bellen en vragen hoe lang het gaat duren. Op basis van wat men u dan vertelt kunt u alsnog beslissen wat u doet.
Als het contact met het DUO stroef verloopt en u steeds andere antwoorden krijgt is het aan te raden om alles vooral via email te doen zodat u er later ook nog bewijs van heeft.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Ke
Kees Velker - May 3, 2024 om 17:47
Auto & vervoer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer

Pe
Pedro Harmsen - May 3, 2024 om 17:16
Garantie & verzekeringen

Niet geïndexeerde begrafenisverzekering

Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer