ta
door tabata Jan 26, 2005 om 16:13
Geldzaken & recht

Dure bank enveloppen

Even dit:

Vroeger zat er op loopafstand een filiaal van de Abn-Amro (toen nog Amro bank). Dat pandje werd te klein, ze gingen wat verderop in een pand zitten. Na de samenvoeging wilden ze een eigen pand, en dat is te ver op te lopen voor ons. Dus vroegen we altijd schriftelijk bank enveloppen aan, of we namen ze bij de bank mee. Maar opeens kan dat niet meer. Bank enveloppen zijn uitsluitend nog telefonisch te bestellen. U heeft daar bericht over gehad....heb ik dus absoluut niet gehad. We bestellen dus telefonisch die enveloppen en krijgen er vervolgens 25 thuis gestuurd. Enige tijd daarna staat er een afboeking op ons bank afschrift voor 25 enveloppen 7 euro 25!!!! Ik vraag me af waarom dit zo duur moet zijn, en waarom de bank de klanten niet hoeft te informeren dat zoiets simpels zoveel geld gaat kosten. Wie heeft een antwoord?

6028 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 26, 2005 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo tabata - Even los van het feit, dat steeds meer zaken en diensten bij een bank zonodig geld moeten kosten staat bij de tarieven van de ABN/Amro duidelijk vermeld, dat bankenveloppen in setjes van 25 stuks besteld moeten worden a raison van 0.29 euro per stuk. U had dus kunnen weten dat u met deze kosten te maken zou krijgen. Ik denk dat u voor een bedrag van € 7.25 wel meer en betere enveloppen kunt kopen. Het is duidelijk dat de banken af willen van de (voor hen) papieren rompslomp en iedereen op deze manier willen dwingen electronisch te gaan bankieren. Of het allemaal klantvriendelijk is, daarover heb ik mijn twijfels. Sterkte - Enc.

Portvrije enveloppen
Bestellen in sets van 25 stuks (0900-0024, lokaal tarief)EUR 0,29 per stuk

ve
door verwijderd - Jan 26, 2005 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Encarta, even het volgende

Ik denk dat u voor een bedrag van € 7.25 wel meer en betere enveloppen kunt kopen

Dat zal wel zo zijn, alleen, dan moet je op die enveloppen nog een postzegel van  0.39 cent plakken. Met deze bestelde enveloppen voor 0.29 cent heb je dus  "portvrije" enveloppen.
Groet
cats

ve
door verwijderd - Jan 26, 2005 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Cats. Kijk dat vertelt men dus niet. In feite ben je dan nog goedkoop uit. Vroeger hoefde je klaarblijkelijk geen porto te betalen en nu dus (gedeeltelijk) wel.  Dan valt het dus wel mee en is het niet zo vreemd dat de bank voor die enveloppen kosten berekent. Anders zelf enveloppen kopen en zelf bij de bank bezorgen. Ik zou zeggen: ga lekker electronisch bankieren, dat is veel sneller en kost niets (althans bij mijn bank nog niet....) Groeten - Enc.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2005 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dacht wel dat het algemeen bekend was dat een bank portvrije enveloppen verstrekte, dus heb ik dat niet apart vermeld. Het gaat er in feite om dat een bank filiaal steeds verder weg gaat zitten en dat ik daar nu de kosten voor moet betalen. Internet bankieren is ook niet zalig makend want wat doe je als je 3 weken zonder internet komt te zitten buiten je schuld? Dat is me namelijk gebeurd nadat ik toen slechts 7 maanden internet had. Ik heb ook pas sinds een jaar een computer en iedereen doet altijd maar of zoiets niets kost. Alles wordt je opgedrongen, maar of het allemaal betaalbaar is interesseert geen mens wat. En dat is eigenlijk de clou van dit alles.

Begrijpen jullie dat?

ve
door verwijderd - Jan 28, 2005 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp het allemaal best. Om het te illustreren kan ik je vertellen dat in één jaar tijd 3 bankfilialen van de Rabobank welke nog enigszins in de buurt lagen zijn gesloten. Alles wordt je inderdaad opgedrongen maar dat is niet alleen met banken. Welk bedrijf verwijst nu niet 'voor meer informatie kunt u terecht op onze website www.aapnootnies.nl' ?? Als je geen internet hebt kun je het dus wel schudden. Het is natuurlijk ook de ontwikkeling van een groot aantal zaken en voor de een is dat weer meer bij te houden dan voor de ander. Alles heeft voordelen en nadelen en de heer Cruijff had daar nog een variant op :-) Groeten - Enc.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2005 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welnu, mijn eigen bank verstrekt ook geen portvrije enveloppen meer, maar je kunt ze gewoon ophalen bij een willekeurig SNS filiaal. Hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht. Je hebt nl zelf de keus je zelf met kosten op te zadelen: per post verzenden of afgeven bij het SNS filiaal. Zo kan 't namelijk ook.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2005 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo blom 1961,

Afhalen bij de Abn-Amro kan dus niet meer, welk filiaal dan ook. En ons filiaal is te ver om te gaan lopen. Dus moet ik er met de auto heen om de acceptgiro's te brengen, dat kost ook geld. Er zit hier ook geen SNS bank in de buurt...maar ik denk dat die dit ook niet lang meer handhaven. Alles kost tegenwoordig geld. Ze willen gewoon dat iedereen gaat internet bankieren, iemand adviseerde me om dat ook te gaan doen. Maar daar zitten niet alleen voordelen aan. Hoe zit dat als je weken zonder internet verbinding zit? Dat is me al eens overkomen, en dan ben je hulpeloos. Op de Kassa site staan allerlei klachten over internet bankieren. In dit land lopen we waarschijnlijk weer achter op de rest van de wereld.

Ik vind de nederlandse banken overlopen van arrogantie, en het liefst zou ik er helemaal niets mee te maken hebben....

Bedankt voor je reaktie.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2005 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Tabata

Ik wil nog graag even  reageren op jouw reaktie. Mijn SNSbank onderscheid zich dan toch echt van de andere banken. Als jij aan internetbankieren doet en jouw internet valt om de een of anderee reden uit dan kun je bij jouw SNSfiliaal altijd terecht. Zover ik weet, ik praat uit eigen ervaring, is dat ze daar uitzonderingsprocedures hebben om incidenten waar jij bang voor bent, te voorkomen. Zij kunnen  dan incidenteel geld over laten maken. En of mijn SNS bank in dec toekomst kosten in rekening brengt voor enveloppen die niet meer portvrij zijn? Ik betwijfel het ten zeerste. Stap eens bij mijn bank binnen als er een keer in de buurt bent. Het is een laagdrempelige persoonlijk gerichte bank.