janjannes_1
door janjannes_1 May 17, 2015 om 20:01
Geldzaken & recht

Editions ATLAS misleid klanten

Ik heb bij Editions ATLAS een schaalmodel van de Saab 96 gekocht in januari 2015 voor € 3,90, er zouden verder geen verplichtingen zijn buiten deze enkele auto, ik heb de auto 13 februari 2015 ontvangen en dezelfde dag betaald.

Nu tot mijn verbazing krijg ik 16 mei jl weer een pakketje van Editions ATLAS met weer een Saab erin, maar nu zit er een factuur bij van € 21,95 te betalen binnen 30 dagen.

Kan dit zomaar ik heb geen abonnement afgesloten voor meerdere auto's, dit stond ook op het bestelbonnetje dat in de televizier gids zat.

Ik dacht dat als je zo'n ongevraagd pakketje ontvangt je deze niet hoeft te betalen, en ook niet terug hoeft te sturen.

Als je het terug zou sturen zijn de kosten voor de verzender en niet voor Editions ATLAS

Hoe denken jullie over dit soort praktijkrn?

1003 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 17, 2015 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk eens op hun site. U kunt die tweede gewoon terugsturen binnen 14 dagen.

janjannes_1
door janjannes_1 - May 17, 2015 om 22:41
17 Antwoorden / 14 Vragen

Is het niet een beetje de omgekeerde wereld, iets waar je niet om gevraagd hebt mag je terug sturen op jouw kosten ?

tijger1
door tijger1 - May 17, 2015 om 23:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet niet wat er op die bestelbon stond.

Ik bestel nooit van die asnbiedingen.

ho
door hopetobehelping - May 18, 2015 om 06:36
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste janjannes,

uw vraag doet me denken aan de 'gratis' proefpakketten waarna er vervolgens vervolgzendingen komen. Het is niet hetzelfde als wat u aangeeft, maar hoop dat u iets heeft aan de volgende informatie, klik hier.
Het prijsverschil tussen de eerste en tweede zending is wel erg groot.

Persoonlijk vind ik dit handelswijzen wat wel iets zegt over een bedrijf. Men dient gewoon open en eerlijk te zijn over de aangegane afspraken en overeenkomst. Uw vraag is voor mij al reden om Editions ATLAS links te laten liggen.

zoekster
door zoekster - May 18, 2015 om 11:35
10968 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=janjannes schreef op zondag 17 mei 2015, 22:41]Is het niet een beetje de omgekeerde wereld, iets waar je niet om gevraagd hebt mag je terug sturen op jouw kosten ?
Er vanuitgaande dat wat u aangegeven heeft over de bestelbon klopt:

U mag dit pakket houden zonder ervoor te betalen. Als bij de aanvang van de overeenkomst stond dat u zonder verdere verplichtingen dit eerste pakket kocht, dan mogen ze u niet nog een pakket sturen om u over te halen te dit te kopen.

U beroept zich dan op wetsartikel 7:7 lid1 BW

Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.

om niet betekent zonder daarvoor te betalen, zonder tegenprestatie.