di
door diederiko Jan 16, 2008 om 15:21
Geldzaken & recht

Eindafrekening Essent

Ik ben sinds 17-12-2007 overgegaan van Essent naar Woonenergie.

Vandaag kreeg ik de eindafrekening van Essent--07-01-2007--14-12-2007 en het bleek dat zij voor Elektra dik 8000KWh teveel hebben berekend. Beginstand 07-01-2007  4.443 Eindstand 14-12-2007  7814. Dat is dus ene verbuik van 3371 Maar ze berekenen 10.981.

Essent gebled maar zij zeiden dat ik daarvoor bij Woonernergie moest zijn en Woonernergie zegt dat ik bij Essent moet zijn. Dat schiet dus niks op...wat moet ik hier nu mee.....diederik

629 4 Rapporteer

kiran
door kiran - Jan 16, 2008 om 15:45
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Diederik

Vandaag toevallig ook bij de hand gehad. Client van mij stapte over van NEM naar Eneco. Vandaag was de (afsluitende) verrekening binnen van de NEM.

U moet dus bij Essent wezen. Laat ze maar eens goed de administratie nakijken ....drammen dus!

ro
door ronny530 - Jan 16, 2008 om 16:24
2785 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi ik heb me suf gerekent maar ik kan er geen chocola van maken. Essent stuurt een een afrekening met beginstand 4.443 en een eindstand 7.814 verschil inderdaad 3371. dat is daadwerkelijk verbruik. Is het berekend bedrag wat u moet betalen gebaseerd op 10.918 kwh verbruik of op die van 3371.

Ronny.

door 4711 - Jan 16, 2008 om 18:16
885 Antwoorden / 2 Vragen

Bedrag stoneren en vraag een foutloze eindafrekening aan Essent en vermeld de juiste standen en deze berekening door U zelf gemaakt!

Doe dit per E mail en niet telefonisch wegens bewijs!
Als je na meerdere mails foute of geen antwoord zou krijgen en beantwoord hun antwoorden en niet steeds opnieuw stellen want bij Nuon ervaring dat als de mails te lang worden je een lei(ij)ding gevende kreeg!

Het kan even duren maar vraag een foutloze eindafrekening en hou ook Uw nieuwe aanbieder in de gaten want een verkeerde beginstand is niet onmogelijk...

Wel loop je het risico dat deze te laag is na dit hoge foute verbruik!
Dus dan mag je gewoon je mond houden en Essent heeft dit als eens eerder fout gedaan, erg bekend probleem bij overstappers!

di
door diederiko - Jan 16, 2008 om 19:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

is dus gebaseerd op die 10981 KWh buitendien-- en dat was ik vergeten te vermelden--- was de eind stand 7226 en daar hebben ze zelf maar ff 7814 van gemaakt dus het vershil is nóg groter