je
door jenneke_1 Nov 24, 2003 om 16:38
Geldzaken & recht

Eindbedrag nuon ergggg hoog

Vraag,ik heb net mijn eindbedrag van de nuon gekregen en moet nu 444 euro bijbetalen en dat ligt aan de warmte.Aangezien ik niet anders met mijn verwarming omspring als andere jaren is mijn verbruik verdubbelt van 17.50gj naar 34.70gj.Hier gaan dus mijn haren van recht over eind staan omdat je zelf niets kunt bewijzen.In april een nieuwe meter gehad ,naar mijn gevoel is er toen gewoon wat mis gegaan,maar ja betalen moet je.
Zijn er meer mensen met dit probleem bij de nuon?

436 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:10
504 Antwoorden / 8 Vragen
0

Als je denkt dat de stand te hoog is, dus veel moet bijbetalen, moet je eerst even denken, is het soms vorig jaar geschat? is er nu een meteropnemer geweest, of hebben ze nu geschat.. Als dit wel allemaal goed is, dus niet geschat en opname is gedaan door nuon, kan het wellicht aan de oude/nieuwe meter overgang liggen. Als het goed is staat op de afrekening de stand, zowel van de oude als van de nieuwe, dan kan je het nakijken of dit klopt. Toen je de nieuwe meter kreeg hebben ze de stand van de oude opgeschreven en aan jou laten zien, zodat je kon kijken of het klopte en als het goed is moest je toen ook een handtekening zetten..., maar klopt dit allemaal wel, kan je aan de hand van je afrekening kijken of de huidige stand overeen komt met de stand op de afrekening...(een meteropnemer kan ook een getalletje vergissen) Als alles blijkt te kloppen, dus geen schatting (geweest) meterstand klopt etc.. En je hebt niet meer gebruikt als vorig jaar, dus geen langere wintervakanties of griepen etc, kan je de meter laten eiken. Dan kan het zijn dat de nieuwe meter te snel loopt (of de oude te langzaam, maar da's niet meer te controleren) Als de meter inderdaad afwijkt, moet de Nuon aan de hand van voorgaande afrekeningen schikken (voordeel voor jou) Als blijkt dat de meter wel goed loopt, zal je moeten betalen (let wel, er kunnen extra kosten bij zijn) Ik hoop dat je het nog kan volgen en dat je er wat aan hebt. Succes.. p.s. ik heb geen problemen met de Nuon..

quasimodo
door quasimodo - Apr 16, 2004 om 12:10
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik ben zelf bijna twee jaar bezig geweest om een veel te hoge eindafrekekening ongedaan te krijgen. Ik kon op basis van voorgaande jaren heel goed inzichtelijk maken wat mijn verbruik zou moeten zijn. NUON was echter steeds niet thuis. Ik ben wel hele nette brieven blijven schrijven met kopien van afrekekeningen van voorgaadne jaren en een schikkingsvoorstel die ze uiteindelijk hebben aangenomen. Ik kreeg uiteindelijk nog geld terug ipv dat ik moest betalen,
Wel goed om iets te weten over de werkwijze van NUON. Ze hebben een afdeling waar alle zaken binnenkomen. NUON kennende zijn dit er heel veel! Pas na 1,5 jaar volhouden kom je terecht bij een andere afdeling die alleen langdurige zaken krijgt. Pas toen werd er echt gewerkt naar een oplossing.
Dus niet betalen, als zaken nog behandeling zijn hoef je ook van NUON niet te betalen, dit kan je telefonisch vragen, ze blijven wel herinneringen sturen [is een andere afdeling], niet schrikken gewoon weer even bellen en schrijven. Ik heb utieindelijk een voorstel gedaan naar NUON om een gemiddelde te nemen van vorige jaren en daar een index van 5% verhoging bij te doen. Dit is een heel normaal percentage vwb stijgingen ed.
Hier hebben ze mee ingestemd.
VOLHOUDEN DUS! Gr. QM

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ho
Houtwerf10 - Sep 21, 2024 om 19:40
Auto & vervoer

OV saldo verlopen card online terugvragen

OV saldo verlopen card online terugvragen lukt van geen kant. Je komt in een cirkel terecht, steeds kom je weer uit aan het begin. Lees meer

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer