ga
door gansje Aug 26, 2009 om 16:16
Geldzaken & recht

Energie belasting

hallo.

Wij wonen in een appartement met 5 gezinnen.

We hebben een VVE waar alles goed geregeld is en toch heb ik een vraag::

Met de jaarafrekening van de NUON moest de VVE Energiebelasting betalen ,terwijl de bewoners die een eigen meter hebben dit terug krijgen (verrekend wordt).

Is deze energie belasting terug te krijgen?

Want de kosten die de VVE betaald elke maand aan energie betreft alleen de lift en de algemen ruimtes.

gansje

1545 2 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 26, 2009 om 18:55
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag gansje,

Iedereen die energie gebruikt en betaalt, betaalt energiebelasting. Ook de VVE.

Hoe de bewoners de e-belasting terug kunnen krijgen respectievelijk verrekend wordt is mij onduidelijk. Waarmee zou dat dan verrekend worden, zodat ze de e-belasting terug krijgen?

Het lijkt me niet mogelijk deze terug te ontvangen.

Hardware ERror MAN.

bv
door bv - Oct 31, 2009 om 18:45
4 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Gansje,

Afhankelijk van de hoogte van je gebruik dien je energiebelasting te betalen. Deze belasting wordt door het energiebedrijf ingehouden en afgedragen. Indien je gebruik maakt van een verblijfsruimte (bijvoorbeeld een woning) heb je recht op een belastingkorting (heffingskorting energiebelasting). Deze wordt verrekend met de te betalen energiebelasting. De heffingskorting geldt echter niet voor overige ruimtes. Dat verklaart het verschil op de jaarafrekening van jullie (bewoonde) appartementen en de jaarafrekening van de gemeenschappelijke ruimte. Groot nadeel is dat de kosten van de gemeenschappelijke ruimte vaak hoog zijn (ondanks het lage energieverbruik), mede door de netwerk- en meterkosten.
BV