bu
door buffer May 17, 2016 om 10:54
Geldzaken & recht

Erfenis

Hebben al 16 jaar geld uit een erfenis bij notaris staan. ben 1 van de erfgenamen kan ik dat opvragen.
bij de notaris. hebben geen contact met de andere erfgenamen. Bij voor dank bij berichten.

1153 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 17, 2016 om 11:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou maar eens vragen aan die notaris hoe het met de afwikkeling staat. Dat duurt wel overdreven lang.

bu
door buffer May 17, 2016 om 11:15
22 Antwoorden / 29 Vragen

De andere erfgenamen laten dat rusten ze hebben de buit onder hun verdeeldt en de spaargeld laten staan.En nu moet ik er achteraan omdat geregeld te krijgen.

tijger1
door tijger1 - May 17, 2016 om 11:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De buit onder hen verdeeld? Dat kan natuurlijk helemaal niet. Bel die notaris.

edrick3
door edrick3 - May 17, 2016 om 11:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

kan ik dat opvragen bij de notaris.

Ja. Zou sowieso eens bij die notaris navragen hoe één en ander in elkaar zit.
Wie is de erflater? Wie zijn de andere erfgenamen? Waarom is de erfenis niet afgewikkeld? Etc.

fr
door frans56 - May 17, 2016 om 13:41
230 Antwoorden / 9 Vragen

U bent helaas niet de eerste en vermoedelijk ook niet de laatste waar een van de erfgenamen niet reageert op een erfenis,  Wat iemand daarmee wil bereiken is: Het een ander familielid een erfenis niet gunnen, immers zolang niet ieder erfgenaam heeft getekend, word een erfenis niet af gewerkt.
Dat deze persoon dan zelf ook (nog) niets erft nemen ze voor lief.  Voor meer info kunt U het beste contact opnemen met de desbetreffende notaris.
Het komt zelfs voor dat een huis uit een erfenis staat te verpauperen omdat de ene erfgenaaam nooit iets wil tekenen, en dat huis dus niet verkocht mag/kan worden.    Helaas bestaan dit soort mensen ook.

Ma
door Mat Matheij - May 17, 2016 om 19:34
986 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt wanneer U behoort tot een van de wettige erfgenamen hierover contact op nemen met de notaris. Het is wel een raadsel dat U weet dat U iets tegoed heeft maar niet eerder hierover bij de klaarblijkelijk bij U bekende notaris heeft geïnformeerd. U laat dit wel een erg lange periode 'liggen'. Was U te allen tijden bereikbaar. Is de afwikkeling voorzover die al zou zijn geschied buiten U omgegaan? Zo ja met welke reden? Heeft U afstand gedaan? Dat zijn zomaar wat vragen. Wendt U tot de notaris met het verzoek om opheldering en indien nodig laat U bijstaan door een jurist erfrecht. Mvrgr.

tijger1
door tijger1 - May 17, 2016 om 19:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wel ja, nou weer een jurist erfrecht. Die notaris is de aangewezen persoon.

Ma
door Mat Matheij May 17, 2016 om 19:57
986 Antwoorden / 3 Vragen

Natuurlijk is de notaris de eerstaangewezen persoon echter tussen de regels door speelt er veel meer. Waarom ligt deze zaak er al 16 jaar en wordt er gesproken over een al verdeelde buit. Als een van de gegeven antwoorden. Erfenissen worden -niet geheel onterecht- naast scheidingen beschouwd als bijzonder moeilijke zaken.

tijger1
door tijger1 May 17, 2016 om 20:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U wilt de juristen maar aan het werk helpen. :-)) Jurist klaar, erfenis op.:-))