ma
door margretwiel Jun 7, 2006 om 11:41
Geldzaken & recht

Essent

Hallo,we liggen vanaf okt 2003 al in de knoop met essent.We zijn van 10okt 2003 verhuisd van huur naar koop.En toen is de hele bende begonnen met essent.Ten eerste verhuisberichten bellen met hun.Maar geen reactie we wisten nog niet eens wat we aan voorschot moesten betalen.Na 14maanden later kwamen ze erachter dat we op een correspondentie adres zaten dus weer niets geregeld.Wel gewoon meter standen opgenomen maar how maar geen rekening.En nu betalen totdat je omvalt.Kreeg eindafrekening van 3500,00 van 2004.

Dan deden ze ons een brief sturen we werden per 01-01-2005 nieuwe klant bij hun.Terwijl we al vanaf 2003 bij verhuizing alles hebben doorgegeven.Moet ik dit betalen of niet van 2003.Voorschot is nu 500,00 per maand.

Dan nieuwe afrekening 2005   weer 3550,00 na betaling ik heb gebeld en gezegt we zijn geen bedrijf hoor.

Ik snap niet hoe ze aan die bedragen komen zo verbruiken we helemal niet.We hebben alles dubbele beglazing en nieuwe hrketel.

Hoe kan ik nu verder met hun weet het niet meer.

We moeten nu op dit moment 1083,00 betalen met betalings regeling.En dan door stommiteit van essent.Dan kan dus niemand opbrengen.

Hoe moeten we verder.Weet iemand raad?????????

Dank.

701 6 Rapporteer

ha
door harrybacardi - Jun 7, 2006 om 19:20
10 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo,

Vertel je verhaal aan de  geschillencommissie(zie Link)

http://www2.sgc.nl/web/site/default.aspx?l=sgc

Lever alle correspondentie en bewijzen erbij  en dan gaan zij bekijken of het de moeite waard is.mocht dit zo zijn dan kost het je eenmalig €25,-

Ik heb namelijk ook ook een probleem met Essent en deze daar aangekaart .Zij hebben het nu in behandeling.

Vandaag belde essent mij op of ik ook akkoord wou gaan met een schikkingsvoorstel.Ik denk dat ze nattigheid beginnen te voelen en via deze weg nog het maximale eruit proberen te halen.

ik zou zeggen .. nooit geschoten is altijd mis en het kan je een zo een paar honder of duizend euro opleveren voor die €25,-

Succes!

Harry

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 8, 2006 om 16:21
16966 Antwoorden / 202 Vragen

Allereerst: zo snel als mogelijk een aangetekend schrijven richten aan Essent en daarin zeer nadrukkelijk om getetaillerde uitleg vragen. Doe dat met betrekking tot de meterstanden waarvan ik aanneem dat u die zelf ook heeft genoteerd bij de verhuizing.

Als ik de bedragen zie die u noemt moet u wel zeer veel enrgie gebruiken ergo, het lijkt mij dat het een ander fot gaat en daar mag u niet de dupe van zijn. Verwijs, naast het noemen van het voorgaande ook op de fout met betrekking tot de melding als nieuwe klant u was al klant.

De geschillecommissie komt pas in actie als de klacht intern is afgehandeld, dat wil zeggen dat zij eerst iets doen als de interne Essent regeling is doorlopen en de oplossing voor u ongewenst blijft.

Succes. (heeft u een rechtsbijstandsverzekering, zo ja dan die inschakelen)

ha
door harrybacardi - Jun 9, 2006 om 23:17
10 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Gerrit,

Kleine correctie, de geschillencommissie neemt het wel in behandeling ook als er verders nog niets bekend is .Is bij mij namelijk ook het geval.Gaandeweg komt er toch wel meer duidelijkheid en zal essent ook de stukken aanleveren.

Voor wat betreft de rest:

Schakel de commissie  in ieder geval in, die € 25,- zal het niet meer doen en het zal je in ieder geval korting opleveren ..zodat je in ieder geval niet alles hoeft te betalen.Bewaar alle bewijsstukken en doe alles per Fax of aangetekende brief.

Laat ook weten dat wanneer u eventueel in uw gelijk wordt gesteld dat u de kosten (Vrije dag voor de geschillenmcommissie,postzegels,aangetekende brieven Faxen ,tijd etc etc...) op Essent gaat verhalen,houdt dus alles bij .

Essent heeft mij gisteren een gebeld en geprobeerd een schikking te treffen in mijn zaak en bood mij een korting aan van €250,- op een rekening van €960,-plus de kosten van de geschillencommissie (€ 25,-)

Als ik deze zaak van u zo bekijk dan heeft u volgens mij een aardige kans van slagen om eventueel een fikse korting te krijgen .

Suc6 ermee!

Met vriendelijke groet,

Harry

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 10, 2006 om 09:42
16966 Antwoorden / 202 Vragen

hallo hb: dank voor de tip deat deze geschillencie dus afwijkt. Kan dus best met de veelheid van klachten te maken hebben denk ik.

ma
door margretwiel - Jun 12, 2006 om 09:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dank U voor duidelijk antwoord en ga der zeker verder mee aan de slag.

Mvg Margret

ma
door margretwiel - Jun 12, 2006 om 09:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank U.

Ik ga der zeker mee aan de slag.

Mvg Margret