va
door vangomp5 May 10, 2004 om 23:22
Geldzaken & recht

Essent schattingen

Ik lig al 2 jaar overhoop met Essent over mijn electriciteits gebruik.

Ik heb een redelijk groot huis/bedrijfje zonder heavy users in het
pand, en stuk of 8 computers die 3 middagen per week aan staan.

We koken normaal op gas, hebben geen electrische wasdroger, afwasmachine, waterbed of dergelijke zaken

Momenteen schatten ze me in op 17000 kwh per jaar, terwijl een normaal gezin 4 tot 5000 kwh gebruikt.

Als ik reken via de zelf opgenomen meterstand kom ik op ca 11000 kwh
(nog idioot veel) Essent schat er dus doodleuk 6000 kwh naast.

Ondanks vele, vele telefoontjes en aangetekende brieven reageert het
hele bedrijf niet. Sedert juli vorig jaar heb ik ineens dag / nacht
tarief ??? Zomaar spontaan, terwijl ik dit niet wil.

  1. Wat mij betreft mogen bij Essent allemaal aan het gas

914 4 Rapporteer

fr
door fritsje - Jun 16, 2004 om 16:07
3 Antwoorden / 2 Vragen

Werd ook afgerekend op dag/nacht tarief terwijl ik dit niet wou en vroeger ook nooit gehad heb. Heb geschreven naar Essent Juridische Zaken. Zij hebben mij in het gelijk gesteld Netwerkbeheer heeft verzuimd dit door te geven. Nou is het alleen nog wachten op de correctienota. Ik kan nu al vertellen dat dit helemaal fout is gegaan. Heb welliswaar nieuwe nota gekregen maar wel weer hoog/laag tarief. 5 nieuwe acceptgiro-kaarten samen een gigantisch bedrag en een groot bedrag gestort op mijn rekening. Maar het rammelt aan alle kanten. Dus het spel kan weer opnieuw beginnen. Van Essent en foute facturen zijn wij nog lang niet verlost.

gery
door gery - Jun 16, 2004 om 16:19
504 Antwoorden / 8 Vragen

De laatste opmerking was niet nodig!

Ze zijn verplicht om 1x in de 3 jaar je meterstand optenemen, dus dat is nu binnen een jaar, dan wordt de boel vanzelf rechtgetrokken. Heb je ook een dag en nacht meter gekregen? Dit kunnen zij niet zomaar doen, dus probeer dit op een menselijke manier duidelijk te maken aan Essent d.m.v. een aangetekende brief.

va
door vangomp5 - Jun 16, 2004 om 16:33
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ondanks vele telefoontjes en 3 aangetekende brieven komt er geen reactie, of reactie die totaal niet aansluit op mijn vraag.

Als ik het gas en electriciteit bij elkaar tel voor 1 jaar gebruik kom
ik op € 5000,00 per jaar en dat lijkt mij een beetje veel voor een
normaal gezin.

Het werkelijke verbruik en de geschatte verbruik heeft een gat van > 75000 kw/h.

Geen reactie van Essent ondanks verschillende telefoontjes en brieven.

fe
door festinger - Sep 21, 2012 om 01:45
410 Antwoorden / 18 Vragen

Mooie poging van de minister,maar het zal niet helpen. Kijk vaak RTLZ-nieuws op 7 en besef meteen dat deze zender enkel kan uitzenden dankzij sponsoren met een eigen commercieel belang. Hoe goed ze ook werken hun salaris wordt betaald door bedrijven die belang hechten. Dat gebeurt nooit zonder echte objectiviteit te verliezen. En daar gaat het mis. En daar vallen alle deskundigen met banknaam in hun titel of economen geheel door de mand.