lo
door lotusmercedes Jan 13, 2013 om 12:19
Geldzaken & recht

Exman

ben van mijn exman al vijf jaar af
ze komen met een schuld van 4000 euro incassa
of ik dat bedrag wil betalen
ben steeds over en weer bellen en geschreven met hun
heb alles op papier staan de uit spraak van de rechter is dat hij moest betalen
hij hebt in ons huwelijk mijn handtekening vervalst
dat heb ik bij onze uitspraak van de scheiding gezegd
en ook bij de advocaat ik tekent altijd met cp achterberg en dit is gewoon met achterberg getekent
wij hadden een gescheiden bankrekeningen had had toen een timmerfabriek
en ik had gewoon mij werk dus had een eigen bank rekening
we hadden cpietjes thuis liggen van me intiditijd pas
dus zo hebt hij het gedaan achter mij rug op
ik zweer alles op mijn moeder dat het mijn handtekening niet is zou un mij kunnen helpen hier mee
ik eet de meeste keren brood omdat ik alles netjes wil betalen
ik moet de eerste keer 10 euro betalen aan de incasso en gaan over een halfjaar weer bekijken
helpt u me alstublieft
vriendelijke groet cp achteberg
[edit redactie]

592 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 13, 2013 om 12:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u schulden bent aangegaan voor en tijdens uw huwelijk en u was in gemeenschap van goederen gehuwd, dan blijft u hoofdelijk aansprakelijk voor die schulden. Het doet er niet toe wat er bij de scheiding is afgesproken. Als uw ex niet aan zijn verplichtingen voldoet, komt de schuldeiser bij u. Die staat volkomen in zijn recht, helaas.

Voor de goede orde, dit is een openbaar forum. Als u de redactie van Kassa wilt bereiken, moet u links onderaan op contact met Kassa klikken.

edrick3
door edrick3 - Jan 13, 2013 om 12:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lotusmercedes,

Dit is een openbaar forum.
Niet handig om je mailadres te vermelden. (spam!)
Heb de redactie al gevraagd om dit te verwijderen.

Met vr.gr.

dearagain
door dearagain - Jan 13, 2013 om 17:51
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*ik heb zo mijn twijfels over het waarheidsgehalte van dit bericht

diumenge
door diumenge - Jan 13, 2013 om 18:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

*want?

dearagain
door dearagain - Jan 13, 2013 om 18:37
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het is niet de eerste keer dat ik een dergelijk soort berichtje inclusief een e-mailadres op consumentenfora zie staan

sw
door swat1500 - Jan 13, 2013 om 18:45
3810 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u 5 jaar geleden ook aangifte gedaan van valsheid in geschrift toen u er achter kwam dat uw ex uw handtekening had vervalst?
Zo nee, dan heb ik verder niets toe te voegen aan de reactie van tijger1 behoudens dat als de rechter bij de scheiding heeft bepaald dat uw ex de schulden voor zijn rekening zou nemen, u alles wat u moet betalen m.b.t. de schuld kan verhalen op uw ex. U zult echter zelf eerst moeten betalen.

Heeft u wel aangifte gedaan dan is afhankelijk van de uitkomst van het politieonderzoek en een eventuele uitspraak van de strafrechter of u kunt aanvoeren dat u niet aansprakelijk bent voor de schuld.

Een opmerking in de scheidingsprocedure dat de betreffende handtekening niet door u is geplaatst zal niet voldoende zijn om onder de schuld uit te komen.

jo
door jorisw - Jan 13, 2013 om 19:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht ten overvloede: wat op papier staat en door de rechter is bekrachtigd is alleen iets tussen jouw en je ex-man. De schuldeisers hebben daar niks mee te maken. Het betekent niks anders dat als hij zijn verplichtingen volgens het convenant niet nakomt (waardoor jij dus zijn deel van de schuld zou moeten betalen), dat jij hem juridisch aan kan pakken.