mr
door mrmoto May 2, 2020 om 11:43
Geldzaken & recht

Extra geld pinnen bij de Lidl

Omdat de ING in al hun wijsheid heeft besloten om bij de Bruna hun pin automaat te verwijderen en al daar te gaan verbouwen voor de "Geldmaat" en ondertussen al 5 weken achter op openings schema ligt , kunnen wij hier alleen nog maar geld pinnen bij de supermarkt , dus het navolgende geschiede : koop boodschappen , betaal per Pin en meld vooraf dat je extra geld wilt opnemen met een maximum van € 100,00 ,na het geven van de kassabon en de euro's moest ik een handtekening plaatsen .
Is dit een normale manier van handelen ? Heb in het verleden deze aktie wel eens vaker gedaan maar toen nergens een handtekening voor hoeven te plaatsen.

20758 22 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 2, 2020 om 11:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, compleet normaal.

ne
door neodutchio - May 2, 2020 om 11:48
5158 Antwoorden / 12 Vragen

De handtekening is bewijs dat u het geld ontvangen hebt. Het kwam nog wel eens voor dat mensen achteraf niet meer wisten dat ze meer gepind hadden en gingen klagen dat ze meer betaald hadden dan nodig was. Om dat te voorkomen zet u uw handtekening.

me
door mein33 - May 2, 2020 om 11:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR MRMOTO 2 MEI 2020  na het geven van de kassabon en de euro's moest ik een handtekening plaatsen .

Op een bewijsje, zodat de kassamedewerker bij de werkgever kan aantonen dat er contant geld aan een klant is uitgekeerd ?

Lijkt mij niets mis mee en wees blij dat LIDL haar klanten die servive wil bieden, want eigelijk had BRUNA dat moeten doen.

ja
door jameijer - May 2, 2020 om 12:08
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja hoor, dit is normaal. U zet uw handtekening ter ontvangst, is niets anders dan wanneer u uw handtekening moet zetten als u bepaalde goederen via de post ontvangt.

tenormin
door tenormin - May 2, 2020 om 12:17
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Dan nog maar een geruststelling: helemaal normaal. Voor het Corona virus kon men voor een extra €50,00 pinnen, met handtekening en zie ik zelfs tot €100,00. Wat een goede service.

getty
door getty - May 2, 2020 om 12:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik ken het niet anders dan dit.  Waarom bevreemdt u dit?

Ka
door Kassagebruiker - May 2, 2020 om 13:13
683 Antwoorden / 5 Vragen

Elke boekhouding zoals in winkels moet zo dicht als mogelijk zijn. Dus pint u bij? Dan tekenen, dan kan er nooit een dispuut over ontstaan.

Stel: u pint bij, ontvangt het geld en tekent niet en gaat een paar uur later naar de winkel en zegt: "Ik heb dat extra geld niet ontvangen".

Juist DAAROM is die handtekening nuttig te noemen.

edrick3
door edrick3 - May 2, 2020 om 13:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Is dit een normale manier van handelen ?
Ja. Bewijsje voor de cassiëre dat het is uitbetaald.

aurora1
door aurora1 - May 2, 2020 om 13:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, heel normaal.
Bent u niet blij met deze extra service? De supermarkt is tenslotte geen bank, ze hoeven dat niet te doen. U zou ook zomaar kunnen beweren dat u dat extra gepinde geld helemaal niet gekregen heeft toch?
Waarschijnlijk bent u vergeten dat u in het verleden ook een handtekening voor ontvangst moest plaatsen?
Ik begrijp eigenlijk niet waarom u daar moeilijk over doet en er verontwaardigd over bent. Met de coronacrisis is het bovendien nog een slecht idee om geld aan te raken en extra risico voor de kassamensen. En dan is geld in kas houden voor deze service zelfs een extra risico voor overvallen.

mr
door mrmoto May 2, 2020 om 14:30
167 Antwoorden / 4 Vragen

Aurora onbekend is onbemind !

rj
door rjw - May 2, 2020 om 17:43
3270 Antwoorden / 5 Vragen

De informatie over ING en hun nieuwe automaat is totaal niet relevant voor het onderwerp (dat de ombouw naar een nieuwe machine stil ligt is niet zo vreemd: het is U misschien ontgaan maar we hebben een probleempje met een virus in de hele wereld). Het komt nu eerder over als dat U even lekker wilt klagen.

Ar
door AriEllis May 2, 2020 om 22:55
57 Antwoorden / Vragen

Hij klaagt toch helemaal niet?! Vraagt zich alleen af waarom het zo is.

In het begin toen ik in Nederland kwam wonen vond ik dit ook zo vreemd. In mijn geboorteland pinde 'iederéén ' extra geld bij de boodschappen. Veel grotere bedragen dan hier ook nog. Na uitleg van het waarom vind ik het wel echt slim. En de uitleg heeft Edrick3 al gegeven.

mr
door mrmoto May 3, 2020 om 10:30
167 Antwoorden / 4 Vragen

RJW , als de ING zijn verbouwing niet had uitgevoerd of afgerond had was mijn vraag op dit forum niet nodig geweest evenals uw reactie ( lees commentaar ) maar ja u heeft ook even het toetsenbord mogen beroeren om een ander in de zon te zetten en dan zeg ik het hier nog heel netjes .

mr
door mrmoto - May 3, 2020 om 10:32
167 Antwoorden / 4 Vragen

de gene die mij uitleg hebben gegeven betreffende deze consumentenvraag ,mijn dank ! Mr.Moto.

To
door Ton 1960 - May 4, 2020 om 11:55
5 Antwoorden / 7 Vragen

het handtekening zetten maakt u er ook bewust van dat u extra geld opneemt,Het gebeurd ook dat de cassierre bij oude mensen op de extra pinnen knop drukt en het extra gepinde geld in eigen zak steekt .Zonder bon (moet je om vragen) kunt u niet bewijzen dat u geen extra geld hebt opgenomen, de getekende bon is voor de cassierre het bewijs dat ze het geld gegeven heeft.Bent u het hier niet mee eens dan staat het u vrij om niet extra te pinnnen in de supermarkt en op zoek te gaan naar een pinautomaat waar u gefilmd word tijdens het pinnen

tijger1
door tijger1 May 4, 2020 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wel ja, nog een paar beschuldigingen van diefstal.

aurora1
door aurora1 May 4, 2020 om 14:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad: zoals de waard is....

maffy1948
door maffy1948 - May 4, 2020 om 11:57
45 Antwoorden / 0 Vragen

Maar goed ook dat ze dat doen omdat er bijdehandjes/etterbakken zijn die het proberen te storneren en dan mag de super op komen draven met bewijs  dat ze het hebben gegeven. Vroeger haden we een sleutel die op alle buitendeuren paste dan gebeurde het zelden dat er iets vreemds gebeurde, als dat nu nog zo was dan had je nu een leeg huis Met al dat gaaies wat rondloopt.

tijger1
door tijger1 May 4, 2020 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Pinbetalingen kan men helemaal niet storneren. Onzinverhaal. Echt maf.

mo
door mof - May 4, 2020 om 12:07
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, dat mag de lidl zelf uitmaken. Ze hoeven niet toe te staan dat extra geld wordt gepind.

ja
door jan24 - May 4, 2020 om 12:13
109 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, dat mag.

Nu is dat natuurlijk een onzinnig antwoord, want velen waren mij al voor.
Heb nooit begrepen, waarom iemand, behoudens correctie of aanvulling, ook nog eens hetzelfde antwoord wil geven.
Het maakt m.i. het forum er niet overzichtelijker op, als iedereen in herhaling valt.
Of lezen we alleen de vraag en antwoorden dan klakkeloos? Zonder even te kijken of er al een juist antwoord is gegeven.
Wel mooi, dat de topicstarter reageert, dat is ook meer uitzondering dan regel.

tijger1
door tijger1 May 4, 2020 om 12:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom antwoordt u dan?

marijke77
door marijke77 - May 4, 2020 om 12:19
158 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is overal zo en was altijd al normaal.

jhogaarts
door jhogaarts - May 4, 2020 om 13:02
101 Antwoorden / 1 Vragen

Ja hoor volkomen legaal

To
door Ton 1960 - May 4, 2020 om 13:33
5 Antwoorden / 7 Vragen

Ik werk al meer dan 30 jaar in diverse supermarkten en heb vaak meegemaakt dat cassierres ontslagen werden omdat ze extra pinden bij ouderen die al blij waren dat het pinnen was gelukt en niet vroegen om de bon

tijger1
door tijger1 May 4, 2020 om 16:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gelooft u dat zelf?

rj
door rjw May 5, 2020 om 09:38
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Onwaarschijnlijk verhaal. Je moet in Nederland wel meer gedaan hebben voordat je ontslagen kunt worden. Dus of een tijdelijk contract is niet verlengd, of de betreffende medewerkers hadden al meer dingen gedaan die niet mochten.

frits
door frits - May 4, 2020 om 14:05
146 Antwoorden / 5 Vragen

ik heb inderdaad bij de Plus (nu Jumbo) in Venlo dit vaker edaan en er werd steeds om een handtekening gevraagd.

1paul
door 1paul - May 4, 2020 om 14:37
3162 Antwoorden / 0 Vragen

is een aangeef voor de kasiere dat zij geld geeft uit de kassa, op deze manier kunnen zien bij welke bon "gepind" werd en welke niet....

koekeloer
door koekeloer - May 4, 2020 om 16:00
562 Antwoorden / 18 Vragen

Er zijn toch wel meer automaten in de wereld dan de ene bruna waar U geld kunt opnemen?

Topantwoord

gerbera
door gerbera - May 4, 2020 om 16:11
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@koekeloer, moet de TS dan een "wereldreis" maken om te kunnen pinnen. Mogelijk is het u ontgaan maar bijna 60% van de pinautomaten verdwijnt zo langzamerhand en in sommige dorpen is er geen meer.

mr
door mrmoto May 4, 2020 om 22:43
167 Antwoorden / 4 Vragen

Klopt , de rabobank , de abn , de amro bank hebben hun pin automaten hier in het dorp al weggehaald ,dus extra geld pinnen  wat ik een  ( 1) maal in de vier weken doe sinds de ing pin automaat wordt omgebouwd , was bij de Lidl voor mij niet nieuw maar wel het plaatsen van een handtekening dus wel ,maar nogmaals ik heb alweer iets nieuws geleerd dank zij de reacties ,mijn dank hiervoor .( en voor de mensen die denken dat er wel een andere ing in de omgeving is , ja dat klopt dat is zeven (7) km verderop in een ander dorp alwaar in de toekomst ook de ing pin automaat gaat verdwijnen)