la
door langeco Sep 4, 2017 om 15:10
Geldzaken & recht

Extra/Overwerk

Hallo,
Ik ben werkzaam in de transport wereld.
Nu heb ik een contract voor 32 uur, maar ik werk standaard tussen de 40 en 45 uur in 4 dagen.
Ik ben eigenlijk benieuwd waar de grens ligt. Mag het bedrijf mij verplichten om elke dag extra te werken ? Ik doe die reeds jaar in jaar uit maar de dagen worden steeds langer. Waar ligt de grens?
Ik zou graag in begrijpelijk Nederlands willen horen waar mijn rechten tegenover het bedrijf liggen. En ook waar dit dan terug te vinden is in dat ellelange cao van ons. Standaard begin ik om 06.00 tot klaar..Altijd pas na 17.00. alvast bedankt. Groet, Co

854 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 4, 2017 om 15:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik begrijp niet dat mensen die in een "rommelige" sector werken geen lid worden van de bond, zodat zij hun belangen wat beter kunnen beschermen en weten wat hun rechten zijn.

Maar u kunt niet standaard verplicht worden Elke dag langer te werken dan in uw contract staat vermeld.

la
door langeco Sep 4, 2017 om 17:33
17 Antwoorden / 15 Vragen

Beste tijger1,
Natuurlijk ben ik lid van de vakbond.
Het duurde al een week voordat ik antwoord kreeg.
Dit was hun antwoord.
Mijn baas kan mij minimaal 6 uur en maximaal 10 per dag laten werken.
Nu heb ik gevraagd of die 10 uur dan ook structueel mag.
Daar moet ik nog antwoord op krijgen.
Verders raade ook zij mij aan om met de baas in gesprek te gaan. Maar ik wil deze week al in gesprek gaan maar ik moet goed beslagen ten ijs gaan.

tijger1
door tijger1 Sep 4, 2017 om 17:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beetje voddebalig antwoord van de bond.

Stel uw vraag op Rechtswinkel.nl, daar geven arbeidsrecht juristen antwoord. Dan komt u een beetje beter beslagen ten ijs bij uw gesprek.

jo
door jorisw Sep 4, 2017 om 18:15
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit onderwerp levert te weinig media exposure op voor de bond. Anders hadden ze het wel anders aangepakt....

aurora1
door aurora1 - Sep 4, 2017 om 15:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In begrijpelijk Nederlands? Heeft u dat nog nooit met de baas besproken? Worden die uren niet uitbetaald?

eefie
door eefie - Sep 4, 2017 om 15:28
69 Antwoorden / 30 Vragen

Volgens mij wordt er enorm misbruik van je gemaakt. Zolang jij geen bezwaar maakt, zal het steeds erger worden.
Kaart het aan bij je baas en zoek uit wat jouw rechten zijn.
Je kunt ook informeren bij een vakbond.