johan35nl
door johan35nl Oct 6, 2015 om 11:34
Geldzaken & recht

Factuur gestuurd met bedrijfsnaam die failliet is verklaard, mag dit?

Hoi allemaal,

Op 17-10-2014 een factuur van Europees Laboratorium Voor Nutrienten Bv ontvangen voor het prikken van bloed bij hen. Doordat ik het niet eens ben met het bedrag heb ik de verantwoordelijke aangesproken over het extreme bedrag van 900 euro. Hij gaf maar geen reactie, telefonisch gaf hij aan altijd in het buitenland te zitten en te antwoorden als hij terug is. Nooit een reactie ontvangen. Hierdoor heeft het allemaal lang tot zich laten wachten. Tot 2 weken geleden; een secretaresse met de melding dat ik de factuur binnen 1 week moet betalen anders word de factuur naar de incassobureau doorgestuurd. Geen speld tussen te krijgen.

Echter nu ben ik erachter gekomen dat op 27-06-2013 Europees Laboratorium Voor Nutrienten Bv h.o.d.n. Vital Cell Life (Vcl) te Bunnik (Utrecht) door de rechtbank in Midden-Nederland failliet is verklaard.
http://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/704575/europees-laboratorium-voor-nutrienten-bv.aspx
http://www.kvk.nl/orderstraat/product-kiezen/?kvknummer=300736600000&origq=Europees+Laboratorium+voor+Nutri%C3%ABnten
http://www.kvk.nl/orderstraat/product-kiezen/?kvknummer=30073660&origq=Europees+Laboratorium+voor+Nutri%C3%ABnten

Ze hebben een doorstart gemaakt met een andere naam:
http://www.kvk.nl/orderstraat/product-kiezen/?kvknummer=584810870000&origq=Europees+Laboratorium+voor+Nutri%C3%ABnten

Mijn vraag:
Mogen ze de factuur wel naar mij sturen? Op de factuur staat Europees Laboratorium Voor Nutrienten Bv vermeld.

Verneem graag jullie reactie, bij voorbaat dank.

Johan

1274 6 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Oct 6, 2015 om 12:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dit klik hier artikel van vorig jaar kwam ik op internet tegen.
Hoe bent u bij dat laboratorium beland?

aurora1
door aurora1 - Oct 6, 2015 om 12:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nog een interessant artikel: klik hier.

aurora1
door aurora1 - Oct 6, 2015 om 13:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U zou uw licht eens kunnen opsteken bij de curator: klik hier.
Bij de Nederlandse namen lees ik nog steeds faillissement:
klik hier, met ook een telefoonnummer van de curator.

johan35nl
door johan35nl - Oct 8, 2015 om 17:29
3 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor je reactie Aurora.
Via een kennis kwam ik bij die laboratoria. De genoemde artikelen was ik recentelijk ook tegengekomen, geen fijne partij! Had ik dit maar vooraf geweten!

Volgens de curator hebben ze een doorstart gemaakt met de naam: WHL
De factuur zou vanuit die naam verzonden moeten worden. Is dus niet gebeurd.
Meer info moet ik bij WHL zijn, curator heeft verder geen zeggenschap.

Ze zijn failliet verklaard maar gaan nog gewoon door: http://www.europeanlaboratory.nl/
Op de site vind ik niks terug over WHL.

Geen idee wat ik nu met de factuur moet doen!

door 1953 - Oct 8, 2015 om 17:51
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Geen zuivere koffie! Niet op reageren zou ik doen, laat de curator maar reageren.

johan35nl
door johan35nl - Oct 9, 2015 om 15:11
3 Antwoorden / 4 Vragen

Curator geeft aan dat alleen een advocaat kan aangeven of de factuur nog wel rechtsgeldig is.

Omdat ze een doorstart hebben gemaakt dienen alle vragen naar de doorstartende partij gericht te worden. De curator heeft vanwege de doorstart geen bevoegdheid meer.