twins45
door twins45 Dec 4, 2012 om 19:06
Geldzaken & recht

Faktuur sturen aan minderjarige

Mijn tandarts gebruikt een bedrijf die de financiele zaken voor hem regelt met o.a. de zorgverzekeraar.
Nu stuurt dit bedrijf een faktuur gericht aan mijn zoon die 17 jaar is.
Kan dit zomaar?
Moet dit niet gericht worden aan de ouders/verzorgers van?

2059 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 4, 2012 om 19:13
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Uw zoon woont gewoon bij U? En is het bedrijf wat de tandarts gebruikt misschien Fa-med? Ja, de rekening zou gewoon aan u gericht moeten zijn, maar als dit de "enige fout" is qua adressering zou ik er even een briefje aan wagen dat het hier over een minderjarige gaat.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 4, 2012 om 19:21
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het zal beter overkomen als dit op u manier gaat, maar verplicht is voor mij geen reden om niet te betalen.Als het via u verz. loopt is het heel normaal dat hij aan u gericht is.Als het niet via de verz. gaat bent u de ouder van een minderjarig kind en dan weet de tandarts waarschi9ujnlijk niet wat u naam precies is. Hij had dat dan beter aan zijn patient kunnen vragen aan wie de rekening moet worden aan geboden.

dearagain
door dearagain - Dec 4, 2012 om 20:06
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*ik denk dat Fa-med dit doet

*zo ja: even Fa-med bellen dus

dc
door dcz - Dec 4, 2012 om 20:22
439 Antwoorden / 1 Vragen

Famed stuurt fecturen naar degene die is behandeld. Of wilt U ook nog dat Famed gaat uitzoeken wie bij wie woont?
Zoonlief kan de rekening toch gewoon aan paps of mams geven, mijn dochters hebben daar niet zoveel problemen mee..en die kregen de rekening ook op hun naam....

je kunt ook overal een probleem van maken...

jo
door jorisw - Dec 4, 2012 om 21:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En wat is de diepere gedachte achter deze vraag? Of je de rekening wel moet betalen als deze niet aan de ouders is gericht? Zo niet, dan snap ik niet wat het probleem is.

twins45
door twins45 - Dec 4, 2012 om 22:06
44 Antwoorden / 23 Vragen

Even voor de duidelijkheid, de vraag was mag dit.
Ja dus of nee.
Achterdocht en arrogantie zijn troef bij de z.g. experts.
Wat een onzinnige antwoorden.
Ik probeer niet onder de betaling uit te komen.
Dit is dan ook de allerlaatste keer dat ik een vraag stel op dit forum.

tenormin
door tenormin - Dec 4, 2012 om 23:05
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=twins45 schreef op dinsdag 4 dec 2012, 22:06]Even voor de duidelijkheid, de vraag was mag dit.
Ja dus of nee.
Achterdocht en arrogantie zijn troef bij de z.g. experts.
Wat een onzinnige antwoorden.
Ik probeer niet onder de betaling uit te komen.
Dit is dan ook de allerlaatste keer dat ik een vraag stel op dit forum.

Dit is niet erg vriendelijk, mevrouw. Ik geef u een behoorlijk antwoord en dan krijg je zoiets te lezen.
Arrogantie? Wel, ik voel me niet aangesproken, heb u keurig iets gevraagd (Fa-med?); maar dan neemt u ook niet eens de moeite even een antwoord te geven. Jammer, zo'n reactie.

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2012 om 23:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom wordt er aan de patiënt een nota verstuurd en niet rechtstreeks aan de verzekeringsmaatschappij?

Als die maatschappij niet bekend is bij de tandarts, waarom zou die nota dan niet aan de patiënt gestuurd mogen worden?

Sturen de telecomproviders ook hun nota's aan u i.p.v. Aan hun klant?

Maar we blijven gelukkig verschoond van verdere vragen van u, heb ik begrepen.