No
door Nonniemdh Jul 14, 2022 om 16:17
Geldzaken & recht

Foutieve afschrijving bouwdepot ING

2 weken geleden kwamen wij tot de ontdekking dat de ING uit ons bouwdepot een bedrag van € 605,- afgeschreven heeft. Deze factuur hebben wij niet ingediend en moest uit een ander bouwdepot afgschreven worden.

Wij hebben gelijk aan de bel getrokken en het zou direct opgepakt worden. De ING gaf toe dat het inderdaad een fout was die niet gemaakt had mogen worden.

Nu zijn we inmiddels 2 weken verder, heb ik 4x gebeld omdat het niet gecorrigeerd is terwijl het toegzegd was. Nu heb ik weer de belofte gekregen dat het nu dan toch echt in orde gemaakt zou worden. Wij hebben er een hard hoofd in....

Inmiddels hebben we een klacht ingediend, nog niets van gehoord uitetaard en een melding gemaakt bij de MFA.

Welke stappen kunnen we nog meer zetten om de druk wat op te voeren? Wij willen ons geld terug...

Alvast bedankt!

Groeten Manon

5238 7 Rapporteer

panter22
door panter22 - Jul 14, 2022 om 16:24
6599 Antwoorden / Vragen

Maar even afwachten wat het antwoord op de klacht is.
Het is nog maar 14 dagen geleden. Je moet de bank de tijd  geven om eea te regelen.

No
door Nonniemdh Jul 14, 2022 om 16:37
Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk geef ik de bank tijd om wat te regelen. Maar ze hebben inmiddels 4x beloofd dat het binnen 3 dagen weer op de rekening zou staan. Het gaat om geld wat ik moet gebruiken voor mijn verbouwing dus 8 weken wachten op een reactie van de klacht duurt te lang.

panter22
door panter22 Jul 14, 2022 om 18:06
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe kom je aan 8 weken?

me
door mein33 - Jul 14, 2022 om 16:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Inmiddels (slechts) twee weken verder, dan zal uw geduld nog wel even op de proef worden gesteld.
Overigens geen reden tot zorg aangezien het e.e.a. netjes zal worden gecorrigeerd.

Dat geld is trouwens niet van u maar van de bank en u mag het alleen maar even lenen om het later weer terug te betalen. ;-))

No
door Nonniemdh Jul 14, 2022 om 16:38
Antwoorden / 1 Vragen

Er is inmiddels 4x beloofd dat het gecorrigeerd zou zijn. Iedere keer is er weer iets waardoor het niet gebeurd is.

Het geld is wel degelijk van mijzelf aangezien de overwaarde van mijn vorige huis in de hypotheek zit en ik keurig moest overschrijven naar de notaris voor de overdracht. Wij kunnen nu niet verder met de verbouwing omdat het geld niet in het bouwdepot zit.

justmeagain
door justmeagain Jul 14, 2022 om 23:24
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als u door 695 euro niet verder kunt met uw verbouwing is het wel heel erg.

ge
door gewicht Jul 15, 2022 om 19:16
170 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt mij ook, daar komt zelfs een klusjesman niet voor.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 14, 2022 om 16:33
16859 Antwoorden / 202 Vragen
No
door Nonniemdh Jul 14, 2022 om 16:38
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt! Ik ga de link even bekijken.

Thecla58
door Thecla58 Jul 14, 2022 om 17:26
856 Antwoorden / 3 Vragen

Houd er dan wel rekening mee dat als je naar het Kifid of de Ombudsman gaat dat je nog veel langer moet wachten, want je denkt toch niet dat die instanties alles laten vallen omdat jij te ongeduldig bent om te wachten en de ING de kans te geven om...

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 14, 2022 om 22:33
16859 Antwoorden / 202 Vragen

@THECLA58 Bij het KiFiD zal men aangeven dat er eerst een schriftelijke reactie van de bank zal moeten zijn maar als dat lang duurt zal men de bank daarop attenderen!

Thecla58
door Thecla58 - Jul 14, 2022 om 17:30
856 Antwoorden / 3 Vragen

Geen stappen ondernemen. Afwachten... je denkt toch niet niet dat de MFA alles laat vallen om jouw klacht meteen in behandeling te nemen? Denk dat daar wel andere zaken prioriteit hebben. Ook ING moet de kans hebben om het goed uit te zoeken. Trouwens ze hebben geen deadline gegeven waarop het afgehandeld is.

Patience is a virtue... Oftewel geduld is een schone zaak...

No
door Nonniemdh Jul 14, 2022 om 18:04
Antwoorden / 1 Vragen

Wow wat vijandelijke reactie. Waar zeg ik dat ik verwacht dat de MFA alles laat vallen om mij te helpen? Misschien moet je geen aanname doen.

De ING heeft inmiddels 4x vertelt dat het morgen opgelost zou zijn dus er is wel degelijk een deadline gegeven. 4x dus...

Iedere keer verzinnen ze weer iets nieuws waarom ze het niet in orde hebben gemaakt. En daar gaat het dus mis. Ben niet ongeduldig maar wil graag dat beloftes nagekomen worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 14, 2022 om 22:35
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Het KiFiD is DE klachtmogelijkheid en het is aan iedereen vrij om het KiFiD te benaden op het moment dat hij/zij denkt dat het zinvol is.

sira
door sira - Jul 14, 2022 om 17:37
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Ik verwacht zonder meer dat het gecorrigeerd zal worden, maar als u iedere keer gaat bellen en klagen, wordt u onderop de stapel gelegd.

Waarom steeds bellen? Heeft u iedere keer dezelfde medewerker gesproken? Mogelijk niet, veel mensen werken parttime en vandaag de dag weet de één niet wat de ander doet..
Stuur een brief naar het hoofdkantoor, dan heeft u het zwart op wit en vraag binnen 2 weken te reageren of te corrigeren.

ni
door niceprice Jul 15, 2022 om 14:22
14 Antwoorden / 1 Vragen

"Heeft u iedere keer dezelfde medewerker gesproken? Mogelijk niet, veel mensen werken parttime en vandaag de dag weet de één niet wat de ander doet."

We leven niet meer in 1980. Advies en service afdelingen hebben de volledige communicatie met klanten in CRM systemen waardoor collega's eenvoudig dossiers kunnen overnemen of raadplegen om klanten te helpen met problemen of vragen.

sira
door sira Jul 15, 2022 om 16:16
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Leefden we nog maar in de jaren '80 wat betreft personeel.
Ik heb ruim voldoende werkervaring dat ik weet dat niet iedere medewerker het CRM-systeem 100% bijhoudt (ook ervaring). Grote banken werken trouwens met een callcenter, ik dacht Yource.

me
door mein33 - Jul 14, 2022 om 20:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Niet verder kunnen met verbouwen omdat er € 605,00 (onterecht maar tijdekijk) is afgeschreven ?

Overigens het geld van de overwaarde van de oude woning zit in de huidige woning en op staat los van het bouwdepot.

me
door mein33 - Jul 14, 2022 om 21:16
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wie of wat is de MFA ?

tenormin
door tenormin Jul 14, 2022 om 22:22
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@mein33, Multi Factor Authenticatie. Maar denk niet dat dit van toepassing is hier.

me
door mein33 Jul 14, 2022 om 22:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

;-))

justmeagain
door justmeagain Jul 14, 2022 om 23:26
623 Antwoorden / 8 Vragen

MaFiA?