he
door heathcliff Feb 26, 2008 om 20:28
Geldzaken & recht

Full time gastouder

geachte aanwezigen,

Ik werk sinds 3 maanden thuis als gastouder, ik zet hiermee gemiddeld 1000 bruto mee om, en dat word meer. Moet ik voor mezelf beginnen? Ik ga zeker meer dan 1225 uur dit jaar werken, dus inschrijven als freelancer bij de kvk of gelijk maar zelfstandig?
wat moet ik weten en wat komt er bij kijken?
alle tips zijn welkom.
hoe declareer je 2de hands gekochte dingen als commode, fietskar, speelgoed?
kan je schoonmaakartikelen en knutselmateriaal declareren? moet ik dan daar allemaal bonnetjes van bewaren?
kan ik nu al omzetbelasting betalen? of alleen als zelfstandige?
hoeveel procent van mijn bruto inkomen moet ik wegzetten? ik hoor soms 29 procent maar soms ook 33%
wat is mijn precieze arbeidspositie? ik ben nu geen werknemer, geen thuiswerker maar ook nog niet zelfstandig, val ik onder huispersoneel?
veel vragen, wie weet raad?
groeten Anne

891 6 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Feb 27, 2008 om 10:27
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Het kan zeker geen kwaad om bij de KvK langs te gaan met uw vragen.
Verder ben ik ook benieuwd naar reacties van de experts hierover.
Dus experts: laat maar komen...

Vrgr. AF

kr
door krieties - Feb 27, 2008 om 11:12
442 Antwoorden / 0 Vragen

U bent sowieso ondernemer en kunt zich het beste bij de K.v.K. laten inschrijven. Verder zou ik u -gelet op de vele vragen- willen adviseren meteen een boekhoudburo (of belastingconsulent) in de arm te nemen, zodat u zich met het ondernemen kunt bezig houden. Bij een onderneming hoort nou eenmaal ook een volledige boekhouding. Veel succes.

wi
door wippie - Feb 27, 2008 om 11:30
260 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt laat U inschrijven bij de KvK alszijnde kleine zelfstandige. Tenminste als U aan die uren komt. Heeft ook voordelen. U komt in aanmerking voor zelfstandige aftrek, zo rond de 8500 euro per jaar. Bewaar alle bonnen die te maken hebben met aanschaf/ onderhoud van Uw bedrijfje. Deze zijn zeker aftrekbaar. Succes gewenst.

wi
door wippie - Feb 27, 2008 om 11:32
260 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een toevoeging, ook een gedeelte van Uw energie rekening kunt U voor aftrekbaar indienen bij de belasting. Zorg WEL voor een goede belastingadviseur of accountant. OOK AFTREKBAAR.

wi
door wippie - Feb 27, 2008 om 11:36
260 Antwoorden / 0 Vragen

Nog maar een aanvulling. De kosten die U maakt voor een belastingadviseur of accountant zijn aftrekbaar. Dit om dubbelzinnige reacties uit te sluiten.

stacey
door stacey - Feb 27, 2008 om 15:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Er is de mogelijkheid dit op Francise basis te doen via een gastouderbureau,

ze regelen dan de administratieve rompslomp (tegen vergoeding).

Er zijn veel buro`s die helpen opstarten of andere dingen regelen,

tegen betaling, dus informeer je goed.

Kijk even bij je in de buurt waar je eventueel terecht kunt hiervoor .

Hier kun je wat meer info lezen;

De Gastouder - Home

Gastouderopvang Nederland

(zelfstandig) gastouder

Succes,