he
door heenni Nov 7, 2010 om 15:45
Geldzaken & recht

Fysiotherapie na aanrijding

Mijn zoon kreeg als pizzakoerier een aanrijding, waarbij het de schuld van de automobilist was.
Gelukkig viel het letsel mee op de SEH, maar hij had wel fysiotherapie nodig. De kosten hiervan werden niet gedekt door zijn zorgverzekering en bedragen 200 euro. Ook moest zijn eigen risico betaald worden door bezoek aan de SEH en rontgenfoto,s nl 165 euro. De eigenaar van de pizzeria heeft de claim afgehandeld met de automobilist en kreeg de schade aan de scooter van de pizzeria vergoed. Hij zei echter dat de kosten van de fysio niet verhaald konden worden. Kan ik de automobilist zelf aanspreken voor deze kosten?

De eigenaar van de pizzeria heeft zijn schade vergoed gekregen en de automobilist ook. Het kan toch niet zo zijn dat het slachtoffer met een rekening van 365 euro niets vergoed krijgt?

2751 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 7, 2010 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stel de automobilist schriftelijk aansprakelijk voor de veroorzaakte letselschade, zijnde de behandelingen fysiotherapie, die buiten de vergoeding vallen en het eigen risico. Als je zijn verzekeringsmaatschappij weet, stuur die dan een afschrift.

Het is niet zo dat de schade afgehandeld is als de eigenaar van de pizzeria zijn schade vergoed heeft gekregen. Alle schade dient vergoed te worden.

Heeft uw zoon nog schade geleden, omdat hij een aantal keren niet kon werken als gevolg van het ongeval?

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 7, 2010 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

heenni

Als onweerlegbaar vaststaat, dat de automobilist schuldig is, dan kun je hem vanzelfsprekend aansprakelijk stellen voor de gevolgschade. Doe dat wel schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst. Als je een rechtbijstandverzekering hebt, dan kun je die verzekeraar inschakelen.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2010 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is de oorzaak van de benodigde fysiotherapie aangemeld bij de zorgverzekeraar (ongeval met schuldige tegenpartij)?

Sommige zorgverzekeraars bieden ondersteuning aan bij het verhalen van het eigen risico. Zij gaan namelijk de fysiotherapie-behandelingen, die wel voor hun rekening komen, verhalen bij de verzekeringsmaatschappij van de automobilist. Misschien kan je dan "meeliften" in die zaak.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 10, 2010 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo vladja,

Mijn zoon heeft 2 weken niet kunnen werken als gevolg van de aanrijding.
Ik zal die uren ook opgeven, bedankt voor de tip.
Ik nam contact op met de eigenaar van de pizzeria voor het adres van de automobilist en toen zei hij: ik ben "vergeten" door te geven dat een koerier bij de aanrijding betrokken was. en dat deze eventueel letselschade kon hebben. ( mijn zoon is een maand daarna gestopt met zijn baantje)
U kunt uw rekeningen hier afgeven dan zal ik ze doorsturen naar de verzekering van de automobilist. Alleen hoop ik dat het nog vergoed wordt, want de aanrijding is 17 juni gebeurd.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2010 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste heenni,

Ik adviseer u dit niet via de pizzeria-houder te doen, maar rechtstreeks. De pizzeria-houder is namelijk geen partij in de aansprakelijkstelling die met uw zoon te maken heeft. Hem ertussen laten zitten compliceert de zaak alleen maar. En eerlijk gezegd heb ik er, gezien zijn laconieke houding, weinig vertrouwen in dat hij het ook daadwerkelijk doorgeeft.
De pizzeria-houder kan aan u gewoon de gegevens van de verzekeraar van de tegenpartij geven.

Is er politie bij het ongeval aanwezig geweest? Gezien de ernst van het ongeval zou dat wel zo moeten zijn. Zij zouden u ook de gegevens van de automobilist moeten kunnen geven. Het is op zich wel raar dat de politie dan niet heeft aangegeven wie er op de scooter reed, en dat dat dus niet bij de verzekeraar van de auto bekend is.

Hoe dan ook is het belangrijk om achter de gegevens van (de verzekeraar van) de automobilist te komen, want die zult u aansprakelijk moeten stellen.