mo
door monza Oct 7, 2007 om 17:05
Geldzaken & recht

Garantie

Verleden jaar November( in verband met een nieuwbouwappartement ) hebben wij alle meubels t.w.v. 15,000 euro bij een al jaren bestaand bedrijf bij ons in de buurt gekocht .Helaas moesten wij via de krant lezen dat het bedrijf er mee stopt per december dit jaar .Wij zijn gelijk naar het des betreffende bedrijf gegaan om te informeren wat onze garantie dan nog in houd ,en helaas werd ons gemeld dat we gewoon pech hebben. Dat kan toch zo maar niet .Wie heeft een tip .of wat moet ik doen .???????

3693 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2007 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag monza,


Er zijn drie mogelijkheden bij het beëindigen van een zaak.


1. De eigenaar houdt er gewoon mee op. Dan heb je pech want dan ben je ook je wettelijke bescherming als koper kwijt.


2. De eigenaar maakt een doorstart. Dit kan gunstig zijn omdat dan vaak ook de wettelijke bescherming van de koper wordt meegenomen.


3. Een andere eigenaar maakt een doorstart. Soms wordt dan de wettelijke bescherming van de koper meegenomen, maar meestal niet.


Ps. bovenstaande staat helemaal los van de fabrieksgarantie. Die rechten verspeel je nooit, tenzij de fabrikant failliet gaat of er mee ophoudt.


Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2007 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

afwijkend, voor een belangrijk deel wat read@ meldt:


Als het bedrijf op houdt te bestaan etc, dan geldt de consumemntenbescherming inderdaad niet meer zoals read@ stelt.


Echter:


U heeft het over garantie en de garantie wordt normaliter verstrekt bij het product door de fabrikant. Kijk daarom de garantievoorwaarden bij het geleverde product goed na. Ik kan mij niet voorstellen da de fabriek/meubelmaker geen garantie heeft gegeven of dat er geen garantie geldt. Doe evnetueel navraag bij de btranchebvereniging waar de fabrikant is aangesloten of bij de fabriek zelf. Ik ga er van uit dat u qua garantie geen pech heeft.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2007 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ps ik las over de onderste regel van read@ heen, sorry.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2007 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja ,maar ik weet niet wie de fabrikanten zijn ,en moet ik dat dan gaan uit zoeken ?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer