mo
door monza Oct 7, 2007 om 17:05
Geldzaken & recht

Garantie

Verleden jaar November( in verband met een nieuwbouwappartement ) hebben wij alle meubels t.w.v. 15,000 euro bij een al jaren bestaand bedrijf bij ons in de buurt gekocht .Helaas moesten wij via de krant lezen dat het bedrijf er mee stopt per december dit jaar .Wij zijn gelijk naar het des betreffende bedrijf gegaan om te informeren wat onze garantie dan nog in houd ,en helaas werd ons gemeld dat we gewoon pech hebben. Dat kan toch zo maar niet .Wie heeft een tip .of wat moet ik doen .???????

3693 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 7, 2007 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag monza,

Er zijn drie mogelijkheden bij het beëindigen van een zaak.

1. De eigenaar houdt er gewoon mee op. Dan heb je pech want dan ben je ook je wettelijke bescherming als koper kwijt.

2. De eigenaar maakt een doorstart. Dit kan gunstig zijn omdat dan vaak ook de wettelijke bescherming van de koper wordt meegenomen.

3. Een andere eigenaar maakt een doorstart. Soms wordt dan de wettelijke bescherming van de koper meegenomen, maar meestal niet.

Ps. bovenstaande staat helemaal los van de fabrieksgarantie. Die rechten verspeel je nooit, tenzij de fabrikant failliet gaat of er mee ophoudt.

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2007 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

afwijkend, voor een belangrijk deel wat read@ meldt:

Als het bedrijf op houdt te bestaan etc, dan geldt de consumemntenbescherming inderdaad niet meer zoals read@ stelt.

Echter:

U heeft het over garantie en de garantie wordt normaliter verstrekt bij het product door de fabrikant. Kijk daarom de garantievoorwaarden bij het geleverde product goed na. Ik kan mij niet voorstellen da de fabriek/meubelmaker geen garantie heeft gegeven of dat er geen garantie geldt. Doe evnetueel navraag bij de btranchebvereniging waar de fabrikant is aangesloten of bij de fabriek zelf. Ik ga er van uit dat u qua garantie geen pech heeft.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2007 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

ps ik las over de onderste regel van read@ heen, sorry.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2007 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ,maar ik weet niet wie de fabrikanten zijn ,en moet ik dat dan gaan uit zoeken ?